• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

@N.M.O Nackdelen med den här tavlan som jag gissar är den första varianten, är att den inte är ett ”guldlager” på Sinn-logotypen vilket är en stor del av klockans magi. Men hur man är gör så blir det en kompromiss och den perfekta spelen för tavlan så som jag skulle vilja ha den finns tyvärr inte.
 
@N.M.O Nackdelen med den här tavlan som jag gissar är den första varianten, är att den inte är ett ”guldlager” på Sinn-logotypen vilket är en stor del av klockans magi. Men hur man är gör så blir det en kompromiss och den perfekta spelen för tavlan så som jag skulle vilja ha den finns tyvärr inte.
Ser man på helheten tycks du hittat ett löjligt fint exemplar, någonstans får man ju kompromissa när man köper klockor som är gamla och ur produktion. För mig är 809 allt jag vill ha i en dykare, den är platt, har datum (dessutom matchande datumskiva), bra proportioner, sjukt snygga visare och en cool länk. Visst hade man kunnat önska att små detaljer var annorlunda men sett till helheten vet jag inte om jag gillar någon annan dykare bättre. Återigen stort grattis! Mycket avundsjuk just nu, på ett bra sätt :)
 
Ser man på helheten tycks du hittat ett löjligt fint exemplar, någonstans får man ju kompromissa när man köper klockor som är gamla och ur produktion. För mig är 809 allt jag vill ha i en dykare, den är platt, har datum (dessutom matchande datumskiva), bra proportioner, sjukt snygga visare och en cool länk. Visst hade man kunnat önska att små detaljer var annorlunda men sett till helheten vet jag inte om jag gillar någon annan dykare bättre. Återigen stort grattis! Mycket avundsjuk just nu, på ett bra sätt :)

Bad säljaren om närbilder på index. Får se om han tröttnat, han har inte svarat än och har varit snabb med svar innan. Helt ok om själva logotypen inte är förgylld, men för mig måste index vara som på bilderna i tråden.

Är det bara applicerat med en gulaktig färg tror jag att jag backar från köpet.
 
Trasig 103 St C :(

IMG_20190415_115828.jpg
 

Tack! Jag sjukt nöjd:)

Riktigt bra fyndat! Var det full set eller bara klockan?
Sa jag grattis?

Tack! Den kom bara i Sinn-lådan; inte full set. Men det kan jag leva med:)

Riktigt läcker. Modell?
Bra fyndat :) Är det en 203?

Tack! En 203, som @Clark Kent gissade;)


Tack! Nu får jag äntligen var med:D
 
Är det solid baksida eller glas? Tycker inte att det är så nödvänsigt med full set när det är en modell som inte tillverkas längre.
Det är den med solid baksida. Vet du ungefär när de slutade tillverka 203? Jag har letat men inte hittat något tillförlitligt:confused: Någon gissade att 206:an skulle ha varit ett 20-års jubileum till 203?
 
Det är den med solid baksida. Vet du ungefär när de slutade tillverka 203? Jag har letat men inte hittat något tillförlitligt:confused: Någon gissade att 206:an skulle ha varit ett 20-års jubileum till 203?

Vet tyvärr inte på rak arm. Sinn's historik är inte det lättaste att rodda i heller. Känns som att de körde arkivet på destruktion efter att Helmut lämnade.
 
Absolut :) Fixar imorgon. Fin 809. Dina närbilder gjorde mig sugen.

Velar fortfarande då jag inte har fått några bra närbilder på index och luddiga svar från säljaren om de har samma guldfärg som på bilderna eller om det bara är en solid gul. Närbilderna tidigare i tråden är inte från det exet jag förhandlar om.

Har mailat med Sinn som svarat att de har länk till 809 men jag är inte så säker på att det stämmer. Det kan vara så att de tror att det är en vanlig H-länk som till 103 m.m. men om jag tror rätt så är den 24mm uppe vid boetten.
 
Tillbaka
Topp