• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Rymdkatten

Panerai
2-Faktor
Reflekterade (pun intended) att AR-coatingen är ganska bra på Sinnen. Glasen är plexi, safir, safir.

B3274226-26BD-48FE-8BED-E9B6C14A4D60.gif
 
Senast ändrad:

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Att trycka på att man skriver på KS skulle jag i alla fall avråda från. Jag skulle tro att det har noll, alternativt negativ effekt, om man börjar hinta om att man ska skriva ner företaget.
Min erfarenhet är att man generellt är rätt försiktig med negativ publicitet. Och jag menade inte att man skall hota eller bete sig men man kan alltid vara sanningsenlig. Och sanningen är ju att vi just nu har en debatt kring detta och att det sannolikt är dåligt fler Sinns rykte. Det behöver man ju inte dölja heller. Sedan är det ju företaget som får värdera hur bra dom tycker det är. Så ser jag på det iaf!
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Håller helt med dig.
Tycker det luktar sur mjölk.
För att det är surt. Det skall inte behöva ta sex veckor att få en garantifråga fixad. Isf är det ju bara är se detta som en DOA o be om ursäkt och skicka en ny. Alternativt så bockar man o bugar o väntar...Vilket tror du driver bättre kundservice? Observera att jag inte menar att hänga ut bolaget överallt på nätet och bete sig illa men jag driver alltid min rätt som konsument ganska hårt och hittills har jag aldrig förlorat på det.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Min erfarenhet är att man generellt är rätt försiktig med negativ publicitet. Och jag menade inte att man skall hota eller bete sig men man kan alltid vara sanningsenlig. Och sanningen är ju att vi just nu har en debatt kring detta och att det sannolikt är dåligt fler Sinns rykte. Det behöver man ju inte dölja heller. Sedan är det ju företaget som får värdera hur bra dom tycker det är. Så ser jag på det iaf!

Fast hur skulle du formulera dig? ”Bara så att ni vet så diskuterar vi just nu...” och av den anledningen skulle Sinn skicka en ny klocka? Nu har ju @Danielpalandet dessutom någon sorts kontakt in i företaget vilket jag tror väger tyngre.

Det är ju inte heller så att Sinn hittills har krånglat eller betett sig risigt annat än att de initialt sagt att det är 6 veckors väntetid, så det skulle nästan vara konstigt att höja tonläget i det här skedet. Rimligt att de får tid att gå igenom klockan och se vad som har gått fel. Gissningsvis får de returer som även har med ägarens hantering att göra, (nej, jag tror inte att det är så i det här fallet).
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Fast hur skulle du formulera dig? ”Bara så att ni vet så diskuterar vi just nu...” och av den anledningen skulle Sinn skicka en ny klocka? Nu har ju @Danielpalandet dessutom någon sorts kontakt in i företaget vilket jag tror väger tyngre.

Det är ju inte heller så att Sinn hittills har krånglat eller betett sig risigt annat än att de initialt sagt att det är 6 veckors väntetid, så det skulle nästan vara konstigt att höja tonläget i det här skedet. Rimligt att de får tid att gå igenom klockan och se vad som har gått fel. Gissningsvis får de returer som även har med ägarens hantering att göra, (nej, jag tror inte att det är så i det här fallet).
Mmm...Det går väl att uttrycka det på ett rimligt sätt. Men jag kan hålla med om att det kanske är onödigt. Däremot vidhåller jag ett sex veckor är helt oacceptabelt. Om vi är generös med tiden för frakt o säger att det tar två veckor vilket det ju normalt inte gör så innebär det ju att Sinn skall ha klockan en månad! Anta att jag köper en Certina hos min lokala urmakare o det är fel på klockan direkt efter köpet. Jag skulle knappast acceptera att han skall ha klockan i en månad för att avgöra vad som är fel. Samma urmakeri har utfört garantiärende på en Seiko åt mig som det var stora problem med. Dom bytte hela balansen o ruckade. Det tog lite drygt en vecka om jag minns rätt.... Jag tycker faktiskt att man skall driva sådana här saker lite hårt annars blir det ju ingen bättring. Men visst....för dom som tycker det är OK att Sinn har klockan i kanske fem veckor och sannolikt lägger några timmars jobb på den så är det ju OK att vara nöjd. Jag skulle inte vara det!:)
 
Fast hur skulle du formulera dig? ”Bara så att ni vet så diskuterar vi just nu...” och av den anledningen skulle Sinn skicka en ny klocka? Nu har ju @Danielpalandet dessutom någon sorts kontakt in i företaget vilket jag tror väger tyngre.

Det är ju inte heller så att Sinn hittills har krånglat eller betett sig risigt annat än att de initialt sagt att det är 6 veckors väntetid, så det skulle nästan vara konstigt att höja tonläget i det här skedet. Rimligt att de får tid att gå igenom klockan och se vad som har gått fel. Gissningsvis får de returer som även har med ägarens hantering att göra, (nej, jag tror inte att det är så i det här fallet).
Jag har påpekat att jag tycker 6 veckor är en orimlig väntetid för detta ärende. Eftersom jag arbetar på ett företag som är leverantör till Sinn vågar jag inte gå allt för hårt fram. Känns viktigt att hålla en trevlig ton i detta ärende.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Mmm...Det går väl att uttrycka det på ett rimligt sätt. Men jag kan hålla med om att det kanske är onödigt. Däremot vidhåller jag ett sex veckor är helt oacceptabelt. Om vi är generös med tiden för frakt o säger att det tar två veckor vilket det ju normalt inte gör så innebär det ju att Sinn skall ha klockan en månad! Anta att jag köper en Certina hos min lokala urmakare o det är fel på klockan direkt efter köpet. Jag skulle knappast acceptera att han skall ha klockan i en månad för att avgöra vad som är fel. Samma urmakeri har utfört garantiärende på en Seiko åt mig som det var stora problem med. Dom bytte hela balansen o ruckade. Det tog lite drygt en vecka om jag minns rätt.... Jag tycker faktiskt att man skall driva sådana här saker lite hårt annars blir det ju ingen bättring. Men visst....för dom som tycker det är OK att Sinn har klockan i kanske fem veckor och sannolikt lägger några timmars jobb på den så är det ju OK att vara nöjd. Jag skulle inte vara det!:)

EDIT: Det är fredag så jag skippar diskussionen. Skrev ju i mitt första inlägg att jag tycker att 6 veckor är för lång tid för reklamation :)
 
Senast ändrad:

Bezelman

Audemars
2-Faktor
EDIT: Det är fredag så jag skippar diskussionen. Skrev ju i mitt första inlägg att jag tycker att 6 veckor är för lång tid för reklamation :)
Jag tycker också vi släpper det. Jag har verkligen inte för avsikt att verka störig gentemot dig eller andra i tråden. Däremot är jag van vid att vara jobbig i kommersiella sammanhan. Det var en del av mitt jobb i ganska många år så jag ramlar lätt in i det.:D
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag tycker också vi släpper det. Jag har verkligen inte för avsikt att verka störig gentemot dig eller andra i tråden. Däremot är jag van vid att vara jobbig i kommersiella sammanhan. Det var en del av mitt jobb i ganska många år så jag ramlar lätt in i det.:D

För att lätta upp stämningen lite här i tråden har vi bytt till militärgröna mysbyxor nu på eftermiddagen.

Så dålig stämning har det väl inte varit :)

Sinnhög :)

IMG_20200605_163245.jpg
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jag har påpekat att jag tycker 6 veckor är en orimlig väntetid för detta ärende. Eftersom jag arbetar på ett företag som är leverantör till Sinn vågar jag inte gå allt för hårt fram. Känns viktigt att hålla en trevlig ton i detta ärende.
I detta fallet skulle jag ha legat ganska lågt också! Inte värt att riskera jobbrelation över detta...:cool:
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
För att det är surt. Det skall inte behöva ta sex veckor att få en garantifråga fixad. Isf är det ju bara är se detta som en DOA o be om ursäkt och skicka en ny. Alternativt så bockar man o bugar o väntar...Vilket tror du driver bättre kundservice? Observera att jag inte menar att hänga ut bolaget överallt på nätet och bete sig illa men jag driver alltid min rätt som konsument ganska hårt och hittills har jag aldrig förlorat på det.
Tråkigt. Utan tvekan. Lång tid? Javisst.
DOA? Nej, det stämmer inte ens.
Har leverantören rätt att försöka laga? Ja.
Inom oskälig tid? Nej. Vad är då skälig tid? Med tanke på att det tar ca 8v att få en service utförd, så är 6v fullt skäligt.
Skulle jag vara irriterad och besviken? Självklart. Skulle jag bära mig åt och skapa en dålig relation? Aldrig. Man vet aldrig när ens vägar korsas igen.
What goes around comes around.

Mina erfarenheter efter lite strul med Sinn är enbart goda. De har gjort rätt för sig varenda gång. Utan att jag har insinuerat varken det ena eller andra.

Jag skickade t o m en orkidé till en av dem som jobbade där. Finns bildbevis på det i tråden ett par hundra sidor bak, kanske. Det gjorde den personens vecka. Det efter div strul som lösts bra av dem. Så bygger man relationer. Inte genom att insinuera tråkigheter. I min bok iaf.

Men som sagts tidigare. Denna tråd har mestadels varit befriad från sånt här tugg. Det är väl bra om den får fortsätta skilja sig från många andra trådar där det är mer frekvent.
 
Senast ändrad:

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Tråkigt. Utan tvekan. Lång tid? Javisst.
DOA? Nej, det stämmer inte ens.
Har leverantören rätt att försöka laga? Ja.
Inom oskälig tid? Nej. Vad är då skälig tid? Med tanke på att det tar ca 8v att få en service utförd, så är 6v fullt skäligt.
Skulle jag vara irriterad och besviken? Självklart. Skulle jag bära mig åt och skapa en dålig relation? Aldrig. Man vet aldrig när ens vägar korsas igen.
What goes around comes around.

Mina erfarenheter efter lite strul med Sinn är enbart goda. De har gjort rätt för sig varenda gång. Utan att jag har insinuerat varken det ena eller andra.

Jag skickade t o m en orkidé till en av dem som jobbade där. Finns bildbevis på det i tråden ett par hundra sidor bak, kanske. Det gjorde den personens vecka. Det efter div strul som lösts bra av dem. Så bygger man relationer. Inte genom att insinuera tråkigheter. I min bok iaf.

Men som sagts tidigare. Denna tråd har mestadels varit befriad från sånt här tugg. Det är väl bra om den får fortsätta skilja sig från många andra trådar där det är mer frekvent.
Jag håller helt med dig avseende tråden och att vi brukar slippa en massa trist diskussion här. I den här diskussionen så har jag heller ingen lust att argumentera för mycket med dig eller andra i vad som är rätt eller fel. Jag säger bara vad har själv tycker är rätt och rimligt. Och jag tycker verkligen att man som kund har rätt att ställa krav på sin leverantör. Jag har jobbat B2B hela mitt liv och är van vid att man ärar och respekterar leveransansvar. Därför kräver jag detsamma av mina leverantör privat. För mig skulle det helt enkelt inte vara OK att någon fått mina pengar och fullgör sin leverans ett par månader senare när det passar. Jag tycker klocktillverkarna (Många av dom) år jäkligt nonchalanta och i detta fallet känns det väldigt nonchalant att ha klockan ligga fem veckor för att fixa den när det eventuellt passar. Om vi som konsumenter kräver bättre prestation än så... då blir det bättre. Om inte.... då är klockan borta ett par månader. Men för mig är det helt OK att inte alla tycker som jag. Men nu släpper vi det tycker jag, allt gott!:)
 
Senast ändrad:
Topp