• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Blästrade inte du annat med? En Tuna shroud om jag inte minns fel? Ser riktigt bra ut :)
Det stämmer, blästrade shrouden på en SBBN033!

By the way, little off topic, but I have your old Doxa sub 300 pro! I tracked down all its moves through the doxa thread, its seen a lot of wrists!
Nice to hear that it's still here on Klocksnack, I bought the pro aqualung as well but it ended up in Finland. :)

Fränt! Tar du beställningar?
Tyvärr inte! Man behöver dock inte så mycket prylar för att köra själv:
Jag hade även en hemgjord blästerbox (en flyttlåda) vilket är bra för att kunna återanvända en del av spillet, annars går det åt väldigt mycket blästermedel.

Grattis till mig och tack till @ERIKSON URHANDEL äntligen har jag införskaffat en Sinn.
20200111_121901.jpg
20200111_122004.jpg
20200111_122451.jpg
Natot får nog för det mesta vila. Inköpt för skojs skull.

Fattar dock verkligen inte varför de har klämt in en dykarförlängning på denna. Varför inte göra en smidig mikrojustering som på explorer t.ex? Tycker också att spännet känns allmänt billigt. Pressat spänne när man ändå betalar en del känns trist. Nån som har tips på vad man kan byta till med ovan kvalitéer?

Fattar dock verkligen inte varför de har klämt in en dykarförlängning på denna. Varför inte göra en smidig mikrojustering som på explorer t.ex? Tycker också att spännet känns allmänt billigt. Pressat spänne när man ändå betalar en del känns trist. Nån som har tips på vad man kan byta till med ovan kvalitéer?
Jag hade en 556 för ett tag sedan...gillade klockan mycket men som du säger..länken kändes skranglig och billig.. letade efter en fine-link för att kunna testa skillnaden men hann sälja klockan innan det blev av och detta var pga länken.

Länken tycker jag är okej ändå, främst spännet jag stör mig på. Men den är ju snygg på sjukt mycket annat så man kanske får köra lite annat skoj om man inte hittar en schysstare spänne.

Det var det första jag reagerade på när jag köpte min. Men.... Ge det lite tid och passa på att kolla hur låset är konstruerat. Rätt fiffigt faktiskt o sannolikt en väldigt robust konstruktion. Själva länken är ju helt ok och tom bra. Min 556a har jag nu haft ett o ett halvt år o låset funkar exakt som när det var nytt. Sinn som märke är ju för övrigt lite "fältmässiga". Ingen superfinish men genomtänkta, funktionella med bra verk o bra pris. Så lev med det. Du kommer uppskatta det senare tror jag!

Jag har haft den på länken nästan hela dagen nu och den är ju otroligt skön att bära. Storleksmässigt och viktmässigt. Länken är följsam, skön och har vien perfektkt (lagom tung, lagom lätt) Kommer nog bli en bra kamrat.
Jag kom inte alls överens med länken(och spännet) :(
Men som sagt, om jag hittar en 556 med finelink så kanske hugger igen..
Tycker även den länken är lite snyggare :)
SINN_556IB_teaser.jpg

Japp. Länken i sig är ju supersolid. Snyggt satinerad också. Spännet som sagt.... Aquired Taste :). Men jag skulle inte bli förvånad om det håller längre än mina övriga klockor på länk som är klart dyrare o klart skönare känsla i. Men nog tusan är länken robust!
Tycker faktiskt att länken i sig, bortsett från spännet nästan är i klass med min GS :)

Tillbaka
Topp