• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

-RI-

Patek
2-Faktor
Postar två posts i rad, för hade en fråga också. Är UX för stor på mig? Lite sugen på att köpa en.
Z2k8eAr.jpg
Absolut inte för stor, ser bra ut!
 

hisingen

Cartier
2-Faktor
Känns som att det börjar närma sig ett inköp av en Sinn! Tänkt behålla klockan länge eftersom den kommer att vara en present. Tycker att 556i verkar vara mest mångsidig, kanske kan dressas upp eller ned med ett Nato respektive läderband. Kruxet är ju att den inte innehåller någon smaskig tech som Sinn är kända för.

Därför har jag också kikat lite på 856, men den saknar i sin tur möjligheten att dressas upp. En matt tavla kanske blir tråkig i längden. En 856 med blank tavla och index istället för siffror hade ju varit prima.

Hur bärs 856 jämfört med 556? Mina handleder är i det klenaste laget (ca 16,5cm).

Vad säger de inbitna Sinn-fantasterna?

Har bara haft denna och kan inte beskriva den som dressad. Blir nog lite mer dressad om den inte varit svart kanske.
A9D24214-113A-4163-AD3A-4D2E221FFDA7.jpeg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Känns som att det börjar närma sig ett inköp av en Sinn! Tänkt behålla klockan länge eftersom den kommer att vara en present. Tycker att 556i verkar vara mest mångsidig, kanske kan dressas upp eller ned med ett Nato respektive läderband. Kruxet är ju att den inte innehåller någon smaskig tech som Sinn är kända för.

Därför har jag också kikat lite på 856, men den saknar i sin tur möjligheten att dressas upp. En matt tavla kanske blir tråkig i längden. En 856 med blank tavla och index istället för siffror hade ju varit prima.

Hur bärs 856 jämfört med 556? Mina handleder är i det klenaste laget (ca 16,5cm).

Vad säger de inbitna Sinn-fantasterna?

Jag tycker att du har bra koll och kloka tankar. I och med att 856 inte har den blanka tavlan saknar den i det avseendet mångsidigheten som 556 har. 556 kan med ett bandbyte få en tool-aktig look, men 856 har svårare att se dressig ut. Beror inte enbart på den matta tavlan utan också på ytbehandlingen som klocka och länk har. Bead blasted (856) vs. satinized (556).

Jag tror inte att 856 kommer bli för stor för din handled, men det bästa är naturligtvis att prova om du har möjlighet. @ERIKSON URHANDEL brukar ha båda modellerna inne.

Även om 556 inte har någon specifik Sinn-teknologi så får du fortfarande en extremt duglig klocka med ett Top Grade ETA 2824-2 och 20ATM vattentäthet.

Lycka till med ditt val och båda är grymma klockor oavsett vad du landar i :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Synd att den här kostar huggorm. Kanske min favorit av samtliga FFD-klockorna. 6090 Edition F.A.Z., limiterad till 100ex. 41,5mm och den inte lika hög som många andra i FFD-familjen är utan mäter in på 11mm. Den blå färgen är fantastisk och om jag inte är helt ute och cyklar specifik för samtliga klockor som har tagits fram tillsammans med Frankfurter Allgemeine Zeitung.

https://www.ebay.de/itm/Sinn-6090-E...450272?hash=item443e076d60:g:cSsAAOSwSIRc4-Dw

Skärmavbild 2019-05-22 kl. 21.13.38.png
6090_FAZ.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tänker att det klarar vanliga karmslag och hederlig deskdiving som i annat fall lämnar repor, men om man verkligen går all in så kvittar det vilket typ av beläggning man har.
Jag har ju haft några svarta Breitlings med kolbehandling, de var riktigt hårda, dängde i allt möjligt inkl stål. Sinns behandling lär vara ännu hårdare.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Försöker fortsätter. Riosbandet var stoppat, något självaste Clarkan avrådde ifrån. Har bytt till ett ljusare platt Hirschband. Tycker själv det ser riktigt stiligt ut, ”classy”.

8D64D5CA-CECE-4CFC-A495-6CBDE98A3D0A.jpeg

75A3AB41-CAC5-40FE-A281-DEAACD622221.jpeg


Måste nog ändå säga att dess stilrena formspråk kombinerat med kontrasten mellan det extremt vita och djupt svarta tillsammans skapar en sällan skådad mångsidighet och gör den till ett riktigt strap monster som går med allt och alltid ser bra ut. Trivs riktigt bra med denna klockan. :)
 

Bilagor

  • 8050E81D-1881-4F4C-8C10-3E4E5558C53A.jpeg
    8050E81D-1881-4F4C-8C10-3E4E5558C53A.jpeg
    141.9 KB · Visningar: 1
  • 3445FC24-EE97-40CF-9BE5-00DE15230D4F.jpeg
    3445FC24-EE97-40CF-9BE5-00DE15230D4F.jpeg
    154 KB · Visningar: 1

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Synd att den här kostar huggorm. Kanske min favorit av samtliga FFD-klockorna. 6090 Edition F.A.Z., limiterad till 100ex. 41,5mm och den inte lika hög som många andra i FFD-familjen är utan mäter in på 11mm. Den blå färgen är fantastisk och om jag inte är helt ute och cyklar specifik för samtliga klockor som har tagits fram tillsammans med Frankfurter Allgemeine Zeitung.

https://www.ebay.de/itm/Sinn-6090-E...450272?hash=item443e076d60:g:cSsAAOSwSIRc4-Dw

Skärmavbild 2019-05-22 kl. 21.13.38.png
6090_FAZ.jpg
Den där var grymt snygg!
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Försöker fortsätter. Riosbandet var stoppat, något självaste Clarkan avrådde ifrån. Har bytt till ett ljusare platt Hirschband. Tycker själv det ser riktigt stiligt ut, ”classy”.

8D64D5CA-CECE-4CFC-A495-6CBDE98A3D0A.jpeg

75A3AB41-CAC5-40FE-A281-DEAACD622221.jpeg


Måste nog ändå säga att dess stilrena formspråk kombinerat med kontrasten mellan det extremt vita och djupt svarta tillsammans skapar en sällan skådad mångsidighet och gör den till ett riktigt strap monster som går med allt och alltid ser bra ut. Trivs riktigt bra med denna klockan. :)
Visst är den bra på läder? Och iofs det mesta annat också som canvas o sailcloth osv. Skulle vara kul att prova den som dressad med svart rocka! Kanske svinball eller första bandet som inte funkar. Har dock inget rocka band :(
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Visst är den bra på läder? Och iofs det mesta annat också som canvas o sailcloth osv. Skulle vara kul att prova den som dressad med svart rocka! Kanske svinball eller första bandet som inte funkar. Har dock inget rocka band :(
Inte jag heller. :/ Jag ska dock fortsätta testa olika band. Sail cloth får jag beställa ett! Har ett par canvas nånstans. :)

Bonusbilder för likes:
2C171FFB-103C-4F88-86F0-7792F6AB1407.jpeg
E6D7AB87-26F9-4F95-B666-4C5E07F62A18.jpeg
 
Topp