Det är tillverkaren av boetten så vitt jag vet. Går att googla upp exakt vad det står för .Är det någon som vet vad SUG står för?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är tillverkaren av boetten så vitt jag vet. Går att googla upp exakt vad det står för .Är det någon som vet vad SUG står för?
Tillverkar de alla Sinns boetter eller bara vissa, vet du?
Tillverkar de alla Sinns boetter eller bara vissa, vet du?
Jag har tyvärr ingen exakt koll. Men jag skulle gissa att det endast är de som är märkta med SUG som är tillverkade där. Så åtminstone 6110, Meisterbund, UX, U1/2 i dagens sortiment. Min 656 har SUG-märkt case också.
Den där branding varianten är ju OK med länk. Med läder blir den ju lite tvetydig förDet är tillverkaren av boetten så vitt jag vet. Går att googla upp exakt vad det står för .
Ja det är lite konstigt faktiskt. Att man skriver ut en del-tillverkaren sådär. Många klockor görs väl av delar från alla möjliga underleverantörer men sällan syns väl deras loggor? Men Sinn är ju lite speciella som vi vetDen där branding varianten är ju OK med länk. Med läder blir den ju lite tvetydig för
den som inte känner till Sinns tillverkningshistoria
Ja det är lite konstigt faktiskt. Att man skriver ut en del-tillverkaren sådär. Många klockor görs väl av delar från alla möjliga underleverantörer men sällan syns väl deras loggor? Men Sinn är ju lite speciella som vi vet
Ja det där ser ju faktiskt mer vettigt ut! Men äh, för egen del har jag inget emot att det står SUG på boetten vid bandhornen. Är ju samma på min U50.Föredrar placeringen av loggan på Meisterbund-klockorna
Är du nöjd med din U50 JoelD? Måste erkänna att man blir sugen på en när man ser bildenUt i regnet på balkongen igen! Okej, tråkig visarställning...
Jag är inte JoelD men jag vill bara säga att jag trivs mycket bra med min U50.Är du nöjd med din U50 JoelD? Måste erkänna att man blir sugen på en när man ser bilden
Jag är absolut nöjd och jag bär den ofta. Den är kul att bada med t ex. Sen kan jag kanske inte säga att den kommer stanna för alltid dock.Är du nöjd med din U50 JoelD? Måste erkänna att man blir sugen på en när man ser bilden
Ja det är lite konstigt faktiskt. Att man skriver ut en del-tillverkaren sådär. Många klockor görs väl av delar från alla möjliga underleverantörer men sällan syns väl deras loggor? Men Sinn är ju lite speciella som vi vet
Sinn äger väl SUG, eller ja, Lothar Sinn äger väl majoritetsposten aktier i SUG.
De gör väl inte armbanden själva heller
Och Squale har ju tillverkat boetter till en massa företag historiskt, och oft afått med sin Haj på antingen boett eller tavla.
Helmut Sinn - Lothar Schmidt
Fick jag fel namn på gubbarna?
Ingen stor sak såklart, men Lothar har inget släktskap med Helmut
Jag får reda ut det där.... Men jag har förstått att bolagen ägs av samma personer.
Igen konstigt med det. Förmodar att alla bolag är ypperligt skötta, det är ju tyskt
Hur lång tid dröjer det då tills nästa gång som 903an åker på igen ?Jag var lite dagvill igår, så det blev en extra dag att njuta av 903 på armen idag. Men från och med imorgon blir det en ny klocka en vecka framöver och valet föll på 103 Ti IFR. Det blir ett bra test för att se en gång för alla om den ska få stanna kvar eller inte.
Hur lång tid dröjer det då tills nästa gång som 903an åker på igen ?
Tycker systemet verkar vettigt och rogivande annarsDet lär nog dröja åtminstone någon månad. Hm, där är nackdelen med systemet
På tok för lite tid om du frågar mig. Kanske att du skulle låta den gå vidareDet lär nog dröja åtminstone någon månad. Hm, där är nackdelen med systemet
På tok för lite tid om du frågar mig. Kanske att du skulle låta den gå vidare
Skämt åsido, det är et mycket fint exemplar du har där. Jag har börjat kolla mer och mer efter en äldre variant av 903:an
Du är inte den första som kör så. Tycker metoden är bra, man blir lite nykär när det är dags igen, och så hinner man med att vänja sig och utvärdera klockan närmare med dess för- och nackdelar när det blir en veckas bärande i taget. Och så slipper man naturligtvis mecket med att ställa klockan i tid och otid.Det lär nog dröja åtminstone någon månad. Hm, där är nackdelen med systemet
Du är inte den första som kör så. Tycker metoden är bra, man blir lite nykär när det är dags igen, och så hinner man med att vänja sig och utvärdera klockan närmare med dess för- och nackdelar när det blir en veckas bärande i taget. Och så slipper man naturligtvis mecket med att ställa klockan i tid och otid.