Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lovely! Den gör sig i sol och är kanon på det där bandet!
Den gör sig i alla väder Bandet funkar men är lite stelt och ”låter lite” så ska snart ersättas med ngt annat brunt läder, det var bara ngt jag hade liggande som jag slängde på temporärt.Lovely! Den gör sig i sol och är kanon på det där bandet!
Tycker att vintagelooken på bandet verkligen flyger!Den gör sig i alla väder Bandet funkar men är lite stelt och ”låter lite” så ska snart ersättas med ngt annat brunt läder, det var bara ngt jag hade liggande som jag slängde på temporärt.
Asså den är så sanslöst fin! Håller med om att bandet passar jättebra också. Går det inte att mjuka upp med lite användning eller är det ett lost cause?
Vi har nya låsen hemma med microjustering.Tack för info, hittade några av @-RI- s bilder några sidor tillbaka, verkar som jag får ta mig en tur och handla ett nytt lås, finns dessa nya stora lås i lager? @ERIKSON URHANDEL
Håller med! Det får bli ett nytt vintagebandTycker att vintagelooken på bandet verkligen flyger!
Jag har haft bandet i säkert 10 år och det är fortfarande lite hopplöst. Det ser bra ut dock Tycker att Sinnen förtjänar lite nya band. Jag gillar Watch Gecko så kommer beställa några band därifrån i dagarna.Asså den är så sanslöst fin! Håller med om att bandet passar jättebra också. Går det inte att mjuka upp med lite användning eller är det ett lost cause?
Har ett läderband i liknande färg men utan patineringen från Geckota som jag tycker är det absolut snyggaste på min 556 också. Det är nåt med det svartvita med ljusbrunt läder.
Håller med! Det får bli ett nytt vintageband
Jag har haft bandet i säkert 10 år och det är fortfarande lite hopplöst. Det ser bra ut dock Tycker att Sinnen förtjänar lite nya band. Jag gillar Watch Gecko så kommer beställa några band därifrån i dagarna.
Kanske ett mocka? Typ alla band verkar passa klockan.
Vilket är det du har till din 556 förresten?
Grym! Cleant med safirglas, egentligen gillar man (jag) ju det bättre. Upplevs den som en "bulle" med sina relativt små höjd- och längdmått i förhållande till höjden på 15 mm?
Kör 103an idag. Blir glad varje gång den sitter på armen. Förjäkla trevlig klocka helt enkelt
Lite småtjock är den allt, men märks inte när man har den på sig tycker jag. Jag hade föredragit den några mm tunnare, helt klart. Det hade säkert krävts ett manuellt urverk, men det hade iaf för min del varit ok.Grym! Cleant med safirglas, egentligen gillar man (jag) ju det bättre. Upplevs den som en "bulle" med sina relativt små höjd- och längdmått i förhållande till höjden på 15 mm?
Jag var så här nära (” ”) att slå till på en nu under kampanjen, men känner att jag måste ta mig dit och prova den först. (Och, truth be told, spara ihop lite till klockfonden)Lite småtjock är den allt, men märks inte när man har den på sig tycker jag. Jag hade föredragit den några mm tunnare, helt klart. Det hade säkert krävts ett manuellt urverk, men det hade iaf för min del varit ok.
Har man möjlighet så är det såklart alltid bäst att prova innan köp. Jag hade inte det alternativet den här gången men kände mig trygg med att köpa grisen i säcken. Sen har man ju alltid ångerrätt om du köper på distans.Jag var så här nära (” ”) att slå till på en nu under kampanjen, men känner att jag måste ta mig dit och prova den först. (Och, truth be told, spara ihop lite till klockfonden)
Ja det är verkligen det. Den är bra även med den smala, men denna är verkligen grädden på moset på något sättJa, det är en riktig fullträff denna där Det är något speciellt också med de stora pilarna på kronografsekunden.
Vill inte vara sämre än dig, får bli en bild idag. Igen.
Första uret jag tycker var riktigt snygg på band. Föredrar länk annars bara men big up.
Mycket fin på brunt läder, tavlan poppar verkligen!Vill inte vara sämre än dig, får bli en bild idag. Igen.
Och vridringen. Och kronan.Vridringen har en annan silvrig ton är caset, och i vissa vinklar ser den nästan vit ut. Funderar på om jag inte skulle köpa en extra vridring och försöka lacka den i vitt. Skulle bli riktigt somrigt.
EDIT: Nu börjar tankarna dra igång Tänk om man skulle plätera mittlänkarna i guld så att det skulle matcha index och visare. Tror du att det skulle vara möjligt @Strindberg ?
Och vridringen. Och kronan.
Modda med guld!!
Vore iofs sjukt men tvåton duger gottJag satt och tänkte på tidigare att den skulle se bra ut som helguldare
Vore iofs sjukt men tvåton duger gott
Har heller aldrig stött på någon guldlänk. Borde funnits till någon ädel i 6000-serien kan jag tycka och fått bestämmaJag tror aldrig att jag har sett en Sinn med guldlänk. Det finns ju en del tvåton från typ 80-tal samt damklockor, men de enda guldklockorna jag kommer på just nu sitter på läder.
Helt enkelt GRYM ! Årgång?1550 med kronografen i full gång
Har heller aldrig stött på någon guldlänk. Borde funnits till någon ädel i 6000-serien kan jag tycka och fått bestämma
Helt enkelt GRYM ! Årgång?