• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Det där är en rackarns snygg klocka. Har ingen annan åsikt just nu. Det räcker så. :)
Jag är banne mig beredd att hålla med :)
AE22EC3E-2392-497D-B848-A2DC6DDE1AFF.jpeg

Har fastnat för en 856 utc. Men jag kan inte mycket om Sinn förutom att de är snygga klockor. Vad kan ni experter säga om den, är det ett bra köp? Hur ser värdeminskning ut på Sinn?

856 Utc är enligt min mening en av Sinn's mest mångsidiga klockor. De håller priset förhållandevis bra, men det är ingen Rolexhysteri så räkna med ett värdetapp på ca 20% per omgående om du köper nytt. Köper du däremot begagnat så håller de ofta värdet bra och borträknat service så blir det ofta ett nollsummespel. 856 Utc är inte så enkel att hitta begagnad men håll utkik på Uhrforum.

856 Utc är enligt min mening en av Sinn's mest mångsidiga klockor. De håller priset förhållandevis bra, men det är ingen Rolexhysteri så räkna med ett värdetapp på ca 20% per omgående om du köper nytt. Köper du däremot begagnat så håller de ofta värdet bra och borträknat service så blir det ofta ett nollsummespel. 856 Utc är inte så enkel att hitta begagnad men håll utkik på Uhrforum.
Tack, var ungefär som jag trodde. Blir nog en sådan under 2020.
Vad för rabatt brukar AD ge på dem?

Jag blir nästan bara glad att det inte finns prutmån. Så mycket enklare då. Inga sjuka överpriser, tillgång finns bara prova och handla hos AD. Jag kan inte låta bli, som alla andra, att titta på andra märken såklart. Men Sinn är bra mysigt!
Word.
Som det borde vara i en frisk bransch. Pruta o hålla på. Nä tack. Sätt ett fair pris från början istället. :heart::sinn:

Vilka alternativ finns det hos Sinn om man vill ha en klocka i lite mindre storlek? 556an finns ju såklart, men i övrigt?

857an är ju helfestlig och jäkligt bra! Men känns ibland lite stor trots att den bärs ganska bra.

Vilka alternativ finns det hos Sinn om man vill ha en klocka i lite mindre storlek? 556an finns ju såklart, men i övrigt?

857an är ju helfestlig och jäkligt bra! Men känns ibland lite stor trots att den bärs ganska bra.

857 är 43mm, du tänker inte på 856 som är 40mm? Annars är U200 på 37mm och 2000m WR ett mindre alternativ. Nyligen borttagen ur sortimentet men kanske går att få tag på.

Jag har kollat en del på Finanzplatzuhren, 6000-serien. De jag har kollat på är 38,5mm i diameter och 12-15 mm höga. De högre är ju de med t.ex. kronografer vilket jag ändå undviker, så det är de tunnare som lockar mig av flera skäl.

https://www.sinn.de/en/Frankfurt_Financial_District_Watches.htm

Tillbaka
Topp