• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

AC25C841-3A5A-4204-8860-E5B81EE3A4CD.jpeg
Kan inte tröttna på denna:heart: känns som jag har hittat ”min” klocka, :sinn: är grymma! Dessutom den första klocka som jag bär på länk och gillar!
Håller med - länken är kanon. Förstår inte varför jag väntade tio år på att köpa länken.

Håller med - länken är kanon. Förstår inte varför jag väntade tio år på att köpa länken.
10 år är lång tid:) har du haft den på gummit?
Är det förresten någon som vet var man kan köpa nya bandstift? Har ett som är böjt i spetsen och jag nojjar att den ska släppa, hade inte varit så skoj..

Tjockleken, 3F är tunnare, vattentåligheten 200m vs 500m, Count down- vs Count up bezel, inga siffror på urtavlan på 3F, rött vs vitt datum. @Ohemlig
Edit: På 3F kan vridringen vridas åt båda håll, på 3 bara åt ett håll.

Senast ändrad:
Alltid rött, alltid rätt som Thåström sjöng för en evighet sen :)

Som vanligt blixtsnabb leverans från Strapped och @Rawa. Nu ska bandet vara slitas in så att det matchar 1550, men jag tror att det kommer bli kalasbra. Har velat länge över att beställa ett dyrare racingläder i rött, så det här blir ett bra test.

IMG_20200722_143704.jpg

IMG_20200722_150817.jpg

Senast ändrad:
https://www.chrono24.se/sinn/sinn-flilegerchronograph-103--id15845050.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK

Vet någon här mer om den här varianten på 103an? Är den värt priset? Tycker date only är väldigt snyggt.

Vet inte om den i annonsen nedan finns kvar på forumet. Gick från @Sebastard till @-RI- men sen minns jag inte var den tog vägen. 19´med länk är ju bättre än 20´med läder, men det kanske finns utrymme att förhandla om priset? Plus för den stora pilen på sekundvisaren i min bok i alla fall :) Sen så nollställde inte kronografen på KS-exet så för att få den tiptop hade det krävts ytterligare en slant. Håller med om att varianterna med bara datum är extra trevliga. Det dyker upp gamla sortens länkar till 103 lite då och då på eBay om du vill komplettera i efterhand och brukar kosta mellan 2-3´.

Men hur som helst skulle jag säga att den är realistiskt prissatt. Gamla 103 har dragit iväg lite i pris., automatarna inte riktigt lika mycket som de manuella dock.

Du har dessutom 12 månaders garanti. Sen vad det täcker eller inte på en vintageklocka lär ju vara smalare än för en ny.

EDIT: Sen skulle jag nog oftast bära en äldre 103 på läder eller liknande, så länk känns inte livsviktigt annat än att det är kul att ha den då den är lite ovanlig med gamla spännet.

https://klocksnack.se/threads/sinn-103-”helmut”-kronograf.126123/

Någon som vet om ändlänkarna på fine länken möjligtvis kan ha bättre passform än de på H-länken? På min förra 556 var passformen sådär men "OK" på denna är det i min bok sloppy. Länken är samma som förut och klockan en annan så jag kan inte gärna gå tillbaka och klaga klaga då jag köpte klockan på läder. Dessutom känns det efter tre Sinn klockor som att toleranser och exakthet kanske inte är det man betalar för så man får väl gilla läget kanske. Eller är jag för petig kanske? Kanske fine länken kan ha någon liten skillnad i ändlänkarna tänkte jag?? annars får det kanske bli gummi och läder. (Hmmm det där lät sådär:cool:)
Bild då länken råkar ligga bra.
IMG_20200722_193053.jpg
och inte...
IMG_20200722_193025.jpg

Dessutom känns det efter tre Sinn klockor som att toleranser och exakthet kanske inte är det man betalar fö
Borde ju vara tysk precision, exakthet och noggrannhet som gäller! Deutsches Spitzenqualität, med andra ord.

Jag tycker i så fall det är värre på 103 och 104 där finishen är olika och passformen mot bandhornen skiljer. Dock stör det mig inte, det i går i klockans råa fulsnygghet. :p Blandningen av finish, material och vinklar är det som gör helheten!

87578AA7-01BF-4DC4-B1CF-1534EB3377C8.jpeg
F052E7C4-244D-4DF7-950F-FC7C03964743.jpeg

Tillbaka
Topp