• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

rm83

Panerai
2-Faktor
Hm, vet inte om jag gjorde något dumt precis på eBay :confused: Vi får se om det antingen kommer en Sinn på torsdag eller om jag går 22´back.
Någon som vet hur det fungerar om man betalade via kort men i dragningen står det att PayPal fått pengarna?
Handlade av ett oseriöst företag och betalade via PayPal en gång. Gjorde en claim mot dem via PayPal klagomålsfunktion. De svarade inte och det ansågs då som nog skäl i Paypals egen utredning så efter 20-30 dgr återbetalades pengarna. Fick uppfattningen att de ger ett väldigt starkt skydd!
 

rm83

Panerai
2-Faktor
Synd, för ett första steg att få vårdpersonal att använda deras klockor (typ EZM 12) måste ju vara att den grundläggande grejen att FÅ LOV att bära den i tjänsten uppfylls.
Tycker nog det borde handla mer om "ära" än pengar hos Zinn.
Med ett montage som funkar som bröstficke-ur eller "rova" så hade de vunnit jävla mycket på en väldigt liten insats.
För att inte tala om vilken fin artikel det kunde blivit på Zinns hemsida, på Läkarbladet, och alla andra arbetstidningar för fackfolk.
"Bröstficka-montage" I samarbete med Svensk Sjukvård....
Absolut, det vore fin goodwill! Jag skulle få svårt att hålla mig om den var faktiskt användbar :) Sen om den skulle bli en daglig use för det kanske är mer tveksamt, men det kvittar ju dem...
 

rm83

Panerai
2-Faktor
Hoppsan... This just in... Råkade visst övertyga nån att han tröttnat på U2 :)

PSX_20191124_220225.jpg

Nu återstår bara att sälja den där andra saken :)
 

Goflorp

Cartier
Kan skriva några rader ikväll.

Jag gottar mig igenom katalogen (de skickade en bok!) och hittar flera ur som jag vet jag kommer skaffa.
Nu i Jul om lite extraersättningar kommer så blir det mellandagarna i Stockholm och "Sumpan" som ni säger.
Älskar EZM 3:an och då speciellt F-modellen.
Kollar 857 VFR och UX med... enda som är lite osäkert är ordningen på dem.
Just nu lutar det åt EZM 3F som första Zinn... de andra kommer jag "beta av" med tiden.
Känns som Sinn är ett bolag man kommer ha en långvarig relation till.

Jag vill också, som newbie, tacka er andra i tråden, detta är ett av de trevligaste ställena på nätet som jag stött på. Tonen är fantastisk, kunnandet är enormt. Att svenske AD deltar ibland med kunnande.
Att Sinn själva är ett bolag som är befolkat med människor, att flera av ingenjörerna/konstruktörerna är kvinnor är lite extra roligt.

Jag har allvarligt inte stött på ngt liknande någon annanstans.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag gottar mig igenom katalogen (de skickade en bok!) och hittar flera ur som jag vet jag kommer skaffa.
Nu i Jul om lite extraersättningar kommer så blir det mellandagarna i Stockholm och "Sumpan" som ni säger.
Älskar EZM 3:an och då speciellt F-modellen.
Kollar 857 VFR och UX med... enda som är lite osäkert är ordningen på dem.
Just nu lutar det åt EZM 3F som första Zinn... de andra kommer jag "beta av" med tiden.
Känns som Sinn är ett bolag man kommer ha en långvarig relation till.

Jag vill också, som newbie, tacka er andra i tråden, detta är ett av de trevligaste ställena på nätet som jag stött på. Tonen är fantastisk, kunnandet är enormt. Att svenske AD deltar ibland med kunnande.
Att Sinn själva är ett bolag som är befolkat med människor, att flera av ingenjörerna/konstruktörerna är kvinnor är lite extra roligt.

Jag har allvarligt inte stött på ngt liknande någon annanstans.

Ja, Sinn-tråden är ett kuddrum att ta sin tillflykt till på ett ibland lite kantigt forum :)
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Tycker den är skitsnygg men kan inte vänja mig vid kronan på vänstersidan! Förstår tanken bakom det men det skulle vara kul om de gjorde en med kronan till höger också.
Jag gillar ju destro eftersom jag är vänsterhänt. Problemet är att jag inte gillar att ha klocka på högerarmen. Vilket är halva grejen ju. Men då uppstår en sidofördel, att kronan aldrig skaver mot handryggen när den sitter på vänster arm. :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Den kronan kommer ju peta hål på en åder på andra sidan....
Det är ju ingen liten obetydlig sak...
Om man bär en destro på vänsterhanden bör man inte störas av kronan? Tycker ibland de vanliga kronorna tar emot ovansidan på handen så det gör ont.

Med det sagt tycker jag det ser onaturligt ut med destro. Är det inte jobbigt att ställa in tiden?
 

rm83

Panerai
2-Faktor
Om man bär en destro på vänsterhanden bör man inte störas av kronan? Tycker ibland de vanliga kronorna tar emot ovansidan på handen så det gör ont.

Med det sagt tycker jag det ser onaturligt ut med destro. Är det inte jobbigt att ställa in tiden?
Off topic i Sinntråden på sina sätt, men jag har destro på min Tudor Pelagos LHD och har tyckt det var nice från dag ett. Är högerhänt och bär den på vä arm. Visuellt snyggt. Bekväm att bära, brukar inte störa mig på skav iof, men ändå :) Bär den så ofta att jag sällan behöver ställa om... För mig är det en nice grej mest på en sjukt grym klocka.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Off topic i Sinntråden på sina sätt, men jag har destro på min Tudor Pelagos LHD och har tyckt det var nice från dag ett. Är högerhänt och bär den på vä arm. Visuellt snyggt. Bekväm att bära, brukar inte störa mig på skav iof, men ändå :) Bär den så ofta att jag sällan behöver ställa om... För mig är det en nice grej mest på en sjukt grym klocka.
Måste nog prova för att veta vad man tycker om det. De där EZM:arna är ju rätt snygga.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Jag gottar mig igenom katalogen (de skickade en bok!) och hittar flera ur som jag vet jag kommer skaffa.
Nu i Jul om lite extraersättningar kommer så blir det mellandagarna i Stockholm och "Sumpan" som ni säger.
Älskar EZM 3:an och då speciellt F-modellen.
Kollar 857 VFR och UX med... enda som är lite osäkert är ordningen på dem.
Just nu lutar det åt EZM 3F som första Zinn... de andra kommer jag "beta av" med tiden.
Känns som Sinn är ett bolag man kommer ha en långvarig relation till.

Jag vill också, som newbie, tacka er andra i tråden, detta är ett av de trevligaste ställena på nätet som jag stött på. Tonen är fantastisk, kunnandet är enormt. Att svenske AD deltar ibland med kunnande.
Att Sinn själva är ett bolag som är befolkat med människor, att flera av ingenjörerna/konstruktörerna är kvinnor är lite extra roligt.

Jag har allvarligt inte stött på ngt liknande någon annanstans.
Kul när det kommer en ny in som är intresserad på riktigt :)
När man får likes på en bild man publicerade för år sedan, dvs bra långt bak i tråden, inser man att det är nån som håller på att plöja igenom den :)
Välkommen hit!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Om man bär en destro på vänsterhanden bör man inte störas av kronan? Tycker ibland de vanliga kronorna tar emot ovansidan på handen så det gör ont.

Med det sagt tycker jag det ser onaturligt ut med destro. Är det inte jobbigt att ställa in tiden?

Bara att hålla klockan upp och ner när man ska ställa tiden så vrider man åt samma håll som annars :)
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
EZM_3F.jpg
Någon som kör EZM 3F ?

Gillar nedräkningsringen, tydligheten och stilen som säger att klockan klarar WWIII....

Finns det några Pros & Cons ? Ngt att tänka på?

Jag tycker att det är en bra klocka.

Pros:
-Min håller tiden precist. Mer eller mindre på sekunden
-Anti-magnetisk 80 000 A/m vilket är mycket. Ingen magnetism oro här inte.
-Stötskydd/säker (dock ej testat)
-Vattentät 200m, ingen dykare men det räcker. Sinn EZM 3 (utan F) har 500m.
-Har en låg profil och glider in under skjortan. Få klockor som tål 200m klara det.
-ser bra ut på olika band/länk. 20mm är lätt att hitta något snyggt.

Cons:
-Länklåset, är inte bra, nästan uselt.
-Länken, snygg att titta på men inte den bästa. Helt ok, men låset dra ner.
-Priset är relativt högt, samtidigt är Sinn med all teknik och kvalité bra.

Summering:
Det hela gör att jag inte känner några begränsningar i när klockan används. Skall du ha en tool-klocka, välj denna.

Destro, dvs kronan på fel sida är coolt. Du måste vänja dig. Det är bekvämt tycker jag. Att ställa klockan är lite skumt, lättast upp och ner.

Kan helt klart rekommendera ett köp av EZM 3F och köpa via @ERIKSON URHANDEL . Jag köpte min där, grym service och bemötande.

Lycka till!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag tycker att det är en bra klocka.

Pros:
-Min håller tiden precist. Mer eller mindre på sekunden
-Anti-magnetisk 80 000 A/m vilket är mycket. Ingen magnetism oro här inte.
-Stötskydd/säker (dock ej testat)
-Vattentät 200m, ingen dykare men det räcker. Sinn EZM 3 (utan F) har 500m.
-Har en låg profil och glider in under skjortan. Få klockor som tål 200m klara det.
-ser bra ut på olika band/länk. 20mm är lätt att hitta något snyggt.

Cons:
-Länklåset, är inte bra, nästan uselt.
-Länken, snygg att titta på men inte den bästa. Helt ok, men låset dra ner.
-Priset är relativt högt, samtidigt är Sinn med all teknik och kvalité bra.

Summering:
Det hela gör att jag inte känner några begränsningar i när klockan används. Skall du ha en tool-klocka, välj denna.

Destro, dvs kronan på fel sida är coolt. Du måste vänja dig. Det är bekvämt tycker jag. Att ställa klockan är lite skumt, lättast upp och ner.

Kan helt klart rekommendera ett köp av EZM 3F och köpa via @ERIKSON URHANDEL . Jag köpte min där, grym service och bemötande.

Lycka till!

Bra sammanfattning. Jag tycker däremot inte att låset är dåligt, mer primitivt och utan elegans om jag skulle beskriva det. Men funktionen är det inget fel på, ingen av de lås jag har haft har varken gått upp eller kärvat.
 
Topp