Laddar...
Nymansur

Den stora tråden om Sinn!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Greven, 2 november 2015.

1. Clark Kent

Clark Kent Diamant Premium

Jag kan ärligt säga att jag väldigt sällan tittar på klockan för att ta reda på tiden :) Om jag har klockan på ena armen och mobilen i andra handen får jag tiden i 9 fall av 10 från mobilen. Därför har jag aldrig eller väldigt sällan någon aning om huruvida mina klockor går -+ då det inte är den tiden som gör om jag blir tidig eller sen :)

norgar gillar detta.
  2. nissehult

nissehult Platina

Då kanske du är intresserad av Omegas nya Speedy LE "Total Eclipse of the Moon"? ;)

omega_speedy_eclipse.

Gardson, Remofflan, engst och 5 andra gillar detta.
  3. JoelD

JoelD Brons

Ändå har du valt ett märke vars grej är att göra tydligt läsbara klockor :rolleyes:

humlegarden och Clark Kent gillar detta.
  4. BorisTheSpider

BorisTheSpider Titan Premium

Från:
    Habitz
    Ja, det låter som en bra analys. Missade att den var 43mm, det var ju synd.
    Men man kanske kan hoppas på en v1.2 i rätt storlek och Ti, men är väl inte så troligt iom ezm13.

5. Clark Kent

Om de bygger in en digitalmodul som går igång när man vrider armen så är jag med på banan. Jag vill ju trots allt ha en teoretisk möjlighet att få reda på vad klockan är :)

Nja, det är ju inte riktigt det enda som är Sinn´s usp :) Dessutom är jag främst en vintagekille, och ingen kan påstå att 903 är speciellt lättavläst, eller valfri V7750 för den delen. Men jag gillar bredden från läsbarheten hos HYDRO/656 till det totala motsatsen hos 958 Fulda. 958 med den mest seriösa Sinn-boxen genom alla tider :D Bild 2 och 3 lånade från @Hoffa som hade den goda smaken att äga en.

fulda1. image. image6.

Hoffa, norgar, Otori och 5 andra gillar detta.
  6. Clark Kent

Hoffa, gab, HSK och 1 annan gillar detta.
  7. JoelD

JoelD Brons

Haha okej, säger du det så :D. Men wow, häftig den där!
    Edit: jag medger, jag hade velat ha den, haha.

Clark Kent gillar detta.
  8. Clark Kent

Ska man lyfta fram något som särskiljer skulle jag välja teknik före läsbarhet. Det finns massor av klockor som tangerar läsbarheten men få som kan rada upp tekniska lösningar i samma omfattning som Sinn om vi pratar nutid. Vilket annat märke skulle till exempel få för sig att tillverka en Ezm7 eller Ezm12 som har så smala användningsområden att det egentligen borde vara kommersiell harakiri :)

Ohemlig, BorisTheSpider, JoelD och 2 andra gillar detta.
  9. JoelD

JoelD Brons

Okej okej, du vinner :D. Jag brukar dock läsa tiden på mina klockor faktiskt. Särskilt om jag har mobilen i fickan men klockan på armen, liksom. :)

10. Jamterik

Jamterik Plast

11. Clark Kent

Det är ingen tävling så klart :) Men det är ändå intressant hur olika man bär och använder sina klockor. Visst sjutton tittar jag på tiden då och då, det var väl en smula tillspetsat tidigare. Men jag kan nog utan att överdriva påstå att jag har hållit i, och tittat på, varenda klocka minst lika länge som jag har burit den på armen om du förstår hur jag menar. Men 656 gör verkligen jobbet när det kommer till läsbarhet hur som helst :)

IMG_20200731_221200.

norgar, MaBr, Norpanjr och 6 andra gillar detta.
  12. Clark Kent

KlockTotte och Jamterik gillar detta.
  13. Clark Kent

@Jamterik

Dr. D, BorisTheSpider, Remofflan och 4 andra gillar detta.
  14. Jamterik

Jamterik Plast

Den är snygg...fan! :)

Clark Kent gillar detta.
  15. JoelD

JoelD Brons

Hehe nejdå, jag bara retas :D. Jag ...trooor jag förstår vad du menar :)

Clark Kent gillar detta.
  16. Clark Kent

Jag tycker att det är en riktigt bra variant på 356. Väldigt fina kontraster mellan det bruna och det vita och jag tycker att priset är bra, speciellt med tanke på att det är från en handlare. De har även gjort en bruntavlad 903 som är trevlig och som är något mer diskreta är Robertos U1or minst sagt :D

Skärmavbild 2020-07-31 kl. 22.24.25. m

Senast ändrad: 31 juli 2020
    Jamterik, JoelD, BorisTheSpider och 4 andra gillar detta.
  17. Remofflan

Remofflan Diamant Friends Of KS

Från:
    Västergötland
    Grym! Aldrig sett förut. Tänk vad mycket det finns ändå. :)

Clark Kent gillar detta.
  18. David71

David71 Tantal

Tycker du att EZM7 och EZM12 har smala användningsområden? Vad säger du om 303an som har tachymeterskala för modelljärnväg? ;) Dom gjorde tom olika modeller för km/h och mph :D fast det kanske finns fler modelljärnvägsfantaster än jag tror :)
    x303-M-mph-Silver_V.jpg.pagespeed.ic.RYSwBtYYqT. x303-M-kmh-Silver_V.jpg.pagespeed.ic.PQbks7WxUu.

JoelD, HSK, engst och 3 andra gillar detta.
  19. Clark Kent

Med supercool väska även där och fantastiska skalor på baksidan av caset :)

David71 och Remofflan gillar detta.
  20. Clark Kent

@David71 Man blir ju lite nyfiken på om det var samma person som kom med idén till både järnvägsklockan och Ezm12 :)

David71 gillar detta.
  21. Remofflan

Från:
    Västergötland
    Den där var ju riktigt cool! Det var ingen begränsad upplaga? Bara en icke i förväg begränsad tillverkningsperiod? Aldrig sett nån dyka upp till försäljning.

22. Clark Kent

David71 och Remofflan gillar detta.
  23. Remofflan

Från:
    Västergötland
    Snabbt fångat! Jag hann bara söka lite på Google och hitta varianten med vanlig skala. Lite dyrt från Japan kanske, men om det dyker någon inom EU och man har pengar över. ;) Har förresten aldrig haft en modelljärnväg, men man kan ju skaffa en någon gång.

Clark Kent gillar detta.
  24. Clark Kent

Det sorgliga är väl att jag faktiskt visste om innan att det fanns en till salu. Trålar eBay och andra köpsajter alldeles för noga :)

Kan fortfarande känna ett sting av avundsjuka från barndomen då min kompis pappa hade byggt en fantastisk modelljärnväg till honom som dessutom var byggd på en plyfaskiva som man hissade upp och ner från taket. Så när tågbanan var nerhissad och i lekläge vill minnet få det till att den nästan tog upp hela rummet :)

Lord_tito88, David71, JoelD och 2 andra gillar detta.
  25. Remofflan

Från:
    Västergötland
    Jag följer inte minutiöst, men eBay har jag en sparad sökning på Sinn. Har sett att det ofta dyker upp många av samma modell på ett bräde från just Japan, inte sällan på befintliga modeller till priser över nypris från Sinn själva, eller Erikson. Är inte det märkligt?

26. Clark Kent

Japanpriserna är galna men jag har hört en förklaring som jag inte minns alls nu så klart. Möjligt att det var Richard som berättade hur det kunde vara så stora skillnader @ERIKSON URHANDEL

Remofflan gillar detta.
  27. Skägglurk

Skägglurk Plast

28. Remofflan

Från:
    Västergötland
  29. nissehult

nissehult Platina

OT: Var försiktig bara, modelljärnvägar (mer precist tågen) är ökända för att vara ett svart hål för plånboken..

Clark Kent, Remofflan och Dr. D gillar detta.
  30. JoelD

JoelD Brons

Mollstedt