• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Major ågren! Ska man verkligen sälja denna toppspecade goding? (till förmån för godingen i bakgrunden)

Jag gillar ju båda, men nånstans känns det som att min samling inte långsiktigt har plats för två relativt högspecade (läs högprisade) Sinn :) Det är nu man behöver hjälp av en stark community :)
PSX_20200107_133216.jpg

Major ågren! Ska man verkligen sälja denna toppspecade goding? (till förmån för godingen i bakgrunden)

Jag gillar ju båda, men nånstans känns det som att min samling inte långsiktigt har plats för två relativt högspecade (läs högprisade) Sinn :) Det är nu man behöver hjälp av en stark community :)
PSX_20200107_133216.jpg
Just do it!

PSX_20200107_133216.jpg

Du gör rätt! Jag hade gjort samma sak pga att endast en av dem(U1) hade blivit använd.

Du gör rätt! Jag hade gjort samma sak pga att endast en av dem(U1) hade blivit använd.
U2 i bakgrunden... Den är grymt rå, men ångesten kommer nog lite av dessa skäl:
  • 757an är dubbelt tegimenterad. U2an inte teg alls. Denna punkt talar klart för 757.
  • Jag har några dykare till, men däremot inga flygare eller kronografer. Denna punkt talar för bägge, beroende på hur man ser det... Se resonemang nedan :)
  • U2an har högre vattentäthet, inga "onödiga" knappar som är läckagerisker och har tre fuktkapslar. Passar mitt ganska hydrofila (hur många akademikerpoäng tar man på det begreppet?) liv rätt bra :) Denna punkt talar alltså för U2.
Det går ju upp och ner det där med vilken man vill behålla :) Ena dagen känns dykarna fetast (så man vill rikta in sig på dem) och 757an kluttrad, andra dagen är 757an grymt snygg och kompletterar dykarna väl i egenskap av lite mer flygarklocka samt kronograf.

Hallå Sinneaster. Någon som vet om det finns något alternativ till Sinns eget rubber (silikon) strap om man vill ha curved ends så det matchar boetten? Gäller 556.

Jag började skriva innan, men raderade då jag inte vill påverka någon att göra fel val ;) Jag hade valt U2. Lättare att komplettera med något "renare" :)
Jag la ju ut det för att höra lite åsikter så helt rätt att köra på. Tack för inputen, jag tänker lite lika. Jag har såklart en ganska klar bild själv men det är skönt att stöta och blöta lite. Båda är grymma klockor! :)

Senast ändrad:

PSX_20200107_133216.jpg
Jag är ju lite partisk men jag skulle nog behålla 757an.

Tjenare god fortsättning alla Sinnistrar. Jag har möjlighet att köpa en 103.5534 men har lite frågor.
1. Vilken modell är det och tillverkningsår.
2. Bezeln har inga hack och går att vrida åt båda håll trasig?
3. Min Sinn erfarenhet är en U2 och när jag tar i denna känns den lätt typ leksak, både klocka och länk.
4. Värde?

Senast ändrad:
-Härligt sammanträffande :happyhappy:

Haha! Jag är väldigt nära på att dra tillbaka annonsen. Den är sååå bra :happyhappy:
Jag har svårt för vita urtavlor, och jag har haft den svarta 104, som jag sålde i ett svagt ögonblick. har sagt det tidigare, men är på väg tillbaka till Sinn, väntar på att det ska kännas helt rätt bara.

Spännande! :) Vad lutar det åt!?
103 eller 356 med akryl. Var en knapptryckning från beställning, men höjden oroar mig. Har kollat massor av bilder och filmer, men skulle gärna vilja prova dem live. Jag har haft några Seiko Presage som varit typ 13 höga och det har inte känts bra. Men de är å andra sidan mer dressade, samt att glaset utgör mer av höjden på dessa. Sen sägs det även att de kan upplevas högre irl. Man skulle bott lite närmare Sumpan, helt enkelt.

Som backup har jag 556i och 104 i, som jag haft tidigare, som är lite tunnare/enklare, men som jag är rädd att jag ska tröttna på då jag har andra trehandare. Vill dock gärna ha ett svarttavlat strapmonster, som jag tänker att alla dessa utgör.

Decisions, decisions. ;) Ursäkta svammel, det är eg. stört hur stor del av min dag som går åt till att fundera på vart jag vill med klocksamlingen, hur många jag ska ha och hur många jag använder. Om jag ska sälja, köpa eller byta, osv.

103 eller 356 med akryl. Var en knapptryckning från beställning, men höjden oroar mig. Har kollat massor av bilder och filmer, men skulle gärna vilja prova dem live. Jag har haft några Seiko Presage som varit typ 13 höga och det har inte känts bra. Men de är å andra sidan mer dressade, samt att glaset utgör mer av höjden på dessa. Sen sägs det även att de kan upplevas högre irl. Man skulle bott lite närmare Sumpan, helt enkelt.

Som backup har jag 556i och 104 i, som jag haft tidigare, som är lite tunnare/enklare, men som jag är rädd att jag ska tröttna på då jag har andra trehandare. Vill dock gärna ha ett svarttavlat strapmonster, som jag tänker att alla dessa utgör.

Decisions, decisions. ;) Ursäkta svammel, det är eg. stört hur stor del av min dag som går åt till att fundera på vart jag vill med klocksamlingen, hur många jag ska ha och hur många jag använder. Om jag ska sälja, köpa eller byta, osv.
Haha hade typ lika gärna kunnat vara jag själv som skrev det här, sitter i samma situation och tänker alldeles för mycket på det men det är ju ett intresse av anledning. Känn dig inte ensam ;)

Tjenare god fortsättning alla Sinnistrar. Jag har möjlighet att köpa en 103.5534 men har lite frågor.
1. Vilken modell är det och tillverkningsår.
2. Bezeln har inga hack och går att vrida åt båda håll trasig?
3. Min Sinn erfarenhet är en U2 och när jag tar i denna känns den lätt typ leksak, både klocka och länk.
4. Värde?
Lägger in en bild av lite bättre kvalitet.
Titanklocka och länk
Virdringen är det nog inget fel på. Den ska gå åt båda håll.
Värde? Ingen aning? 12k kanske, men det beror ju på en rad olika saker.
upload_2020-1-9_15-15-25.png

https://www.sinn.de/en/Modell/103_Ti_Ar_UTC.htm
upload_2020-1-9_15-23-49.png

Tillbaka
Topp