Det är åtminstone oerhört likt Stowas flieger band. Går att köpa från deras webb direkt. 400spännish.Någon som vet vem som gör det här klockarmbandet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är åtminstone oerhört likt Stowas flieger band. Går att köpa från deras webb direkt. 400spännish.Någon som vet vem som gör det här klockarmbandet?
Roliga fakta om 756 Diapal som åtminstone inte jag hade koll på. Scrolla fram till 6:55 i videon så får man veta att Sinn testat 756 och 900 i krocktester De har alltså låtit crash test dummies bära klockorna i frontalkrockar med krafter upp till 80G! Inte bara fortsatte klockorna att ticka på som vanligt, varken glas eller case fick några märken trots att dockorna flög in i instrumentbrädan
Fränt! Stötte även på samma grej på Sinns hemsida: https://www.sinn.de/en/DEKRA.htm
Filmklipp och lite ingående fakta
Det är åtminstone oerhört likt Stowas flieger band. Går att köpa från deras webb direkt. 400spännish.
Heads up för att det inom kort kommer ut både en H-länkad 103 ST SA och en svart 104:a med finelink.
Finns på pm om någon är intresserad redan nu, i annat fall kommer annonser ut under dagen.
Det där var snyggt! Dom trivs väl med sitt flyg-arv...Kör på klassiskt pilotband idag. Trevligt med drag i tråden och mer omsättning på Sinn-produkter i K&S!
Ah! Du ska finansiera en 556 förstår jag!Heads up för att det inom kort kommer ut både en H-länkad 103 ST SA och en svart 104:a med finelink.
Finns på pm om någon är intresserad redan nu, i annat fall kommer annonser ut under dagen.
Hehe, ja, det är väl vägen framåtAh! Du ska finansiera en 556 förstår jag!
Finns ett namn för det där; SHS, vilket betyder Sinn Har Schabblat.Handen på hjärtat nu Sinnister. (Ja ok, @ironcastle får också vara med)
Är visarna för korta på 556:an och då speciellt timvisaren?
Lånar bilden från @Remofflan här ovan. Sjukt snyggt band förresten.
Kort svar: lutar åt ja. Det är absolut på gränsen, men tycker ändå det funkar. Sekundvisaren touchar nästan. Men jämfört med Seikos dykare är det lugnt.Handen på hjärtat nu Sinnister. (Ja ok, @ironcastle får också vara med)
Njae fast jag tycker inte det ändå. Som det är nu så är det plättlätt att skilja tim- från minutvisare. Om tim vore längre skulle läsbarheten bli betydligt sämre. Det är ju också en rätt liten tavla så med för liten skillnad tror jag den skulle bli svårläst.Finns ett namn för det där; SHS, vilket betyder Sinn Har Schabblat.
Google it.
Handen på hjärtat nu Sinnister. (Ja ok, @ironcastle får också vara med)
Bra exempel på svårare att läsa av med ett ögonkast!Ett lite taffligt försök till att korrigera visarna så att de snuddar vid index.
Bra exempel på svårare att läsa av med ett ögonkast!
Tycker också läsbarheten påverkas negativt. Då föredrar jag nog mina visare som de är.Här kommer en mer överskådlig jämförelse.
Trodde att jag skulle luta åt att gilla de längre visare tills to redigera bilden. Men läsbarheten blev ju fruktansvärd.Här kommer en mer överskådlig jämförelse.
Den är väldigt fin, gillar symmetrin med datum kl 6, i den mån datum måste vara med. Tyvärr ”betalade” man för det med 4,5 mm extra i diameter, vilket är en dealbreaker för mig.Apropå visarna, Sinn gjorde om och gjorde det rätt.
Håller med, synd att den är så storDen är väldigt fin, gillar symmetrin med datum kl 6, i den mån datum måste vara med. Tyvärr ”betalade” man för det med 4,5 mm extra i diameter, vilket är en dealbreaker för mig.
Exakt, men klarar man att bära upp den är den fin!Den är väldigt fin, gillar symmetrin med datum kl 6, i den mån datum måste vara med. Tyvärr ”betalade” man för det med 4,5 mm extra i diameter, vilket är en dealbreaker för mig.
Bra där!Ett besök i sumpan resulterade i nya kläder till U1:an. Passade även på att påminna om vitt gummi till nästa sändning @ironcastle
Tack! Blev lite mer sportig aggressiv i röttBra där!
Riktigt snyggt också!
Riktigt riktigt snyggt!Ett besök i sumpan resulterade i nya kläder till U1:an. Passade även på att påminna om vitt gummi till nästa sändning @ironcastle