Tänkte printa ned lite om mitt senaste Sinnköp.
När jag för någon månad sedan fick se en 103 st ty på Köp och sälj så klurade jag lite fram och tillbaka.
- Hmm... ska jag ha en till klocka? Behöver jag verkligen en till klocka? Vill jag verkligen ha en klocka utan vridring?
Svaret var självklart men klockan slank mig ur näven redan innan jag hann pm:a säljaren.
När köparen tröttnat och skulle sälja den för samma peng så högg jag direkt.
Efter en snabb affär och en nästan lika snabb frakt(puss på er Postnord, just nu ligger ni bra till) så kom paketet i fredags och jag slutade av den anledningen lite tidigare på jobbet.
Men innan jag börjar syna klockan lite mer noggrant så ska jag ge lite tankar bakom köpet.
Om man blandar ihop nedanstående klockor så får man min klocka!
Häng med!
Sinn 356 pilot
Jag har tidigare varit sugen på Sinns 356 pilot. Den är på behagliga 38,5 mm och satt riktigt bra på handleden. Jag störde mig lite på att den är "bead-blestad" och alltså lite gråaktig och opolerad. U1:an passar ju bra i den lite hårdare och gråare tonen, men denna ville jag ha så blank som möjligt. Dessa kommer ut på köp och sälj ibland för runt 10k.
Sinn 356 sa pilot
Som tur är så finns ju 356 i blankt stål! Men nackdelen är att det är safirglas och även glasbaksida. Varför gör man glasbaksidor?? Det är fult och onödigt. Vill man ha i denna version så blir man pungslagen med många tusen extra och de är inte så vanliga på begmarknaden.
Sinn 358 sa pilot
Detta är modellen större med sina 42 mm. Safirglas fram och bak men även ar-fylld.
Även här så drar priset iväg uppemot 25k.
Sinn 103 st
Denna delar urtavla med min och är således på 40 mm. Denna har plexi
Om man nu blandar ihop dessa fyra klockor till en enda smet och rör rikligt så kommer min klocka att bli slutresultatet!
- Storleksmässigt så ligger den med sina 40 mm mellan den mindre 356 och den lite för stora 358.
- Tachyringen som ligger innanför glaset kommer jag antagligen aldrig att använda.
- Priset var väldigt rätt på denna och jag har ingen anledning att sälja denna inom närmsta tiden.
- Klockan har ingen glasbaksida tack och lov!
- Blankt stål!
Ett papper från Chrono 24 följde med klockan. Här står det att det är safirglas vilket det inte är.
Ett första ws med en naturlig bakgrund.
Sexy plexi!
Jag hade ett fint läder från @mjleather liggandes och det kom väl till pass!
Nu har jag två Sinn! U1:an fick smaka remmen från
@Seikosthlm
Testade en rallyrem men det blev sådär...
Slutkommentar:
Jag gillar klockan som 17!
Nu ska jag bara skaffa ett svart krokodil. Tror det kan bli bra!
Nu blev det lite snabbt ihopskrivet men vi gillar ju bilder här på KS!