• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Idag så svängde jag förbi @ERIKSON URHANDEL och skaffade mig det nya gummilåset till 857an det sitter riktigt fint och smart konstruktion, det blev också nya springbars och lite skruvlåsning beställde också en manual då den saknas från lådan.
Tackar för fint bemötande och service.
93AA8DC4-8EE2-4D0B-8DE1-9093894417EE.jpeg
DAAE62B8-0C34-4F7A-A8C7-20D9AD919D50.jpeg
FB4AF74B-4C02-407F-BA73-43E2308FED98.jpeg
 
Uppdatering garantiärende hos Sinn:
Efter 2 veckor stannade min helt nya UX köpt genom Sinn i Frankfurt. Klockan skickades tillbaka med fraktsedel som jag fick från Sinn. Klockan ankom till Sinn förra fredagen enligt spårningsfunktionen på UPS. Först igår fick jag ett kvitto på att de mottagit reklamationen. Där skriver de att garantiärenden har en ledtid på ca 6 veckor. Suck! Jag mailade omedelbart den kontakt jag hade på inköp som hjälpt till med köpet. Jag skrev att en hanteringstid på 6 veckor för en klocka som stannade 2 veckor efter leverans inte var rimlig och frågade om de kunde korta den. Fick direkt ett svar att hon skulle kontrollera saken och återkomma på måndag. Vi får väl se vad de säger då. 6 veckor känns inte rimligt i detta läge. Eller är jag gnällig?
 
Uppdatering garantiärende hos Sinn:
Efter 2 veckor stannade min helt nya UX köpt genom Sinn i Frankfurt. Klockan skickades tillbaka med fraktsedel som jag fick från Sinn. Klockan ankom till Sinn förra fredagen enligt spårningsfunktionen på UPS. Först igår fick jag ett kvitto på att de mottagit reklamationen. Där skriver de att garantiärenden har en ledtid på ca 6 veckor. Suck! Jag mailade omedelbart den kontakt jag hade på inköp som hjälpt till med köpet. Jag skrev att en hanteringstid på 6 veckor för en klocka som stannade 2 veckor efter leverans inte var rimlig och frågade om de kunde korta den. Fick direkt ett svar att hon skulle kontrollera saken och återkomma på måndag. Vi får väl se vad de säger då. 6 veckor känns inte rimligt i detta läge. Eller är jag gnällig?

Inte alls. Finns garanterat regler som säger annat, men min personliga åsikt är att man måste ha höjd på verkstaden för att hantera och prioritera sådana ärenden. Frågan är väl hur långt tid som klockan måste vara under uppsyn för att de ska kunna konstatera att allt är som det ska. Det går ju inte bara att byta verk och skicka tillbaka samma dag innan man har kunnat kontrollera gång m.m. så att man inte riskerar att skicka ytterligare en klocka som inte är helt hundra.
 
Uppdatering garantiärende hos Sinn:
Efter 2 veckor stannade min helt nya UX köpt genom Sinn i Frankfurt. Klockan skickades tillbaka med fraktsedel som jag fick från Sinn. Klockan ankom till Sinn förra fredagen enligt spårningsfunktionen på UPS. Först igår fick jag ett kvitto på att de mottagit reklamationen. Där skriver de att garantiärenden har en ledtid på ca 6 veckor. Suck! Jag mailade omedelbart den kontakt jag hade på inköp som hjälpt till med köpet. Jag skrev att en hanteringstid på 6 veckor för en klocka som stannade 2 veckor efter leverans inte var rimlig och frågade om de kunde korta den. Fick direkt ett svar att hon skulle kontrollera saken och återkomma på måndag. Vi får väl se vad de säger då. 6 veckor känns inte rimligt i detta läge. Eller är jag gnällig?
Nej du är inte gnällig. Det är ju horribelt långa väntetider hos många klocktillverkare när saker skall skickas vilket jag för egen del tycker är rätt kass. Särskilt om man misslyckats med att leverera en fungerande produkt. Men berätta för dom att du skriver frekvent på Nordens störst klockcommunity och att det finns en särskild tråd för Sinn där användarna delar med sig av sina erfarenheter av service o liknande. Stå på dig och jäklas lite med dom, det är inte OK att en lyxartikel (vilket det i det stora hela ändå är) omgärdas av urusel kundservice. Tyvärr gäller det ju inte bara Sinn med det finns ju andra märken som faktiskt satsar på att vara snabba och tillmötesgående. Stowa, Monta, CW (När dom hinner med!) och många därtill.
 
Nej du är inte gnällig. Det är ju horribelt långa väntetider hos många klocktillverkare när saker skall skickas vilket jag för egen del tycker är rätt kass. Särskilt om man misslyckats med att leverera en fungerande produkt. Men berätta för dom att du skriver frekvent på Nordens störst klockcommunity och att det finns en särskild tråd för Sinn där användarna delar med sig av sina erfarenheter av service o liknande. Stå på dig och jäklas lite med dom, det är inte OK att en lyxartikel (vilket det i det stora hela ändå är) omgärdas av urusel kundservice. Tyvärr gäller det ju inte bara Sinn med det finns ju andra märken som faktiskt satsar på att vara snabba och tillmötesgående. Stowa, Monta, CW (När dom hinner med!) och många därtill.

Att trycka på att man skriver på KS skulle jag i alla fall avråda från. Jag skulle tro att det har noll, alternativt negativ effekt, om man börjar hinta om att man ska skriva ner företaget.
 
Idag så svängde jag förbi @ERIKSON URHANDEL och skaffade mig det nya gummilåset till 857an det sitter riktigt fint och smart konstruktion, det blev också nya springbars och lite skruvlåsning beställde också en manual då den saknas från lådan.
Tackar för fint bemötande och service.
93AA8DC4-8EE2-4D0B-8DE1-9093894417EE.jpeg
DAAE62B8-0C34-4F7A-A8C7-20D9AD919D50.jpeg
FB4AF74B-4C02-407F-BA73-43E2308FED98.jpeg

Pallar inte tråla tråden men jag kan ju inte vara först med att reflektera över storleken på spännet här. Finns det nån smart anledning till detta för jag har svårt att se att det ska vara en skönhetsdetalj, det ser ju redskapligt ut så att säga.
 
Pallar inte tråla tråden men jag kan ju inte vara först med att reflektera över storleken på spännet här. Finns det nån smart anledning till detta för jag har svårt att se att det ska vara en skönhetsdetalj, det ser ju redskapligt ut så att säga.

Stora klockor, stora spännen :) Mer allvarligt så upplever jag inte spännet så stort att det stör när man har klockan på armen. Och dessutom finns det ju ett mindre alternativ som du ser på @F0ppa bild om man föredrar mindre size.

IMG_20170430_183014.jpg
 
Tillbaka
Topp