• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

-RI-

Patek
2-Faktor
Idag är en bra dag :cigar:
20190529_163009.jpg
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Sinn var det första märket jag fick upp ögonen för när intresset tog fart för ca 2 år sedan. Det var också min första klocka som inte var en Seiko..
FEC636BD-EF3D-4DFC-B02C-C56E4B0D3E8E.jpeg

Jag dök in med huvudet före i denna hobby som tyvärr blev mer en distrahering än intresse. (Har lite hjärnspöken och dyl)

Sinn 104’an flippades direkt för att testa Tudor, TAG, CWC, Omega, Rolex osv.. men allt är sålt, då jag lekte med lite mer än vad jag hade råd med (tvåbarnspappa med husdrömmar). Så jag drog i handbromsen.

Musik är min stora passion, men detta intresset gnagde.. och gnagde.
Jag vill inte sopa hobbyn under mattan helt, så jag slog till på en 556a. Nedgradering? Inte alls!

E45E44BA-9815-45D2-A9A0-C698E7176442.jpeg

Kvalitén är där, och framförallt- den är så praktisk. Smidig, snygg, mekanisk, rock n roll. Och TYSK.
Känns som att glaset inte finns där. Den är så överdrivet tydlig. Iom att allt är matt - visare, urtavla och boett - så får jag känsla för feeling att den borde sitta i cockpit på nått häftigt stridsflygplan.
F5219DEF-25B7-43AD-BA27-CD0F10D71CC7.jpeg

1F4EAD45-E30E-4AD9-B683-C56866BBB5D3.jpeg

Hoppas jag håller i denna. Ett tag. Långt tag.

685CB35E-652E-4370-8E8B-A14D82DC01AC.jpeg

//Lars
När jag blev intresserad av klockor för några år sedan så var jag nära att köpa en Sinn 556i. Har sedan dess haft ett gott öga till den modellen, nyligen kom suget igen och en köpes annons lades ut men det blev inget med det.
556a modellen har aldrig tilltalat mig förrän nu!? Den ser ju helball ut på dig!! Svin tuff ju! Nu blev jag sugen på en sån istället! Och som sagts tidigare prislappen avgör verkligen inte känslan för en klocka!:)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
När jag blev intresserad av klockor för några år sedan så var jag nära att köpa en Sinn 556i. Har sedan dess haft ett gott öga till den modellen, nyligen kom suget igen och en köpes annons lades ut men det blev inget med det.
556a modellen har aldrig tilltalat mig förrän nu!? Den ser ju helball ut på dig!! Svin tuff ju! Nu blev jag sugen på en sån istället! Och som sagts tidigare prislappen avgör verkligen inte känslan för en klocka!:)
Finns en 556i på Säljes nu? ;)
 

Larsmustasch

Cartier
När jag blev intresserad av klockor för några år sedan så var jag nära att köpa en Sinn 556i. Har sedan dess haft ett gott öga till den modellen, nyligen kom suget igen och en köpes annons lades ut men det blev inget med det.
556a modellen har aldrig tilltalat mig förrän nu!? Den ser ju helball ut på dig!! Svin tuff ju! Nu blev jag sugen på en sån istället! Och som sagts tidigare prislappen avgör verkligen inte känslan för en klocka!:)

Eller hur!? :)
Svinbra dimensioner också. Jag glömmer av den på handleden. Tufft med klocka som man kan läsa av i periferiet också ;) #pensionärsklocka
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
En EZM 4 i titan kanske skulle passa? Skriker funktion om den. Menar då varianten med grön/röd markering längs kl. 12-6. (836 var ett skämt, den skulle vara en udda fågel i din samling)

Jag har kikat på Ezm4 ett antal gånger och den är rejält cool men eventuellt något hög för min smak. Men om rätt exemplar skulle dyka upp och pengarna finns så skulle jag inte tveka. Men som det känns just nu så kommer jag försöka spara och satsa på en annan titankronograf :) Kul att du skriver Ezm4 i titan. Den tillverkades ju företrädesvis i stål, men gjordes även i titan men endast i 25 ex! Här är intressant läsning om Ezm4 som jag eventuellt har postat tidigare, men det kanske är nytillkomna i tråden som har missat det.

https://www.watchprosite.com/horological-meandering/sinn-ezm4-review/17.1086173.8013768/

836 är inget dåligt tips :) Det är mycket som är bra med den. Visarna och placeringen av datumet till exempel är riktigt bra.
 

Fjärvik

Omega
Jag har kikat på Ezm4 ett antal gånger och den är rejält cool men eventuellt något hög för min smak. Men om rätt exemplar skulle dyka upp och pengarna finns så skulle jag inte tveka. Men som det känns just nu så kommer jag försöka spara och satsa på en annan titankronograf :) Kul att du skriver Ezm4 i titan. Den tillverkades ju företrädesvis i stål, men gjordes även i titan men endast i 25 ex! Här är intressant läsning om Ezm4 som jag eventuellt har postat tidigare, men det kanske är nytillkomna i tråden som har missat det.

https://www.watchprosite.com/horological-meandering/sinn-ezm4-review/17.1086173.8013768/

836 är inget dåligt tips :) Det är mycket som är bra med den. Visarna och placeringen av datumet till exempel är riktigt bra.
Tack för länken! C24 har en i titan till salu men för dyr för mig.
 
Topp