• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

F42093F1-E8F5-4DAD-AB49-53C8DDD1C13A.jpeg

Asså den är så sanslöst fin! Håller med om att bandet passar jättebra också. Går det inte att mjuka upp med lite användning eller är det ett lost cause?

Har ett läderband i liknande färg men utan patineringen från Geckota som jag tycker är det absolut snyggaste på min 556 också. Det är nåt med det svartvita med ljusbrunt läder.

Tycker att vintagelooken på bandet verkligen flyger!
Håller med! Det får bli ett nytt vintageband :)

Asså den är så sanslöst fin! Håller med om att bandet passar jättebra också. Går det inte att mjuka upp med lite användning eller är det ett lost cause?

Har ett läderband i liknande färg men utan patineringen från Geckota som jag tycker är det absolut snyggaste på min 556 också. Det är nåt med det svartvita med ljusbrunt läder.
Jag har haft bandet i säkert 10 år och det är fortfarande lite hopplöst. Det ser bra ut dock :) Tycker att Sinnen förtjänar lite nya band. Jag gillar Watch Gecko så kommer beställa några band därifrån i dagarna.

101846453_258907158522710_6872267987922833080_n.jpg

Kanske ett mocka? Typ alla band verkar passa klockan.

Vilket är det du har till din 556 förresten?

Håller med! Det får bli ett nytt vintageband :)

Jag har haft bandet i säkert 10 år och det är fortfarande lite hopplöst. Det ser bra ut dock :) Tycker att Sinnen förtjänar lite nya band. Jag gillar Watch Gecko så kommer beställa några band därifrån i dagarna.

101846453_258907158522710_6872267987922833080_n.jpg

Kanske ett mocka? Typ alla band verkar passa klockan.

Vilket är det du har till din 556 förresten?

Alla band passar typ på den där ja, haha!

Jag tror det är den här jag har i färgen chestnut: https://www.geckota.com/kington-vintage-style-short-leather-dress-watch-strap

Grym! Cleant med safirglas, egentligen gillar man (jag) ju det bättre. Upplevs den som en "bulle" med sina relativt små höjd- och längdmått i förhållande till höjden på 15 mm?
Lite småtjock är den allt, men märks inte när man har den på sig tycker jag. Jag hade föredragit den några mm tunnare, helt klart. Det hade säkert krävts ett manuellt urverk, men det hade iaf för min del varit ok.

Lite småtjock är den allt, men märks inte när man har den på sig tycker jag. Jag hade föredragit den några mm tunnare, helt klart. Det hade säkert krävts ett manuellt urverk, men det hade iaf för min del varit ok.
Jag var så här nära (” ”) att slå till på en nu under kampanjen, men känner att jag måste ta mig dit och prova den först. (Och, truth be told, spara ihop lite till klockfonden)

Jag var så här nära (” ”) att slå till på en nu under kampanjen, men känner att jag måste ta mig dit och prova den först. (Och, truth be told, spara ihop lite till klockfonden)
Har man möjlighet så är det såklart alltid bäst att prova innan köp. Jag hade inte det alternativet den här gången men kände mig trygg med att köpa grisen i säcken. Sen har man ju alltid ångerrätt om du köper på distans.

Du har säkert sett den här ett par gånger redan, men den visar ganska bra hur den sitter på armen en bit in.

Vridringen har en annan silvrig ton är caset, och i vissa vinklar ser den nästan vit ut. Funderar på om jag inte skulle köpa en extra vridring och försöka lacka den i vitt. Skulle bli riktigt somrigt.

EDIT: Nu börjar tankarna dra igång :D Tänk om man skulle plätera mittlänkarna i guld så att det skulle matcha index och visare. Tror du att det skulle vara möjligt @Strindberg ?

IMG_20200603_161309.jpg

Senast ändrad:
Vridringen har en annan silvrig ton är caset, och i vissa vinklar ser den nästan vit ut. Funderar på om jag inte skulle köpa en extra vridring och försöka lacka den i vitt. Skulle bli riktigt somrigt.

EDIT: Nu börjar tankarna dra igång :D Tänk om man skulle plätera mittlänkarna i guld så att det skulle matcha index och visare. Tror du att det skulle vara möjligt @Strindberg ?

IMG_20200603_161309.jpg
Och vridringen. Och kronan. :woot:
Modda med guld!!

Har heller aldrig stött på någon guldlänk. Borde funnits till någon ädel i 6000-serien kan jag tycka och fått bestämma

Ja, en fine-link i helguld skulle nog bli helt fantastisk.

Helt enkelt GRYM ! Årgång?

Tack :) Jag vet inte exakt, men jag tror tidigt 80-tal. Sinn servade Heuer 1550 och senare köpte Helmut upp delar från Heuer och satte Sinn på tavlorna. Min har till exempel ett Heuer-Leonidas baklock. Jag borde försöka ta reda på lite närmre när den är ifrån, det borde gå att söka på numret på utsidan av baklocket.

IMG_20190606_075756_457.jpg

Tillbaka
Topp