• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

-RI-

Patek
2-Faktor
Spöregn idag, bäst att vara på den säkra sidan. Trevlig helg på er!
20191122_091353.jpg
 
Senast ändrad:

-RI-

Patek
2-Faktor
Dubbel knytnäve till PostNord som står i vägen för en ivrig mans lycka :rage: Stängt mellan 10 och 16, och därinne ligger en klocka och bara väntar på att få förenas med sin nya ägare :)

Screenshot_20191122_110503.jpg
Nu är det nära, som stålmannen tycker jag att man borde få hämta ut paket oavsett tid men du får glatt vänta i 36 långa minuter till :p:p
Spännande!

Själv får jag vänta tills på måndag, dock inte Sinn men ändå! :rage:
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Stört bra! Tack @-RI- för en superpresent :)

IMG_20191122_161600.jpg
Själv får man vara glad för det lilla, en ny fastare skuminredning till väskförvaringen jag köpte häromsistens (free of charge, visade det sig). Tryckte in för många klockor i lådan så skyddet blev nog i själva verket litet för lite, så svängde förbi och hämtade upp lite mer fast skum att skära i själv. Denna gång med presspassning i lådan istället för kastpassning.

Ska ni handla klockförvaring måste jag verkligen slå ett slag för Nordicase. Jäkligt trevliga killar på golvet där!
20191122_163113.jpg
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ojojojoj!
Stort grattis på den!
Jag som tänkte att man får ligga på när den där kommer ut på K&S, men se, det gjorde den inte! Damnit!
Pax när det är dags nästa gång ;)
Sa jag Grattis? :)

En får tacka :) Den kom till mig med en återköpsklausul men jag som den känns nu är den här för att stanna.

Den hämnade helt klart hos rätt hem! Hoppas du blir lika nöjd med den som jag var, fantastisk klocka! :)

Den är riktigt bra! Studsade över hur lätt den var på armen men jag gillar det och upplever den inte alls så hög som specen gör gällande heller. Toppnöjd helt enkelt :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Själv får man vara glad för det lilla, en ny fastare skuminredning till väskförvaringen jag köpte häromsistens (free of charge, visade det sig). Tryckte in för många klockor i lådan så skyddet blev nog i själva verket lite för litet, så svängde förbi och hämtade upp lite mer fast skum att skära i själv. Denna gång med presspassning i lådan istället för kastpassning.

Ska ni handla klockförvaring måste jag verkligen slå ett slag för Nordicase. Jäkligt trevliga killar på golvet där!

Du får gärna skicka en bild på lådan där man ser hur det är utskuret. Blir nog en tur till Södertälje nästa vecka.
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det är ju det som är det fina med just 103:eek:rna. Grattis till ”Iffren” den har kommit till ett fin hem!

Om jag hade fått göra en ändring på IFR så hade jag valt ett 60-minutersregister till kronografen istället för som nu 30 minuter. Men titan är klockrent till modellen och trots höjden så ligger den riktigt bra på handleden, säkert beroende på den lägre vikten mot om det hade varit stål.

Där stänger vi tråden! :eek: Jädrar vilken fin samling, hatten av!

Kul att jag också ägt samtliga tre exemplaren som ligger i snön där :)

IFRen poppar verkligen på bilden.

Haha, just det. Vi har delat fyra stycken Sinn vid det här laget :)
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Om jag hade fått göra en ändring på IFR så hade jag valt ett 60-minutersregister till kronografen istället för som nu 30 minuter. Men titan är klockrent till modellen och trots höjden så ligger den riktigt bra på handleden, säkert beroende på den lägre vikten mot om det hade varit stål.



Haha, just det. Vi har delat fyra stycken Sinn vid det här laget :)
Sinnsvåger så att säga :rolleyes:
 
Topp