• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

frest73

Cartier
2-Faktor
Projekt EZM3R (måste det väl bli - alltså R för "rechts", kronan kl 3). Fick kostnadsförslag nu. Det blir 6.500:- för fullservice med argon, vändning, ny datumskiva (behövdes för vändningen). Sedan plussades det på 1.000 för nytt safirglas (det var dags).
Inte gratis, men jag tycker inte det var SÅ farligt heller.
Ska komma om 6-10 veckor. Återkommer.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tack, jag är supernöjd så d är bara att handla från LUGS! ;)
Lite pricey men du får vad du betalar för, extremt fin kvalitet och känsla amt ganska tunt och följsamt.
2FA048C4-B785-456A-9255-43AB5FC012FC.jpeg

Kanon, tack för tipset! Betalar gärna extra för bra band. Har köpt racingtraps från Albert på Heuertime tidigare, men tyvärr har han inte i grönt. Däremot har de banden endast en bredare hälla vilket jag egentligen föredrar.

IMG_20181115_141231.jpg
IMG_20181115_141152.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Projekt EZM3R (måste det väl bli - alltså R för "rechts", kronan kl 3). Fick kostnadsförslag nu. Det blir 6.500:- för fullservice med argon, vändning, ny datumskiva (behövdes för vändningen). Sedan plussades det på 1.000 för nytt safirglas (det var dags).
Inte gratis, men jag tycker inte det var SÅ farligt heller.
Ska komma om 6-10 veckor. Återkommer.

Kul, och helt rätt väg att gå. När tanken väl har fått fäste hade det varit ett ständigt pockande i bakhuvudet om du inte gjort ändringen :)
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Kanon, tack för tipset! Betalar gärna extra för bra band. Har köpt racingtraps från Albert på Heuertime tidigare, men tyvärr har han inte i grönt. Däremot har de banden endast en bredare hälla vilket jag egentligen föredrar.

IMG_20181115_141231.jpg
IMG_20181115_141152.jpg
Kolla om du kan få en bredare istället, de är nog inte omöjliga! :p
Tycker också det är lite onödigt md två smala och bandet fastnar ofta i den första men man lär sig...sedan beror på hur långt bandet är...:rolleyes:
 

frest73

Cartier
2-Faktor
Kul, och helt rätt väg att gå. När tanken väl har fått fäste hade det varit ett ständigt pockande i bakhuvudet om du inte gjort ändringen :)
Jo, och jag använde den onödigt lite pga kronan till vänster. Har klockan på högerarmen, och kronan skaver rätt obekvämt. Så egentligen får jag nu en ny klocka, fullservad (kan jag ju intala mig).
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Länken funkar inte för mig men hittade en annan källa... fy fan :(.

Jag får inte heller länken att fungera. Hur stora höjningar rör det sig om och gäller det globalt eller bara den internationella/amerikanska marknaden? Hur stor var höjningen i våras?

Tror man bara kommer åt watchbuys från USA men vanlig webbproxy (finns en zilljon på google) funkar. Vart lite för sent igår så missade lägga till den infon, ber om ursäkt för det.
 

gab

KS Explorers Club
Är du pilot? Har du flugit med den? Coolt.

Flipparsjukan känner jag väl till. Har sålt alla klockor jag köpt. ;) (och köpt nya)
Jajamen, och ja den fick flyga en del!
Haha det har lugnat sig för mig nu, inte sålt eller bytt något på flera månader (förutom en SKX som bara låg och skräpade hemma). Är ganska nöjd med klockorna jag har nu, fattas bara en toolig kronograf igen :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ah ok, förlåt en okunnig stackare, men det är alltså en 3:je variant?
Nejdå, det är en av de två. :) Den tredje varianten är (blank)polerad. Blästra gör man med sand eller små kulor/pärlor, det ger ett mattare resultat än att borsta. Dock skiljer finishen mycket beroende på materialet. Sinn kallar finishen på 356 för pärl-blästrad och den borstade På 356 Sa (och 556) för satinerad.

  1. Blästrad
  2. Borstad
  3. Polerad
Blästrad:
DEA732F0-BB53-4942-BC2F-6F7A267F2473.jpeg

Borstad:
12259CBD-556C-4E1A-90E1-A9A98EEC1D4D.jpeg
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jajamen, och ja den fick flyga en del!
Haha det har lugnat sig för mig nu, inte sålt eller bytt något på flera månader (förutom en SKX som bara låg och skräpade hemma). Är ganska nöjd med klockorna jag har nu, fattas bara en toolig kronograf igen :)

Typ en flygarkronograf :)

EDIT: Skumt, bilden försvann och jag fick lägga in den igen.

IMG_20200311_110757-01.jpeg


 
Senast ändrad:

gab

KS Explorers Club
Tror inte att det har sålts någon på köp&sälj på KS. Däremot låg den på Blocket innan den hittade hit. Grym klocka, men egentligen för ny för mig :)
Hmm var helt säker på att jag kollade på en, men du verkar ha rätt. Måste minnas fel eller så var det på något annat forum :)

Jag föredrar nya klockor mest för att jag är så klumpig och min handled verkar dras till dörrhandtag och kanter :banghead: Har testat vintage och uppskattar det verkligen men just nu föredrar jag klockor som jag kan använda till allt.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Hmm var helt säker på att jag kollade på en, men du verkar ha rätt. Måste minnas fel eller så var det på något annat forum :)

Jag föredrar nya klockor mest för att jag är så klumpig och min handled verkar dras till dörrhandtag och kanter :banghead: Har testat vintage och uppskattar det verkligen men just nu föredrar jag klockor som jag kan använda till allt.

Lovar att hojta till med en heads-up om den åker ut på köp&sälj.
 
  • Like
Reactions: gab
Topp