• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Måste skaffa mobil som kan ta bättre macrobilder :)

IMG_20190425_142924.jpg
IMG_20190425_142846.jpg
IMG_20190425_142727.jpg
Fan va cool den där är! Grattis! :)
 
Snyggt! Och ingen av dem är på bund...? ;)

Enda svagheten :D

Den där är ju för läcker! Kommer länken att bli lika som original? Verkar ju vara riktigt fint skick. Grattis till den!

Den kommer bli som den senare versionen, dvs som den nyare H-länken. Det var något av en dealbreaker att länken fortfarande gick att köpa från Sinn då det gör mycket för helheten. Första klockan som mäter in under 10mm på höjden :)

Övre bilden är den nyare länken och den undre är den äldre som jag kommer fortsätta att jaga. Något speciella mått också då det är 21mm bandbredd men första länkbiten är 24mm.

Sinn-809-6.jpg
IMG_1540653571300_47022.jpg
 
Ja, det är riktigt fint skick på den så jag är supernöjd. Både index och den målade svarta kanten är ju minst sagt speciella. Som feature på en dykarklocka fyller det ju noll funktion, men det är riktigt snyggt vilket är nog så viktigt :)
Alltid kul med något lite unikt men som liksom inte stör klockan och dess funktion/utséende. :)
I vissa fall blir det ju så att företagen designar någon unik grej bara för att och så blir det helt fel.
 
Enda svagheten :D



Den kommer bli som den senare versionen, dvs som den nyare H-länken. Det var något av en dealbreaker att länken fortfarande gick att köpa från Sinn då det gör mycket för helheten. Första klockan som mäter in under 10mm på höjden :)

Övre bilden är den nyare länken och den undre är den äldre som jag kommer fortsätta att jaga. Något speciella mått också då det är 21mm bandbredd men första länkbiten är 24mm.

Sinn-809-6.jpg
IMG_1540653571300_47022.jpg
Roll band är riktig bra! Skit jakt!
 
Enda svagheten :D



Den kommer bli som den senare versionen, dvs som den nyare H-länken. Det var något av en dealbreaker att länken fortfarande gick att köpa från Sinn då det gör mycket för helheten. Första klockan som mäter in under 10mm på höjden :)

Övre bilden är den nyare länken och den undre är den äldre som jag kommer fortsätta att jaga. Något speciella mått också då det är 21mm bandbredd men första länkbiten är 24mm.

Sinn-809-6.jpg
IMG_1540653571300_47022.jpg
Ja den blir nog minst lika snygg på H- länken och den är så mycket "Sinn" så det kommer bli kanon! Dock såklart kul om man hittar original också!
 
Enda svagheten :D



Den kommer bli som den senare versionen, dvs som den nyare H-länken. Det var något av en dealbreaker att länken fortfarande gick att köpa från Sinn då det gör mycket för helheten. Första klockan som mäter in under 10mm på höjden :)

Övre bilden är den nyare länken och den undre är den äldre som jag kommer fortsätta att jaga. Något speciella mått också då det är 21mm bandbredd men första länkbiten är 24mm.

Sinn-809-6.jpg
IMG_1540653571300_47022.jpg
Hade en Breitling med Rolleaux-länk. Hur mysigt som helst!

606A46C7-0D1F-42D9-9F85-2D8A0687F562.jpeg


2847ACE1-629D-4EEC-BC98-5E57DFF08421.jpeg


4057FCFD-747A-4985-AC3C-44D8FC1AD08D.jpeg


En lite annan variant iofs.
 
Hade en Breitling med Rolleaux-länk. Hur mysigt som helst!

606A46C7-0D1F-42D9-9F85-2D8A0687F562.jpeg


2847ACE1-629D-4EEC-BC98-5E57DFF08421.jpeg


4057FCFD-747A-4985-AC3C-44D8FC1AD08D.jpeg


En lite annan variant iofs.

Så snyggt! Det blir dessutom en mycket tydligare vintage-känsla.

Ja den blir nog minst lika snygg på H- länken och den är så mycket "Sinn" så det kommer bli kanon! Dock såklart kul om man hittar original också!

Ja, om Sinn bara behagar svara. Det var verkligen bättre på Sandras tid, då fick man Alltid svar samma dag...ofta inom en timme. Även H-länken är original till 809 :) Den har sålts med båda varianterna plus att det även gick att köpa med ett läderband.
 
Så snyggt! Det blir dessutom en mycket tydligare vintage-känsla.



Ja, om Sinn bara behagar svara. Det var verkligen bättre på Sandras tid, då fick man Alltid svar samma dag...ofta inom en timme. Även H-länken är original till 809 :) Den har sålts med båda varianterna plus att det även gick att köpa med ett läderband.
Trist att dom inte är mer på.. Men om H-länken är original så skulle jag vara jäkligt nöjd som den är också!
 
Trist att dom inte är mer på.. Men om H-länken är original så skulle jag vara jäkligt nöjd som den är också!

Jag har skickat ett väldigt syrligt mail nu i eftermiddag, så vi får se om de svarar på måndag och med vilken inställning.

Har rejäla huvudbry också. En kontakt jag har mailade mig idag om en 156 Gen1 som är tillgänglig. Rejält dyr, men just Gen1 är ju lite av en dröm och jag har sett en enda till salu under de år jag har varit intresserad av Sinn. Ska bomba ut allt jag har liggande och om inte används på Tradera i helgen och se om det är realistiskt att göra ett försök.
 
Ja kollade just o den har jag inte sett förut, den var snygg men utan att känna till historien bakom så tycker jag spontant inte den är lika snygg som 809an. Men har du gått o spanat på den länge skall du nog försöka slå tillbaka till för annars ångrar du dig nog o då är det ju omöjligt att ändra på. Köper du och ångrar dig är väl den där ganska snabbt flippad igen antar jag. Så....go for it säger jag som inte skall betala! :):):)
 
Ja kollade just o den har jag inte sett förut, den var snygg men utan att känna till historien bakom så tycker jag spontant inte den är lika snygg som 809an. Men har du gått o spanat på den länge skall du nog försöka slå tillbaka till för annars ångrar du dig nog o då är det ju omöjligt att ändra på. Köper du och ångrar dig är väl den där ganska snabbt flippad igen antar jag. Så....go for it säger jag som inte skall betala! :):):)

Här är lite intressant läsning om första generationens 156 :)

https://atgvintagewatches.com/lemania-watches-forum-uk/4674-sinn-156-1st-generation.html
 
Tillbaka
Topp