• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

ironcastle

Patek
2-Faktor
U2 i solen.
20190517_173947.jpg

Sa jag att det är Ar i klockan? :D
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Testar 556i på läder, vet inte riktigt.. känns som länk är det som gäller på denna typ av klocka
Screenshot_20190517-184920_Instagram.jpg
Det är bandhornen som gör det. Tycker de ser för klena ut när länken är av. Den är helt enkelt bäst på länk och funkar dugligt på lite tooliga band/nato.

Min personliga åsikt är att jag aldrig gillat den på läder. Klockan i övrigt är grym! :)
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Det är bandhornen som gör det. Tycker de ser för klena ut när länken är av. Den är helt enkelt bäst på länk och funkar dugligt på lite tooliga band/nato.

Min personliga åsikt är att jag aldrig gillat den på läder. Klockan i övrigt är grym! :)
Håller helt med, länken åkte på igen efter fem minuter :rolleyes:
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Ni som var på Eriksons galej, vilka var personerna från Sinn?
Jörg, kommer inte ihåg vad han heter i efternamn men han har vart med tidigare när Sinn vart där. Maria som alltid var med för har bytt jobb och ersättaren kändes lite väl ny på jobbet men trevlig så blir säkert bra när hon har fått vara med ett tag.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Det är bandhornen som gör det. Tycker de ser för klena ut när länken är av. Den är helt enkelt bäst på länk och funkar dugligt på lite tooliga band/nato.

Min personliga åsikt är att jag aldrig gillat den på läder. Klockan i övrigt är grym! :)
Intressant! Jag tycker precis tvärtom. Jag tycker den passar grymt bra på läder och att bandhornen är väldigt eleganta! Kul ändå att man ser det så olika. Definitivt ett strap monster i mina ögon! Sedan är den kanske ändå bäst på H-länk iofs men ändå....
IMG_20190130_182941.jpg
IMG_20190129_114755.jpg
IMG_20190107_220500.jpg
 

nivv

Omega
Intressant! Jag tycker precis tvärtom. Jag tycker den passar grymt bra på läder och att bandhornen är väldigt eleganta! Kul ändå att man ser det så olika. Definitivt ett strap monster i mina ögon! Sedan är den kanske ändå bäst på H-länk iofs men ändå....
IMG_20190130_182941.jpg
IMG_20190129_114755.jpg
IMG_20190107_220500.jpg

Vad kallas ett sånt typ av läder? Passade riktigt bra!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Testar 556i på läder, vet inte riktigt.. känns som länk är det som gäller på denna typ av klocka
Screenshot_20190517-184920_Instagram.jpg

Tycker att läder kan passa bra på 556, men säger nja för den där typen av band som är stoppade i mitten. Ett läder med plattare profil däremot skulle passa fint, som tex det blå band med Hermes-läder som @Maer knåpade ihop. Annars är länk, nato och sailcloth mina top3.

Nytt band till min skitiga 104a. Fick tag på ett parti "leftovers" läder från Hermes.
IMG_20190313_180745.jpg

Epsom. Samma läder Hermes använder sig utav. Faktum är att just detta läder t.o.m kommer från Hermes. :)

IMG_20190318_160644_763.jpg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Haha läste dock väntat som i dock väntat att du skulle sälja den snabbt, vilket också stämmer ganska bra in på mig.
Är inte färdig med Sinn ännu så räkna inte ut mig;)
Haha, ser det nu. Menade bara att det var väntat att den skulle gå snabbt. Bra pris. Grym klocka.

Ingen Sinn kvar? Men det är ju annars ett märke man lätt och gärna återkommer till. ;)
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Haha, ser det nu. Menade bara att det var väntat att den skulle gå snabbt. Bra pris. Grym klocka.

Ingen Sinn kvar? Men det är ju annars ett märke man lätt och gärna återkommer till. ;)
Tyvärr inte, hoppas dock att det inte blir långvarigt. Dyker rätt Sinn upp på köp&sälj kan det gå undan. Annars har @Moorflax smittat av sig med sin fina Bell&Ross.. ett märke som lockar.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Fin, limiterad en av 500? Synd att du inte har faktiskt nummer !
Ja, det är den limiterade. Officiellt ska det vara slutsålda med pratade med Jörg från Sinn på Erikson eventet i torsdag och han fixade fram en.
Det är även inte omöjligt att de kan få fram någon till så är det någon som är intresserad är det en bra idé att höra av sig till Erikson Ur.
 
Topp