• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Det här dök upp i flödet på Instagram igår förresten. Det hade tydligen varit någon form av U1-möte :)

VARNING till @Moorflax BLUNDA OCH SCROLLA VIDARE!!! :D

Screenshot_20190413_045317_com.instagram.android.jpg
Screenshot_20190413_045310_com.instagram.android.jpg
 
Vi kanske skulle ha en Sinn-GTG på Ulriksdals Trädgårdar istället :) Kalasbra mat och fantastiska bakverk och gott om plats. Pluspoäng till den som kan säga vilken blomma som är i bakgrunden på bilden med klockan. Blir svårt att slå @Moorflax blombild bara :D

IMG_20190413_142944.jpg
IMG_20190413_142750.jpg
IMG_20190413_142549.jpg
IMG_20190413_142405.jpg

IMG_20190304_110005.jpg

IMG_20190304_110002.jpg
Fina bilder :) Ser ut som Upplands landskapsblomma, kungsängslilja. Men vad är det för Sinn du har? Nyinköpt? Jag har inte kollat i tråden på ett tag. :)
 
Fina bilder :) Ser ut som Upplands landskapsblomma, kungsängslilja. Men vad är det för Sinn du har? Nyinköpt? Jag har inte kollat i tråden på ett tag. :)

Starkt att ha rätt på blomman :)

Det är en Sinn 143 från sent 70-tal med ett Lemania 5012 i. Det som är lite mer ovanligt med just den här är Worldtimer Bezeln samt de röda och blå markeringarna på tavlan. Hittade en i riktigt bra skick och det är endast minimala knappt synbara märken på boetten på sidan med krona och pushers. Den är rätt så liten men otroligt bekväm och min överlägset lättaste klocka, boetten är gjord i aluminium så den väger in under 50gr. Det får bli en bild i repris :)

IMG_20190402_164716.jpg
 
Haha, fantastisk förmedlartjänst!
Jag vet inte var de ligger prismässigt, och månne är jag alldeles ute och cyklar, men norr om 15 tror jag inte att jag sträcker mig. Så då kanske det inte blir nån...

Dyker du upp på minibasel?

Jag tror tyvärr aldrig att jag har sett någon under 20, men jag lovar att hålla koll.

Jag vet inte än hur det blir, Erikson har en dålig vana att lägga Mini-Basel i samband med mammas födelsedag :)
 
Så bra! Vet du om han fick länken att sitta ok? Tycker nästan att den är snäppet bättre på det medföljande bandet där färgerna mellan band och tavla gifter sig alldeles perfekt som Ernst skulle ha sagt :)
Nu har jag klämt o känt o intrycket är bra. Känns snäppet bättre "finish" än mina instegs modeller men länken verkar mer eller mindre identiskt med den vanliga fine länken. Den känns lite "vass under o kanske inte riktigt ihop nivå med prislapp. Ändlänkarna sitter som klistrade dock! Känslan i kronografen var bra men jag har inget bra att jämföra med då jag inte gillar kronografer i allmänhet o därför inte äger någon mer än en gammal Citizen.... Totalt sett en fin och lite "imposant" pjäs. Blir nog grym på brunt skinn ...
 
Jag har köpt min första sinn klocka, en u1 som jag har fastnat för.
Men nu vart det helg och den kommer nästa vecka:rolleyes: (postmord)
Ska bli väldigt intressant när den dyker upp:)
Så andra posten här då blir det en wristshot

Kanske det mest irriterande tillståndet en människa kan befinna sig i. När man har köpt en klocka men måste vänta på grund av postgång :)

Men väldigt bra val och håller tummarna att du blir nöjd när den dyker upp.
 
Kunde inte låta bli. Skulle egentligen spana på-min-egen-till-mig-själv-födelsedagspresent, som är tänkt om ett gäng år. Nästa gång man fyller x0 år, vilket är ett tag. Vips så fanns denna läckra rackare. Kunde inte låta bli. Holy moly, vilken hårding. Det blir till att spara lite tuffare till min framtida present...
11BEF0E6-8FF7-42BE-8C10-C104752A4EAC.jpeg
 
Kunde inte låta bli. Skulle egentligen spana på-min-egen-till-mig-själv-födelsedagspresent, som är tänkt om ett gäng år. Nästa gång man fyller x0 år, vilket är ett tag. Vips så fanns denna läckra rackare. Kunde inte låta bli. Holy moly, vilken hårding. Det blir till att spara lite tuffare till min framtida present...
11BEF0E6-8FF7-42BE-8C10-C104752A4EAC.jpeg

Stenhård!! Man ska aldrig skjuta upp att belöna sig själv :)
 
Kunde inte låta bli. Skulle egentligen spana på-min-egen-till-mig-själv-födelsedagspresent, som är tänkt om ett gäng år. Nästa gång man fyller x0 år, vilket är ett tag. Vips så fanns denna läckra rackare. Kunde inte låta bli. Holy moly, vilken hårding. Det blir till att spara lite tuffare till min framtida present...
11BEF0E6-8FF7-42BE-8C10-C104752A4EAC.jpeg
Bra tänkt!! Förstår att du inte kunde hålla dig, den är grym.
 
Jag kan ha snubblat över en precis ;) Finns bara ett problem med den och det är att den saknar länk. Inte helt lätt att hitta i efterhand då den har andra mått än Sinn´s nutida H-länkar. Egentligen är det ju den gamla länken man vill ha också.
Ooouf! Tur att jag ligger ner... Med den gamla länken är den perfekt, med den nya är den grym. Du vet var jag finns om du inte råkar gilla den.
 
Ooouf! Tur att jag ligger ner... Med den gamla länken är den perfekt, med den nya är den grym. Du vet var jag finns om du inte råkar gilla den.

Det såldes en annan Sinn med den gamla länken i bra skick på ett annat forum, men jag fick precis svar att den klockan blev såld tidigare idag :(

Nu ska jag väl egentlige inte jinxa innan jag har fått hem den. Men det är den i mina ögon absolut bästa tavelvarianten där Automatik står med snirklig stil samt att tavlan är märkt "T Swiss Made T” vilket är en riktigt ovanlig kombo. Plus att lumemassan är kvar vilket inte heller är helt vanligt.

Skärmavbild 2019-04-14 kl. 22.37.25.png
 
Tillbaka
Topp