• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Canee

Cartier
2-Faktor
Gratulerer med dagen Sverige:)

Håper på bilder av mange flotte klokker i dag også:)
Tack Norge! Eftersom du frågar...

104an gör sig verkligen till allt och i all lägen... så nöjd!
5BF1F174-68CE-4485-9348-AF1CA1A9099E.jpeg
 

Richie

Audemars
2-Faktor
No brainer för den som bara är ett uns intresserad! Priset är ju tokbra!
Man blir ju bra sugen, känns som ett bra pris!
Sneglat på UX lääänge(dock gsg9)men aldrig tagit steget! Kanske är dags?

44mm avskräcker dock, bör jag tänka om?
Samt är det egentligen någon skillnad på vanliga och gsg9 mer än loggan och kronans position?
Vad innebär SDR?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Man blir ju bra sugen, känns som ett bra pris!
Sneglat på UX lääänge(dock gsg9)men aldrig tagit steget! Kanske är dags?

44mm avskräcker dock, bör jag tänka om?
Samt är det egentligen någon skillnad på vanliga och gsg9 mer än loggan och kronans position?
Vad innebär SDR?

SDR är den svarta vridringen. U-boetterna är trots sina 44mm ”snälla” även mot mindre handleder mycket på grund av L2L på 51mm.
Det är väl logotyp, placering av krona samt annan sekundvisare so skiljer. I övrigt så är det samma spec.
 

Abben

Cartier
2-Faktor
Man blir ju bra sugen, känns som ett bra pris!
Sneglat på UX lääänge(dock gsg9)men aldrig tagit steget! Kanske är dags?

44mm avskräcker dock, bör jag tänka om?
Samt är det egentligen någon skillnad på vanliga och gsg9 mer än loggan och kronans position?
Vad innebär SDR?
Påstår att det är ett kalaspris!
44mm är stort, men jag tycker att det är grejen med klockan, att det är en rejäl pjäs. Nu är jag ju partisk då jag precis köpt en UX SDR själv ;)
SDR, Schwartz Dreh Ring eller liknande. Svart vridring rakt översatt.
Köp! :)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
SDR är den svarta vridringen. U-boetterna är trots sina 44mm ”snälla” även mot mindre handleder mycket på grund av L2L på 51mm.
Det är väl logotyp, placering av krona samt annan sekundvisare so skiljer. I övrigt så är det samma spec.
Påstår att det är ett kalaspris!
44mm är stort, men jag tycker att det är grejen med klockan, att det är en rejäl pjäs. Nu är jag ju partisk då jag precis köpt en UX SDR själv ;)
SDR, Schwartz Dreh Ring eller liknande. Svart vridring rakt översatt.
Köp! :)
Tack för svar, lite mer klarhet i det hela :)

Är ubåtsstålet så reptåligt som det sägs skall vara?
Låter onekligen som en bra ”jobbklocka” för min del isf, Quartz och stryktålig!
 

Abben

Cartier
2-Faktor
Tack för svar, lite mer klarhet i det hela :)

Är ubåtsstålet så reptåligt som det sägs skall vara?
Låter onekligen som en bra ”jobbklocka” för min del isf, Quartz och stryktålig!
Kan inte svara på om det är reptåligare då jag bara haft klockan ett par veckor. Killgissar att det är ungefär som andra blästrade klockor men "time will tell".
Köp! (Igen ;))
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tack för svar, lite mer klarhet i det hela :)

Är ubåtsstålet så reptåligt som det sägs skall vara?
Låter onekligen som en bra ”jobbklocka” för min del isf, Quartz och stryktålig!

De tegimenterade varianterna är klart mer reptåliga, och jag tror att det råder lite delade meningar i tråden huruvida U-boetterna repar lätt eller inte. Jag tycker Inte att de är speciellt repkänsliga, men på rak arm är det väl @demondave och @Fliegerchronograph som använder sina mest aktivt, (vad jag gissar mig till i alla fall :) ).

https://klocksnack.se/threads/vilken-skulle-ni-förlita-er-på-mest.116659/page-2#post-2947519
 

demondave

Rolex
De tegimenterade varianterna är klart mer reptåliga, och jag tror att det råder lite delade meningar i tråden huruvida U-boetterna repar lätt eller inte. Jag tycker Inte att de är speciellt repkänsliga, men på rak arm är det väl @demondave och @Fliegerchronograph som använder sina mest aktivt, (vad jag gissar mig till i alla fall :) ).

https://klocksnack.se/threads/vilken-skulle-ni-förlita-er-på-mest.116659/page-2#post-2947519

UX:en är ett repmonster. Repat ett par lastbilar, lite dörrkarmar, teslan och lite allt möjligt med den. Klockan är oförskämt fin! Endel deskdiveswirls på claspet, men från värre arbete än att knacka fakturor vid datorn.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Tack för svar, lite mer klarhet i det hela :)

Är ubåtsstålet så reptåligt som det sägs skall vara?
Låter onekligen som en bra ”jobbklocka” för min del isf, Quartz och stryktålig!
Jag skulle bli mycket förvånad om den inte skulle leva upp till dina krav på en jobbklocka. Visst, det finns såna här
20200605_202145.jpg

men känslan är inte samma. Egentligen bättre; billigare, lättare, man bryr sig inte ens litegrann om det händer nåt, pajar den köper man bara en ny, men som sagt, UX:en är ju häftigare.

Jag skulle köpt den utan tvekan. Själv har jag 17,5 cm och den är inte för stor.
20200601_161902.jpg
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Jag skulle bli mycket förvånad om den inte skulle leva upp till dina krav på en jobbklocka. Visst, det finns såna här
20200605_202145.jpg

men känslan är inte samma. Egentligen bättre; billigare, lättare, man bryr sig inte ens litegrann om det händer nåt, pajar den köper man bara en ny, men som sagt, UX:en är ju häftigare.

Jag skulle köpt den utan tvekan. Själv har jag 17,5 cm och den är inte för stor.
20200601_161902.jpg
Hade en G-shock ”casioak” innan som fyllde sin funktion bra,men satan vad tråkig klocka, själ-lös helt enkelt..
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Haha, givetvis var man för seg..redan borta!
Får skylla mig själv när man velar för mkt :D

Det Måste vara någon i tråden som har snajpat :) Högst osannolikt att någon skulle ha hittat dit under exakt samma tidsintervall som vi diskuterar. Hade jag inte haft en Sinn på gång nästa vecka hade det nog blivit min första UX. Grattis till vad jag gissar än någon i tråden som läser det här inlägget :)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Det Måste vara någon i tråden som har snajpat :) Högst osannolikt att någon skulle ha hittat dit under exakt samma tidsintervall som vi diskuterar. Hade jag inte haft en Sinn på gång nästa vecka hade det nog blivit min första UX. Grattis till vad jag gissar än någon i tråden som läser det här inlägget :)
Är nog inte helt omöjligt att så är fallet! Ingen fara för min del, kul om den hamnar här ju :)
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Ok, tack för att du kollade i alla fall :) Hur var känslan med 104 då?
Den är ju fin och en vacker dag blir det absolut en 104:a (och kanske den blå). Men den sålde sig inte lika intensivt som t ex bilderna här i tråden gör. Det är väl lite trist ljus i butiken kanske. Så ingen omedelbar kärlek. Men så har det å andra sidan varit med mina andra köp också. Men sen när man kommer hem och man inser att det är ens egen...då kommer det :happyhappy:.
 
Topp