• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Lägger in en bild av lite bättre kvalitet.
Titanklocka och länk
Virdringen är det nog inget fel på. Den ska gå åt båda håll.
Värde? Ingen aning? 12k kanske, men det beror ju på en rad olika saker.
upload_2020-1-9_15-15-25.png

https://www.sinn.de/en/Modell/103_Ti_Ar_UTC.htm
upload_2020-1-9_15-23-49.png
Tackar för svar. Dum fråga men hur vet du att det är titan, vridringen skall det inte vara tydliga ”hack” när man vrider. Värdet förstår jag att det är svårt att säga men din fingervisning tas tacksamt emot så jag har något hum jag tänkte själv 8-10k så då var jag inte så fel ute kanske.
Jag vet inte varför bilden blev så dålig om jag har använt fel länk eller om det är för att jag har ett gratis abonnemang hos photobucket.

Nu är man en klocka från OWG, så det börjar finnas utrymme i lådan för en Sinn till.
Jag vill ju ha en 104 Matte men är nog svår att få tag på tyvärr. Kanske kan man köpa en beg 104 blästra den ”själv”? Nån som testat nått liknande projekt?
https://www.watchbuys.com/store/pc/Sinn-104-I-St-Sa-Matte-Special-Edition-on-Strap-p4734.htm
Går i samma tankar med min 104. Borde väl gå att borsta på nått sätt så man iaf får den matt?

Tackar för svar. Dum fråga men hur vet du att det är titan, vridringen skall det inte vara tydliga ”hack” när man vrider. Värdet förstår jag att det är svårt att säga men din fingervisning tas tacksamt emot så jag har något hum jag tänkte själv 8-10k så då var jag inte så fel ute kanske.
Jag vet inte varför bilden blev så dålig om jag har använt fel länk eller om det är för att jag har ett gratis abonnemang hos photobucket.
Det är ju en flygare och inte en dykare så vridringen är det nog inget fel på.
Modellen heter 103 Ti där just ti står för titan. Väldigt lätta, en del tycker att de är för lätta, men riktigt fina med skönt Sinn-dna :)
Har du en på gång eller?

Nu är man en klocka från OWG, så det börjar finnas utrymme i lådan för en Sinn till.
Jag vill ju ha en 104 Matte men är nog svår att få tag på tyvärr. Kanske kan man köpa en beg 104 blästra den ”själv”? Nån som testat nått liknande projekt?
https://www.watchbuys.com/store/pc/Sinn-104-I-St-Sa-Matte-Special-Edition-on-Strap-p4734.htm
There was someone on the forum who got one of those steel gshocks blasted and it looked real good, so definately can be done

Det är ju en flygare och inte en dykare så vridringen är det nog inget fel på.
Modellen heter 103 Ti där just ti står för titan. Väldigt lätta, en del tycker att de är för lätta, men riktigt fina med skönt Sinn-dna :)
Har du en på gång eller?
Ja kanske om vi kommer överens om priset. Modellen står inte högst på min lista men ju mer jag tittar och känner på den så växer den.

Drar till Berlin på svensexa. Då krävs väl en tysk som tål både stök och väta?
PSX_20200110_115603.jpg
Sinn är faktiskt helt otroliga. Kolla på den där. Är det 757 UTC den heter? Det är alltså en klocka med kronograf, gmt, vridring och datum. Ändå hur tydlig och lättavläst som helst!

Tysk funktionalitet, effektivitet och Spitzenqualität i sitt esse!

Stök och väta – Berghain?
Vi börjar med ölbryggerier och surkål såfår vi se var det slutar. :)

Sinn är faktiskt helt otroliga. Kolla på den där. Är det 757 UTC den heter? Det är alltså en klocka med kronograf, gmt, vridring och datum. Ändå hur tydlig och lättavläst som helst!
Ja, jag har ju varit på väg att sälja men det är förknippat med stor ångest. Det är en fantastisk klocka. Som dessutom förmodligen skulle kunna genomlida andra världskriget i fält utan att det skulle synas en skråma.

EDIT: Ja, det är 757 UTC.

Precis, och man kan bada med den ner till 5000m eller nått. Inte som nån sunkig Speedmaster som man inte ens vågar diska med.

Precis, och man kan bada med den ner till 5000m eller nått. Inte som nån sunkig Speedmaster som man inte ens vågar diska med.
Det är nära nu för mig (att köpa den Sinn som (förhoppningsvis) blir min ultimata), men ... lite med tanke på priset (och det tyvärr lite låga andrahandsvärdet (iaf i Sverige)) vill man ju prova dem på handleden innan man bestämmer sig. Har även lite bevakningar på när det kommer ut till försäljning, men det är inte jätteofta.

P.S. Min tysklärare gjorde sig ofta lustig över mitt överanvändande av parenteser, eftersom man i tyskan istället kör med oändligt många kommatecken istället (speciellt i akademiska texter).

ja, tror nog också det. Förslag på blästringsmästate?
Tyvärr vet jag inte riktigt, men dom flesta som håller på med lackering har ofta duktiga blästrare också. Men det gäller ju verkligen att dom fattar att finnnishen är av yttersta vikt och att dom inte blästrar för grovt. Men kolla runt med lite lackeringsfirmor så kan du säkert hitta någon där en klocknörd jobbar :D kolla annars med mcguyver här på forumet. Han är jäkligt duktig på att borsta och har en känsla av att han kan blästra också. Så hos honom kanske man kan välja mellan borstat eller blästrat.

Tillbaka
Topp