Absolut inte för stor, ser bra ut!Postar två posts i rad, för hade en fråga också. Är UX för stor på mig? Lite sugen på att köpa en.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Absolut inte för stor, ser bra ut!Postar två posts i rad, för hade en fråga också. Är UX för stor på mig? Lite sugen på att köpa en.
Japp. Plus den härligt djupa svärtanOkej! Tänkte att 40mm för 856 inte skulle göra så stor skillnad, men det gör det kanske! Bara storleken som talar för 556i enligt dig?
Ser grymt bra ut!Postar två posts i rad, för hade en fråga också. Är UX för stor på mig? Lite sugen på att köpa en.
Jajamen viklåset sitter på i detta nu. Ni får jättegärna ta hem vita gummin till nästa leverans.Hej, samtliga färger på gummibanden har vi hemma, förutom vita, sorry. Men kan få med i kommande leverans om du vill. Har du viklåset?
Vitt är sommarens färg! Har också viklås och vill också ha! Ni gör helt rätt i att ta hem vita också!Hej, samtliga färger på gummibanden har vi hemma, förutom vita, sorry. Men kan få med i kommande leverans om du vill. Har du viklåset?
Trodde gult var årets sommarfärg?Vitt är sommarens färg! Har också viklås och vill också ha! Ni gör helt rätt i att ta hem vita också!
Nä. Inte i min bok iaf, där gäller orange. Men det finns ju inte hos våra vänner bortsett från någon specialare.Trodde gult var årets sommarfärg?
Ska kolla om jag har nåt gult nato.
Klart godkäntPostar två posts i rad, för hade en fråga också. Är UX för stor på mig? Lite sugen på att köpa en.
Känns som att det börjar närma sig ett inköp av en Sinn! Tänkt behålla klockan länge eftersom den kommer att vara en present. Tycker att 556i verkar vara mest mångsidig, kanske kan dressas upp eller ned med ett Nato respektive läderband. Kruxet är ju att den inte innehåller någon smaskig tech som Sinn är kända för.
Därför har jag också kikat lite på 856, men den saknar i sin tur möjligheten att dressas upp. En matt tavla kanske blir tråkig i längden. En 856 med blank tavla och index istället för siffror hade ju varit prima.
Hur bärs 856 jämfört med 556? Mina handleder är i det klenaste laget (ca 16,5cm).
Vad säger de inbitna Sinn-fantasterna?
Känns som att det börjar närma sig ett inköp av en Sinn! Tänkt behålla klockan länge eftersom den kommer att vara en present. Tycker att 556i verkar vara mest mångsidig, kanske kan dressas upp eller ned med ett Nato respektive läderband. Kruxet är ju att den inte innehåller någon smaskig tech som Sinn är kända för.
Därför har jag också kikat lite på 856, men den saknar i sin tur möjligheten att dressas upp. En matt tavla kanske blir tråkig i längden. En 856 med blank tavla och index istället för siffror hade ju varit prima.
Hur bärs 856 jämfört med 556? Mina handleder är i det klenaste laget (ca 16,5cm).
Vad säger de inbitna Sinn-fantasterna?
Postar två posts i rad, för hade en fråga också. Är UX för stor på mig? Lite sugen på att köpa en.
Respektabel samling thoughHade tyvärr bara en bild i mobilen på ezm3 med svart läder. Ignorera det andra skräpet på bilden
Den där Råålexen var inte min dock. Men tack!Respektabel samling though
Jag funderar starkt på att skaffa en 856 och bära på min och min familjs äventyrssemester nästa år (Nya Zeeland).Har bara haft denna och kan inte beskriva den som dressad. Blir nog lite mer dressad om den inte varit svart kanske.
Jag funderar starkt på att skaffa en 856 och bära på min och min familjs äventyrssemester nästa år (Nya Zeeland).
Den svarta är pvd och inte tegimenterad?
Det går alltså utmärkt att repa bort pvd-"ytan"? #adventurescarsBästa av två världar. PVD ovanpå tegimenterat stål
Det går alltså utmärkt att repa bort pvd-"ytan"? #adventurescars
Tack för länken. Nu har jag lärt mig något idag ocksåSinn´s PVD är ju inte speciellt lättskrapad @yonsson har provat att repa en svart Sinn, om jag inte minns fel en UX-boett förförra Basel.
https://www.sinn.de/en/Black_Hard_Coating.htm
Sett några tokrepade, fattar inte hur folk lyckas med det.Sinn´s PVD är ju inte speciellt lättskrapad @yonsson har provat att repa en svart Sinn, om jag inte minns fel en UX-boett förförra Basel.
https://www.sinn.de/en/Black_Hard_Coating.htm
Sett några tokrepade, fattar inte hur folk lyckas med det.
Jag har ju haft några svarta Breitlings med kolbehandling, de var riktigt hårda, dängde i allt möjligt inkl stål. Sinns behandling lär vara ännu hårdare.Jag tänker att det klarar vanliga karmslag och hederlig deskdiving som i annat fall lämnar repor, men om man verkligen går all in så kvittar det vilket typ av beläggning man har.
Den där var grymt snygg!Synd att den här kostar huggorm. Kanske min favorit av samtliga FFD-klockorna. 6090 Edition F.A.Z., limiterad till 100ex. 41,5mm och den inte lika hög som många andra i FFD-familjen är utan mäter in på 11mm. Den blå färgen är fantastisk och om jag inte är helt ute och cyklar specifik för samtliga klockor som har tagits fram tillsammans med Frankfurter Allgemeine Zeitung.
https://www.ebay.de/itm/Sinn-6090-E...450272?hash=item443e076d60:g:cSsAAOSwSIRc4-Dw
Visst är den bra på läder? Och iofs det mesta annat också som canvas o sailcloth osv. Skulle vara kul att prova den som dressad med svart rocka! Kanske svinball eller första bandet som inte funkar. Har dock inget rocka bandFörsöker fortsätter. Riosbandet var stoppat, något självaste Clarkan avrådde ifrån. Har bytt till ett ljusare platt Hirschband. Tycker själv det ser riktigt stiligt ut, ”classy”.
Måste nog ändå säga att dess stilrena formspråk kombinerat med kontrasten mellan det extremt vita och djupt svarta tillsammans skapar en sällan skådad mångsidighet och gör den till ett riktigt strap monster som går med allt och alltid ser bra ut. Trivs riktigt bra med denna klockan.
Inte jag heller. :/ Jag ska dock fortsätta testa olika band. Sail cloth får jag beställa ett! Har ett par canvas nånstans.Visst är den bra på läder? Och iofs det mesta annat också som canvas o sailcloth osv. Skulle vara kul att prova den som dressad med svart rocka! Kanske svinball eller första bandet som inte funkar. Har dock inget rocka band
Inte jag heller. :/ Jag ska dock fortsätta testa olika band. Sail cloth får jag beställa ett! Har ett par canvas nånstans.
Bonusbilder för likes:
Jag tycker den sitter helt perfekt! Absolut inte för stor. Snygg. Bara att slå till!Postar två posts i rad, för hade en fråga också. Är UX för stor på mig? Lite sugen på att köpa en.
Verkligen! Nato är aldrig fel någonsin, särskilt inte på Sinn.God afton! Avslutade kvällen med att prova grått nato på 556i. Första intrycket: funkar.
Edit(h Piaf): god natt!