• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Sälj din klocka på blocket istället och sluta spamma varenda tråd med trams. Skärp dig.
Screenshot_20200721_150821.jpg

Sälj din klocka på blocket istället och sluta spamma varenda tråd med trams. Skärp dig.
Screenshot_20200721_150821.jpg

Haha, det är väl inte trams att min 1550 är väldigt fin :D

Skämt åsido, det är verkligen dags att ledningen tar ett beslut om reglerna för tillgång till Köp&Sälj. Det börjar bli larvigt hur ofta samma mönster upprepar sig med 50 snabbposter bestående av luft. Antingen tar man bort kravet helt, eller så stramar man åt det tillsammans med en tydlig instruktion att man både blir nollad och avstängd om man försöker spamma sig fram till Köp&Sälj. Borde gå att ta ett beslut om det på 10 minuter.

Udda fråga men here goes: jag har visat t.e.x 556i för "vanligt folk" ( som inte sitter på olika klockforum dvs..) och de verkar ganska unisont tycka att klockan är ful:eek:.

Är det mina kompisar som är knäppa eller är det just en sån klocka som kräver ett visst intresse för att uppskattas?

Jag tycker den är svintuff men samtidigt så är det knappast en klocka jag skulle falla för innan jag börjat intressera mig om jag ska vara ärlig.

Synpunkter?
Min fru gillar den inte alls. Hon tycker den ser billig ut, förstår inte alls varför man vill ha en Sinn. :(

Udda fråga men here goes: jag har visat t.e.x 556i för "vanligt folk" ( som inte sitter på olika klockforum dvs..) och de verkar ganska unisont tycka att klockan är ful:eek:.

Är det mina kompisar som är knäppa eller är det just en sån klocka som kräver ett visst intresse för att uppskattas?

Jag tycker den är svintuff men samtidigt så är det knappast en klocka jag skulle falla för innan jag börjat intressera mig om jag ska vara ärlig.

Synpunkter?

Såg det här avsnittet på Teddy Baldassare’s kanal;
Den enda synpunkt jag har är att det enda som räknas är om du gillar klockan :).

Senast ändrad:
Spännande...någon liten ledtråd? :)
En klassisk Sinn kronograf, inget överdrivet märkvärdigt! Testade även U50 och får erkänna att jag blev lite sugen på en sådan med, den satt otroligt bra på handleden.
Haha, även jag var där på lunchen och har nog bestämt mig för vilken nästa klocka blir. Ska bara läsa lite mer först ;)
IMG_20200721_133011.jpg
Haha underbart! Ja det finns en del att välja på.

Synpunkter?

Sinn är inte för alla, vilket är en del av märkets charm ;)
Vad gäller just 556i så är det väl en av Sinns objektivt sett mest gångbara modeller? Anpassar sig till många olika sammanhang - från formella sittningar till skjutbanan - eftersom den smärtfritt växlar uppenbarelse beroende på om den kläs med länk, läder eller rentav Nato. Kör hårt :)

Synpunkter?

Smaken är som baken :)
93E2F4F9-E611-4B66-99E5-4784FC9E38BA.jpeg

Synpunkter?

Sinn har väl inge vidare sexappeal i mitt tycke och deras katalog kräver nog sitt klocköga för att förstå. Eller så tycker de att den är ful för att det inte står Rolex på tavlan.

Är väl också lätt för oss i tråden att glömma att Sinn är ett litet, nischat märke i en udda, nischad hobby för en liten del av befolkningen som har råd att slänga pengar på något så onödigt. :rolleyes:

Så är det förstås också. Men även om >99% av befolkningen aldrig hört talas om Sinn, så har de ju att ta ställning till formgivning och all tysk ingenjörsglädje som kännetecknar klockorna. [Vilket de såklart "borde" uppskatta även utan den störning som specialintresset utgör ;) ]

En klassisk Sinn kronograf, inget överdrivet märkvärdigt! Testade även U50 och får erkänna att jag blev lite sugen på en sådan med, den satt otroligt bra på handleden.

Haha underbart! Ja det finns en del att välja på.
Precis! Vi kanske ses imorgon igen, jag är rätt säker på vad det blir ;)

Synpunkter?

Så är det förstås också. Men även om >99% av befolkningen aldrig hört talas om Sinn, så har de ju att ta ställning till formgivning och all tysk ingenjörsglädje som kännetecknar klockorna. [Vilket de såklart "borde" uppskatta även utan den störning som specialintresset utgör ;) ]

Helt enig med angående det tyska, raka och enkla. En 556i på H-länk med de polerade mittlinjerna skriker tyska linjer och enkelhet. Det kan förstås viss tycka sådär om men klassiskt minimalistisk och stilren får den nog sägas vara? Dessutom, tavlan är ju magisk i pianoblankt. Men det är klart, som jag tror @HSK skrev, att gillar man blingiga parfymklockor så är väl inte en 556a något man tilltalas av. Ofattbart att det kan vara så men icke desto mindre sant.

Edit: suget efter en 556i blev plötsligt väldigt stort...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp