• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

D

Deleted member 22022

Guest
Sinn är väll ok. High tech, tyskt, militär koppling stram minimal design, lite udda. Personlig favorit är Sinn UX (ja, det är quartz).
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Sinn + blomma = :heart:

IMG_20190420_110321.jpg


Jag blir imponerad om någon sätter blomman på nästa bild som inte är vad man först kanske tror att det är :)

IMG_20190420_110838.jpg


Ena trädgårdskatten låg i sin vanliga låda medan den andra var ute på vift.

IMG_20190420_111647.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Latinet var googlefusk :pmen jag fingrade på blomman på nån plantskola förra våren. Summer snowflake fastnar ju i en klocknördshjärna. Vad den heter på svenska har jag glömt.:D

I mitt nästa liv ska jag bli trädgårdsmästare. Sommarsnöklocka :) Lite roligt att den tillhör Amaryllis-familjen, det kan man inte tro när man ser den.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Sinn + blomma = :heart:

IMG_20190420_110321.jpg


Jag blir imponerad om någon sätter blomman på nästa bild som inte är vad man först kanske tror att det är :)

IMG_20190420_110838.jpg


Ena trädgårdskatten låg i sin vanliga låda medan den andra var ute på vift.

IMG_20190420_111647.jpg
Härligt! Känns som att det finns en begynnande trend :rolleyes:
Mer sånt!
Synd att man inte kan vara med o bidra på ett tag. Kör som @laketwig med en vecka i taget, och med bara 3 Sinnar på 10 klockor tar det ett tag innan det snurrat ett varv i lådan o_O
 

Dr Hochblume

Panerai
Det går säkert att sätta upp ett hemligt labb a´la Walter White och göra sin egen kapsel :)

f25d9369-58da-4387-beef-c47444e04fce_1.7d1f20cb6abe93269a94f9074cf3b345.jpg
Jag har inte kunnat sluta tänka på ett hemligt labb... Men om man tog och värmde kopparsulfat i ugnen, typ två gram vid 200 grader i ca 1 h (eller tills CuSO4 blir vit). Sen tar man och limmar en ändan på ett smalt, genomskinligt sugrör, klipper det till önskad längd (så sugröret få plats i botten), fyller på med "torr" kopparsulfat och förseglar (limmar) nästa ände med ett Melitta filter.
0,1 g kopparsulfat tar upp ca 0,05 g vatten, som motsvarar en droppe vatten från en kanyl, och kondensdroppar är mycket mindre än så.
När sugröret går från vitt till blått, har vatten sugit upp och det är dags att byta torkkapsel.
Kommer jag testa detta? Vet inte, men jag lägger upp bilder om det blir ett projekt:)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag har inte kunnat sluta tänka på ett hemligt labb... Men om man tog och värmde kopparsulfat i ugnen, typ två gram vid 200 grader i ca 1 h (eller tills CuSO4 blir vit). Sen tar man och limmar en ändan på ett smalt, genomskinligt sugrör, klipper det till önskad längd (så sugröret få plats i botten), fyller på med "torr" kopparsulfat och förseglar (limmar) nästa ände med ett Melitta filter.
0,1 g kopparsulfat tar upp ca 0,05 g vatten, som motsvarar en droppe vatten från en kanyl, och kondensdroppar är mycket mindre än så.
När sugröret går från vitt till blått, har vatten sugit upp och det är dags att byta torkkapsel.
Kommer jag testa detta? Vet inte, men jag lägger upp bilder om det blir ett projekt:)

Do it! Sinn-tråden är ju den stora experimenttråden :)

https://klocksnack.se/threads/frös-ned-min-sinn.35878/
 

frest73

Cartier
2-Faktor
Bytt till nato på min EZM3. Tycker nog egentligen att länken ser bättre ut, men då jag har klockan på höger hand blir just EZM3 obekväm, då kronan pressas ner. Natot är lättare och bygger lite på höjden. Vips inget skav!
 

Bilagor

  • IMG_20190425_093813.jpg
    IMG_20190425_093813.jpg
    167.4 KB · Visningar: 1
Topp