• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

BorisTheSpider

Cartier
2-Faktor
Denna har fått vila ett tag nu.. men idag så!
6205643C-D813-410F-98F4-E7406585B914.jpeg

Mums!! Det finns för många Sinn man vill testa. Den där ligger högt upp på min lista, men är den för vänsterhänta?
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Mums!! Det finns för många Sinn man vill testa. Den där ligger högt upp på min lista, men är den för vänsterhänta?
Den är för alla, men tanken med så kallade ”destro” (kronan på vänster sidan) är att man kan ha den fram vid vänstra handen utan att kronan trycker in i handen när man vinklar den. Lite som att kronan sitter vid kl. 4 på vissa klockor, men ännu mer.
 

Crispie

Rolex
Mums!! Det finns för många Sinn man vill testa. Den där ligger högt upp på min lista, men är den för vänsterhänta?
Det är för att insatsstyrkan ska kunna ta stöd med vänsterhanden mot marken (och inte släppa avtryckaren på vapnet med högerhanden) utan att besväras av att kronan trycker in i handen (aj aj aj!). Tyska insatsstyrkan är notoriskt kända för extremt känsliga handleder. Lite som akilleshälar ;). Skämt åsido, svintuff klocka! Dör för det röda "einsatzzeitmesser" :hungry:
 

Sten

Cartier
Hur har ni andra gjort då ni sänt er Sinn på service till Frankfurt? Det verkar omöjligt att få försändelsen försäkrad som privatperson.
 

hisingen

Cartier
2-Faktor
Hur har ni andra gjort då ni sänt er Sinn på service till Frankfurt? Det verkar omöjligt att få försändelsen försäkrad som privatperson.
Skickade via postnord, minnet är bra men kort så minns inte vilket paket men har för mig att det var försäkrat upp till 10 tusen vilket räckte för mig denna gången.
Alternativt lämnar du in den på Eriksons så skickar dom den.
 

Kenuko

Cartier
Har varit one watch guy i en vecka nu. Eller visst har jag mina andra klockor kvar, men fan vad den här är bra.

Ligger på +4s efter en vecka, alltså 0,5s per dag, antimagnetisk, vattentät till 200m, dag och datum, chrono, tidlös design. Tror jag aldrig gillat en klocka så mycket som den här och då har jag ägt 100+ klockor i olika prisklasser. Kanske det blir en EZM 13 till nästa, Sinn har verkligen övertygat mig.

D82FEB04-A18C-4922-8668-FD00D3B00209.jpeg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Funkar bra, alltihop. Inte aktuell för flipp ifall jag inte får tar i en fin panna :)
Har egentligen ingenting att klaga på, om jag ska vara ärlig..

Edit: har tagit mycket tid på handleden från min GS.
Bra bra. Lutar ju åt den modellen, får jag erkänna. Bara höjden där. Jag har denna (med akrylglas) som är 14.6 mm. Den sitter liite högt, men tycker ändå det går.
BE10648B-5880-4777-94E1-3036EE7D763D.jpeg
59396CDD-4937-446F-83A3-AF3684B94A7C.jpeg


Sen en bild bakifrån, där klockan ju höjs upp lite av hur man har armen.
C0D59481-5E82-42EC-B0FC-036AD101FE89.jpeg
 

Bilagor

  • ED5D63C9-CE9D-4BA0-A9BD-0DE13213C467.jpeg
    ED5D63C9-CE9D-4BA0-A9BD-0DE13213C467.jpeg
    324.9 KB · Visningar: 3
Topp