Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fick svar från Sinns kundtjänst idag om att vända en EZM3 (något för @yonsson ?). Det går bra, kostar 230-400 euro, beroende på urverkets skick (kan t ex behövas extra jobb med packningar tydligen). Det blir annan datumskiva med vit text på svart botten istället för den rödsvarta.
Jag var nära att fråga om säljaren kunde tänka sig att skicka till Sverige, men kom inte till skott. Vid tidigare sådana förfrågningar brukar amerikaner och engelsmän säga nej. De får ju sålt ändå på sina respektive inhemska marknader.Dök upp en 556 Isetan på eBay för ca 16´ fast pris, men tyvärr var det enbart CONUS. Den blev hur som helst såld inom 24 timmar så jag tror att säljaren prickade in rätt så exakt korrekt pris. Högre så tror jag att den hade legat kvar ett tag. Vet att den är lite av en vattendelare, men för mig är den definitivt en ”måste-SINN”
Jag menade iofs vid nyköp, inte på en begagnad.Fick svar från Sinns kundtjänst idag om att vända en EZM3 (något för @yonsson ?). Det går bra, kostar 230-400 euro, beroende på urverkets skick (kan t ex behövas extra jobb med packningar tydligen). Det blir annan datumskiva med vit text på svart botten istället för den rödsvarta.
Jag var nära att fråga om säljaren kunde tänka sig att skicka till Sverige, men kom inte till skott. Vid tidigare sådana förfrågningar brukar amerikaner och engelsmän säga nej. De får ju sålt ändå på sina respektive inhemska marknader.
Tycker den är riktigt vass, närapå perfekt om de skippat datumet.
Vill bara tipsa om att det finns tjänster som erbjuder tillfälliga postboxar i olika länder och hjälper till med vidaresändning osv. om man råkar ut för en jobbig säljare som vägrar att skicka internationellt.Jag var nära att fråga om säljaren kunde tänka sig att skicka till Sverige, men kom inte till skott. Vid tidigare sådana förfrågningar brukar amerikaner och engelsmän säga nej. De får ju sålt ändå på sina respektive inhemska marknader.
Tycker den är riktigt vass, närapå perfekt om de skippat datumet.
Det kostar väl rimligtvis lika mycket i samband med nyköp?Jag menade iofs vid nyköp, inte på en begagnad.
Inte säkert.Det kostar väl rimligtvis lika mycket i samband med nyköp?
Varför skulle det inte göra det menar du om det innebär samma arbete och därmed kostnad? Det gör väl ingen större skillnad i den nedre delen av prisspektrumet om det är ett fabriksnytt ex eller en bättre begagnad tänker jag?Inte säkert.
För att de bland annat inte behöver byta packningar och testa den extra om de gör det från början. De kanske redan har det verket i någon annan modell osv.Varför skulle det inte göra det menar du om det innebär samma arbete och därmed kostnad? Det gör väl ingen större skillnad i den nedre delen av prisspektrumet om det är ett fabriksnytt ex eller en bättre begagnad tänker jag?
"E22 Sinn" ligger uppe nu.
Aa, är det dags för Sinn-avsnittet?
Aa, är det dags för Sinn-avsnittet?
Japp. Bra surr
Lustigt att @yonsson tycker att vissa Sinn är tråkiga och att det inte händer så mycket som på t ex 104an som nämns. Det är precis det jag gillar. De är så rena och asketiska och så ...proportionerliga? Inget lull-lull liksom. Jag kan tycka om lull-lull ibland också, men ...ja. Sinn no nonesense är mycket det jag gillar .
Själv har jag precis gått andra vägen från I till A men instämmer helt. Trots att dom är så lika ger dom väldigt olika känsla.Blev Sinn igen.
Riktigt djup i tavlan alltså. 556A som är matt upplevde jag som en helt annan klocka. Sinn nr 3 i ordningen... hoppas den får stanna
Apropå ingenting, Sinn 856 b-Uhr verkar ju väldigt oönskad för en limiterad modell med tanke på att den funnits till försäljning sen vadå, 2016? Kanske väldigt smal nisch med b-Uhr eller är det för mycket av ”homage” till orginalen?
Om jag inte minns helt fel tror jag att @mickeheterjag hade en 856 b-Uhr, och att den var rätt så svårsåld när den väl skulle flippas.
Jag tror att den tavlan hade behövt hjälp av ytterligare en avvikande detalj i antingen boett eller en större krona. Nu blir det ett val rakt av mellan b-Uhr och vanliga 856/856 UTC, och då tror jag att den har svårt att klara konkurrensen.
Om jag inte minns helt fel tror jag att @mickeheterjag hade en 856 b-Uhr, och att den var rätt så svårsåld när den väl skulle flippas.
Jag tror att den tavlan hade behövt hjälp av ytterligare en avvikande detalj i antingen boett eller en större krona. Nu blir det ett val rakt av mellan b-Uhr och vanliga 856/856 UTC, och då tror jag att den har svårt att klara konkurrensen.
Jag är inget fan av fusk-patinafärger men annars är den ju supercool tycker jag. Väldigt märkligt att inte kunna bli av med alla 856 exemplar ändå. Kanske är som sades i podavsnittet också, att Sinn är verkligen en liten tillverkade med en liten kundkrets. Bara vi (jag) som glömmer det när allt jag ser är Sinn hela dagen .
Hm! Se där... Intressant ändå. Vad som går och inte.Visst påverkar storleken, men i det här fallet var det helt enkelt alldeles för optimistiskt med 856st B-Uhr Ta de två senaste limiterade 104, BE och G, de sålde slut 1000st respektive 500st relativt snabbt. Min 103 ST C som tillverkades i 100ex såldes slut inte på en dag, men det tog inte mer än en vecka. Även dyrare klockor som Ezm 1.1, +50´, sålde slut på alla 500ex nästan på en gång.
Någon som har en pris-ide vad service på en Sinn 103 kostar? Och eventuellt ny pris på ny bezel?