• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Hittade ett Tropic som passade fint till :)

IMG_20190427_135846.jpg

Den har verkligen en platt profil och glider in under mudden utan att det blir bulkigt.

IMG_20190427_140105.jpg

IMG_20190427_140051.jpg

Någon som vet om det kommer några nyheter på 556an i år?

Det är som alltid svårt att sia om kommande släpp. Det kom ju varken någon ny nu på Basel eller det släpp mellan mässorna som Sinn har presenterat de senaste åren, så min gissning är att det borde komma något nytt snart. Vad är det som du skulle vilja se för att slå till? :)

Det är som alltid svårt att sia om kommande släpp. Det kom ju varken någon ny nu på Basel eller det släpp mellan mässorna som Sinn har presenterat de senaste åren, så min gissning är att det borde komma något nytt snart. Vad är det som du skulle vilja se för att slå till? :)
556i B/M fast med svart tavla. Ser riktigt clean o fin ut. Vet att mother of pearls finns som är svart. Men jag är inte tillräckligt säker i mig själv för att kunna bära den ;)

Gärna utan glasbaksida också så den blir tunnare. Men vet inte om Sinn är redo för det.

556i B/M fast med svart tavla. Ser riktigt clean o fin ut. Vet att mother of pearls finns som är svart. Men jag är inte tillräckligt säker i mig själv för att kunna bära den ;)

Gärna utan glasbaksida också så den blir tunnare. Men vet inte om Sinn är redo för det.

Jag tror aldrig att 556 kommer säljas med solid baksida då det är deras instegsklocka och många som köper sin första dyrare klocka gärna vill se urverket. Den hade smalnat av från 11mm till 10mm om man går efter tjockleken på 656 som har samma case men solid baksida.

Men jag håller med om att 556I borde finnas både med och utan datum och jag hade också valt utan :)

Jag har för mig att någon här i tråden har frågat Sinn om det gick att byta ut baksidan på sin 556 till en solid men fick nej. Jag hade större tur när jag frågade huruvida det var möjligt att byta ut den glasade baksidan på min 144, (som jag inte längre har kvar), till en solid. Det var inga problem förutom att jag skulle få ett nytt serienummer på klockan men det skulle registreras hos Sinn om framtida ägare undrade varför cert och baksida inte stämde överens.

Tillbaka
Topp