• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Wow, ni är bäst! Ännu ett bevis på att det här är den bästa och trevligaste tråden! Tack alla för alla länkar och bilder och gediget detektivarbete! Jag kan passa på att be om ursäkt för de kommande dagarna då det kommer postas bilder på 356 Sa från morgon till kväll.

Jag blir lite ledsen när jag ser att det är strul med klockorna emellanåt.
Det är helt enkelt inte okej. De måste lägga (ännu) större vikt vid kvalitetskontrollen. För oss som är nyfikna på märket, ofta entusiaster, tror jag risken förhållandevis stor att man har liten acceptansnivå för strul och att man tappar sugen. Tyvärr.
Det samma kan nog även gälla för oss fanboys.

Riktigt tråkigt. Också klantigt av Sinn, kan jag tycka. Vi har sett det hända förut.
De måste ta till sig av problemet och framför allt göra något åt det.

Men nu var det ju inget fel :) Men håller helt med om att det är viktigt att det är hög kvalitet. Extra viktigt för Sinn med sitt rykte som robusta tool watches.

Wow, ni är bäst! Ännu ett bevis på att det här är den bästa och trevligaste tråden! Tack alla för alla länkar och bilder och gediget detektivarbete! Jag kan passa på att be om ursäkt för de kommande dagarna då det kommer postas bilder på 356 Sa från morgon till kväll.

Härligt att det är det som det ska vara. :) Kan tycka det är rätt coolt att de böjer visaren så där lite diskret. Grattis förresten!

Jag har andra klockor där visarna är böjda, bla en gammal vintage dress-Tissot där sekundvisaren är jämnt böjd för att följa plexit. Jag tyckte det såg ut som att på 356:an att den var nästan lite abrupt knäckt, så jag trodde inte det skulle vara så.

Jag har sagt det förr och jag säger det gärna igen: jag har nästan alltid fel!

Här kommer en riktigt fin 356-bild som jag hittade när jag letade runt förut och som kanske kan få verka som inspiration till att hitta ett grönt canvas :)

d5pufkq5kq331.jpg

Så när vi ändå pratar om knas med qc. Jag som aldrig haft dykare förr tycker att bezeln är lite sne i förhållande till 12-markören. Är det inom rimliga gränser? Har faktiskt tänkt på det innan.
sne.jpg

Så när vi ändå pratar om knas med qc. Jag som aldrig haft dykare förr tycker att bezeln är lite sne i förhållande till 12-markören. Är det inom rimliga gränser? Har faktiskt tänkt på det innan.
sne.jpg

Den enda bild jag hittar på en gång full frontal på min gamla U1. Inte helt 100, men svårt att säga om det är vinkel eller inte.

IMG_20190402_180810_950.jpg

Nej, och det är bra. Men jag vet ändå två i närtid som haft problem med sina nya klockor. En UX och en U50. Tycker de ska städa bort sånt.

Definitivt. Man får hoppas att flytten till de nya lokalerna och den gissningsvis större produktionen inte gör så att kvaliteten tappar. Det går snabbt att bli av med ett gott rykte om om det väl börjar strula mer än vid enstaka tillfällen.

Jeg må medgi at jeg selv har vært noe bekymret etter å ha dannet meg et bilde av Sinn sin (manglende) kvalitetskontroll. Dette inntrykket fikk jeg etter å ha lest om flere feil på Sinn sine klokker.

Jeg skrev til Sinn sin AD i Oslo, og utrykte min bekymring. Fikk fint svar tilbake, hvor urmakeren beskrev at de ikke ville solgt Sinn om det var mye problemer. Urmakeren skrev også at det sjelden er garantisaker på Sinn.

Jeg har slått meg til ro med at det er mest støy rundt problemer, og at alle klokker har sine feil. Det er tross alt meget fin mekanikk. Jeg velger å kose meg med min fremtidige Sinn:)

Ønsker alle en fin kveld:)

Jäkligt nöjd får jag ändå säga! Glad jag tog den borstade varianten. Då kan man köpa en till som är blästrad utan att känna sig fånig.

170F3786-4270-4C82-AA9E-00EBF876AE67.jpeg
Har sett att det har skrivits om borstat vs blästrad någonstans i tråden men finns det alltså två varianter av 356 ? Vet att det finns med safir istället för akryl glas, och att baksidan går att få med safirglas men går det att modifiera ytterligare ?

Senast ändrad:
Testat någon form av rally tropic ett dygn nu, riktigt skönt och inte helt illa pinkat estetiskt heller tycker jag:)
50F273BC-3C57-452B-B2DC-28D106A0F421.jpeg

Det är ett av de absolut bästa banden till 103. Mitt har inte varit monterat på länge då hällan gick sönder så det är på reparation hos Robert på Tidlösa Ur. Ja, jag lämnar in allting till honom...både stort och smått :)

IMG_20171106_123923 (kopia).jpg

Jag har iaf fått hem en klocka som jag finner noll fel på. Men en halvlänk skulle varit bra kanske, har nu 6+5 och yttersta i claspen men det ger ingen större svällmån. Kör man 6+6 och innersta i claspen var det lite väl löst. Men kanske är för kinkig? Några halvlänkar finns väl inte till denna vad jag förstår? Har gummi också förstås men inte tillskuret ännu så vi får se hur jag trivs med det.
3AEBAC3D-E8B2-4C31-B130-6F522EBD24D9.jpeg

Har sett att det har skrivits om borstat vs blästrad någonstans i tråden men finns det alltså två varianter av 356 ? Vet att det finns med safir istället för akryl glas, och att baksidan går att få med safirglas men går det att modifiera ytterligare ?
Den med plexi är blästrad medans den med safir är borstad. Den som är blästrad kan man få med safir, men inte tvärt om.

Jag har iaf fått hem en klocka som jag finner noll fel på. Men en halvlänk skulle varit bra kanske, har nu 6+5 och yttersta i claspen men det ger ingen större svällmån. Kör man 6+6 och innersta i claspen var det lite väl löst. Men kanske är för kinkig? Några halvlänkar finns väl inte till denna vad jag förstår? Har gummi också förstås men inte tillskuret ännu så vi får se hur jag trivs med det.
3AEBAC3D-E8B2-4C31-B130-6F522EBD24D9.jpeg
Passar perfekt! Grymt snygg.

:eek:!
Försöker hitta nån bild med liknande vinkel på nätet, men är svårt. De flesta är på plexin och då ser ju alla visare böjda ut pga glaset.

Är inte dom skarpaste bilderna i mörkret men så här ser min ut iaf

EDAF81C6-821C-4693-8739-02F512D52033.jpeg

4FF03D32-C85C-4B00-ADF5-4E862DCEF9C5.jpeg

Ser rimligt rak ut, men den är också 13 år gammal så det är ju inte säkert att allt är lika som nu. Kanske går att maila Sinn och fråga om det är en feature?

Det är ett av de absolut bästa banden till 103. Mitt har inte varit monterat på länge då hällan gick sönder så det är på reparation hos Robert på Tidlösa Ur. Ja, jag lämnar in allting till honom...både stort och smått :)

IMG_20171106_123923 (kopia).jpg
Skitsnyggt, har band på väg hem men det får gärna dröja lite:)
Haha så det ska vara ju:) jag har funderat på att lämna in min 556i till honom då den började sakta sig men sen helt plötsligt började den gå bättre igen men när det blir dags för service hamnar den nog hos honom.

Tillbaka
Topp