• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Fasiken vad trevligt att ha dig i Sinntråden! Visste ju att du var intresserad av 104:an sedan tidigare. Vi hade ju en sådandär- "man hintar om att en klocka i ens ägo kan vara till salu men att man samtidigt deklarerar att man är så jäkla osugen på att sälja den eftersom man är så förtjust i den att den egentligen inte är till salu"- konversation. Typ :p
Sådär, nu jäklar! Nu får jag också vara med här för första gången någonsin. :D
PSX_20200115_170813.jpg

PSX_20200115_170837.jpg

PSX_20200115_170904.jpg

PSX_20200115_171043.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Fasiken vad trevligt att ha dig i Sinntråden! Visste ju att du var intresserad av 104:an sedan tidigare. Vi hade ju en sådandär- "man hintar om att en klocka i ens ägo kan vara till salu men att man samtidigt deklarerar att man är så jäkla osugen på att sälja den eftersom man är så förtjust i den att den egentligen inte är till salu"- konversation. Typ :p
Tack! Ja, det var väl på tiden? Just det, vi var på gång ett där ett tag och diskuterade lite. Där ser du hur länge jag har velat ha en! Förstår hur du menar, jag har en sån relation med alldeles för många av mina klockor... :bag:

Bjuder på en bild från tidigare idag, valet av klocka var ju inte precis svårt idag. :p
PSX_20200116_081421.jpg
 

lofgreno

Audemars
Mitt sug på en 356:a blir bara större och större. Funderar på om man ska börja lägga undan till en. Hur är det med 356 och 356 SA versionen. Är SA värd det extra den kostar? Som jag förstår det annan ytbeläggning och safirglas som standard? Nån som har ett handledsskott att lägga upp? :)
(Bild lånad från nätet)
Sinn356.png
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Jag förutspår att den kommer att sitta mycket på handleden framöver, trots alla andra goa ur du har.
Tack! Ja, det var väl på tiden? Just det, vi var på gång ett där ett tag och diskuterade lite. Där ser du hur länge jag har velat ha en! Förstår hur du menar, jag har en sån relation med alldeles för många av mina klockor... :bag:

Bjuder på en bild från tidigare idag, valet av klocka var ju inte precis svårt idag. :p
PSX_20200116_081421.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Är det förresten någon som har testat originallädret från Sinn på bilden nedan? Har fått prisuppgift på 800kr men är det värt det? Jäkligt snyggt men jag är orolig att det ska vara för tjockt och jag har handleder på 16,5cm så många band är dessutom för långa för mig.
155366190-origpic-8315d3.jpg
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Är det förresten någon som har testat originallädret från Sinn på bilden nedan? Har fått prisuppgift på 800kr men är det värt det? Jäkligt snyggt men jag är orolig att det ska vara för tjockt och jag har handleder på 16,5cm så många band är dessutom för långa för mig.
155366190-origpic-8315d3.jpg
Jag tyckte att det var riktigt kasst och inte heller snyggt. Plockade av det direkt när jag hade min 104.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
-Jag gillar skarpt den (krit)vita tavlan, dels för att den är ljus och dels för att få lite variation...

Den är blankvit :)
Ja, jag gillar också att den är riktigt vit och inte tonad åt något håll. Det blir en helt annan klocka än den svarta men den behåller ändå sin tooliga estetik. :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Är det förresten någon som har testat originallädret från Sinn på bilden nedan? Har fått prisuppgift på 800kr men är det värt det? Jäkligt snyggt men jag är orolig att det ska vara för tjockt och jag har handleder på 16,5cm så många band är dessutom för långa för mig.
155366190-origpic-8315d3.jpg
Jag hade det först till min 104. Väldigt tjockt, lite lyxigt maffig känsla. Fick dock göra extrahål! Upplevde det som hårt, kraftigt och omedgörligt. Men ändå fint. :) Det var Sinn!

Ser tyvärr att bilderna försvann i min senaste rensning på telefonen (ändå snart full igen ...)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Den är en av mina två kandidater. Varit nära köpknappen, men vill så gärna se dem live och testa dem innan jag bestämmer mig. Varför ligger Erikson så långt bort? :)

Hur är höjden egentligen? Med smala handleder tänker jag mig att den kanske passar mig bäst, men höjden avskräcker lite. Har fått för mig att 103:an, men samma höjd, men lite större diameter, kan ha en upplevd smalare profil då den dels har nedåtgående bandhorn, dels från sidan består av fler "lager" (glas, svart vridring, polerad boett, borstat boettlock).
 

Marksan

Cartier
2-Faktor
Är det förresten någon som har testat originallädret från Sinn på bilden nedan? Har fått prisuppgift på 800kr men är det värt det? Jäkligt snyggt men jag är orolig att det ska vara för tjockt och jag har handleder på 16,5cm så många band är dessutom för långa för mig.
155366190-origpic-8315d3.jpg

Jag har haft det och tyckte väl att det var helt okej, men jag var tvungen att använda sista hålet (17 cm handled). Man kan få ett kortare band om man beställer direkt från Sinn.
 
Senast ändrad:

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Den är en av mina två kandidater. Varit nära köpknappen, men vill så gärna se dem live och testa dem innan jag bestämmer mig. Varför ligger Erikson så långt bort? :)

Hur är höjden egentligen? Med smala handleder tänker jag mig att den kanske passar mig bäst, men höjden avskräcker lite. Har fått för mig att 103:an, men samma höjd, men lite större diameter, kan ha en upplevd smalare profil då den dels har nedåtgående bandhorn, dels från sidan består av fler "lager" (glas, svart vridring, polerad boett, borstat boettlock).
Erikson är alldeles för långt borta! Högg den o-testad.

Tycker inte höjden är så besvärlig som pappret säger. Glaset är ju skönt kupat så den gör ju en del på höjden. Boetten känns ändå smidig! Jag har väldigt tunna handleder, 16-16,5ish och tycker den sitter riktigt bra :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Erikson är alldeles för långt borta! Högg den o-testad.

Tycker inte höjden är så besvärlig som pappret säger. Glaset är ju skönt kupat så den gör ju en del på höjden. Boetten känns ändå smidig! Jag har väldigt tunna handleder, 16-16,5ish och tycker den sitter riktigt bra :)
Jag som nästan övergett den och tänkt 103. Nu tippade vågskålen över till 356 igen!

Svårt att riktigt förstå från enbart bilder.
F8AEF23F-8ED1-4661-B564-58834CB559EA.png
228BD2E1-4253-4FB0-811B-93A1CDAD27E7.jpeg
BEB016BD-AD00-4B6C-85B1-F5709AD1135D.jpeg
 

BorisTheSpider

Cartier
2-Faktor
Tack! Ja, det var väl på tiden? Just det, vi var på gång ett där ett tag och diskuterade lite. Där ser du hur länge jag har velat ha en! Förstår hur du menar, jag har en sån relation med alldeles för många av mina klockor... :bag:

Bjuder på en bild från tidigare idag, valet av klocka var ju inte precis svårt idag. :p
PSX_20200116_081421.jpg

Mycket grann.
Nu blir 1521:an bänknötare ;)
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Då satsar jag på ett bra handgjort band istället, är ju i princip samma pris. Tycker också att låset på deras band är ganska fula...
Jag hade min på original ibland. Tycker bandet är riktigt bra men långt i normallängd. Köp kort isf. Finns väl iofs mer prisvärda band på andra håll dessutom. Jag har för övrigt ett Stowa flygarband som jag körde den på som är riktigt juste till.
IMG_20190220_074941.jpg
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Jag som nästan övergett den och tänkt 103. Nu tippade vågskålen över till 356 igen!
Försökte ta någon sorts bild i profil. Jäkligt svårt dock! Men som du ser tar glaset upp ganska mycket av höjden, ger den lite karaktär! Som sagt, tycker den bärs bra! :)
Svårt att riktigt förstå från enbart bilder.
F8AEF23F-8ED1-4661-B564-58834CB559EA.png
228BD2E1-4253-4FB0-811B-93A1CDAD27E7.jpeg
BEB016BD-AD00-4B6C-85B1-F5709AD1135D.jpeg

Försökte ta en bild, rätt svårt dock. Men som du ser tar glaset upp ganska mycket av höjden vilket jag tycker ger den karaktär. Tycker som sagt att den sitter bra :)
0E8939E6-3BD4-427C-BB1C-F6C745618F96.jpeg
 
Topp