• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

David71

Rolex
2-Faktor
Nä det kan jag inte, men sålde en klocka på blocket till en som visade sig vara medlem på ks, så tänkte man kan kanske börja med en referens varifall, och jag har köpt en klocka här på ks också:)
Jag var otydlig, jag menade att hela K&S är stängt om man har under 50 poster och att du därför inte kan starta en GG-tråd :)
 
D52F2D91-4A6E-4E68-A7A5-9610E513E944.jpeg
Efter bra stöd från tråden slog jag snabbt till på 104an på köp & sälj här under dagen! Riktigt nöjd efter de första timmarna, den nästan tråkigt cleana looken är precis vad jag gillar! Länken är kanske inte deluxvarianten men urets kvalitetskänsla måste jag ändå säga lever upp till förväntningarna som ”klocksnackare” skapat när man följt trådar och diskussioner på håll en tid.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
D52F2D91-4A6E-4E68-A7A5-9610E513E944.jpeg
Efter bra stöd från tråden slog jag snabbt till på 104an på köp & sälj här under dagen! Riktigt nöjd efter de första timmarna, den nästan tråkigt cleana looken är precis vad jag gillar! Länken är kanske inte deluxvarianten men urets kvalitetskänsla måste jag ändå säga lever upp till förväntningarna som ”klocksnackare” skapat när man följt trådar och diskussioner på håll en tid.

Ett riktigt bra köp till ett riktigt bra pris! Stort grattis :)

Måste återigen rekommendera alcantarabandet som dels passar klockan utmärkt och dels är otroligt bekvämt. Bilder från Erikson i samband med när modellerna släpptes.

IMG_20181102_114242.jpg
IMG_20181102_114430.jpg


Det är alcantara på båda sidorna och mitt överlägset skönaste band. Tror jag beskrev det som en varm kram runt handleden första gången jag provade det :)

IMG_20200611_155854.jpg
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
D52F2D91-4A6E-4E68-A7A5-9610E513E944.jpeg
Efter bra stöd från tråden slog jag snabbt till på 104an på köp & sälj här under dagen! Riktigt nöjd efter de första timmarna, den nästan tråkigt cleana looken är precis vad jag gillar! Länken är kanske inte deluxvarianten men urets kvalitetskänsla måste jag ändå säga lever upp till förväntningarna som ”klocksnackare” skapat när man följt trådar och diskussioner på håll en tid.
Gratulerar är en grym klocka. Enligt min fru så slår den black bay i känsla ;)
 
Ett riktigt bra köp till ett riktigt bra pris! Stort grattis :)

Måste återigen rekommendera alcantarabandet som dels passar klockan utmärkt och dels är otroligt bekvämt. Bilder från Erikson i samband med när modellerna släpptes.

IMG_20181102_114242.jpg
IMG_20181102_114430.jpg

Tack! Jag ska besöka Erikson efter semestern, jobbar ca 400m från butiken så får absolut dit och kolla upp banden, gillar att kunna skifta.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Jag är så sugen på att testa den, men att köpa nytt blir dyrt om jag ångrar mig, så att säga. Kan inte Erikson öppna en Sinn-filial i Göteborg? ;) Vill så gärna prova dem och jämföra dem lite. Jaja, vi får se. Funderar vidare.

Tack för bilderna! Grattis på bröllopsdagen!

Det skulle vara något! Så slipper man dra med sig hela familjen till Sundbyberg när man är i Stockholm. Frun var lagom road :hilarious:
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det skulle vara något! Så slipper man dra med sig hela familjen till Sundbyberg när man är i Stockholm. Frun var lagom road :hilarious:
Lite OT, men: Min fru blev faktiskt sur på riktigt när vi befann oss i närheten för någon månad sedan. Så det blev inget besök för mig. Hon var inte road av att jag tog upp det flera gånger.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Då det inte verkar ha blivit någon affär för @Donkii kan jag med gott samvete posta bild på den aktuella referensen utan att spoila något :) Men jag tycker att det är en av många gamla Sinn som förtjänar att lyftas fram.

Sinn 801 A, en übercool 1000-metersdykare som tillverkades från andra halvan av 80-talet fram till -93. Asymmetriskt case, 43mm x 18mm och en helt fantastisk lumad vridring. Någon dykare kan säkert förklara bättre eller rätta mig, men jag tror att skalorna har att göra med hur länge man kan vara under ytan på olika djup utan att behöva göra dekompressionsstopp på väg upp till ytan igen.

Tidigaste priset jag sett som jag gissar är från de första årsmodellerna var 330 D-Mark, medan den kostade 480 D-Mark 1991.

782464-97455e27b1864e57f3f9a94693093b46.jpg

Skärmavbild 2020-07-30 kl. 20.42.20.png
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag är så sugen på att testa den, men att köpa nytt blir dyrt om jag ångrar mig, så att säga. Kan inte Erikson öppna en Sinn-filial i Göteborg? ;) Vill så gärna prova dem och jämföra dem lite. Jaja, vi får se. Funderar vidare.

Tack för bilderna! Grattis på bröllopsdagen!
Du har alltid 14 dagars lagstadgad ångerrätt. Man ska så klart inte missbruka det men köper man något osett i den här prisklassen och inte är helt nöjd så är det inga konstigheter att returnera, det är ju det som är hela poängen med lagen. :)
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Då det inte verkar ha blivit någon affär för @Donkii kan jag med gott samvete posta bild på den aktuella referensen utan att spoila något :) Men jag tycker att det är en av många gamla Sinn som förtjänar att lyftas fram.

Sinn 801 A, en übercool 1000-metersdykare som tillverkades från andra halvan av 80-talet fram till -93. Asymmetriskt case, 43mm x 18mm och en helt fantastisk lumad vridring. Någon dykare kan säkert förklara bättre eller rätta mig, men jag tror att skalorna har att göra med hur länge man kan vara under ytan på olika djup utan att behöva göra dekompressionsstopp på väg upp till ytan igen.

Tidigaste priset jag sett som jag gissar är från de första årsmodellerna var 330 D-Mark, medan den kostade 480 D-Mark 1991.

782464-97455e27b1864e57f3f9a94693093b46.jpg

Skärmavbild 2020-07-30 kl. 20.42.20.png
Skön länk! Ser rätt luftig ut.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Tänkte häromdagen fråga om det finns någon samlad info om modeller som släpps i väldigt små serier och i samarbete med exempelvis juvelerare eller butiker. Så dina inlägg är uppskattade @Clark Kent

Tanken slog mig när jag upptäckte denna U1 som gjorts i 35 exemplar av Juwelier Krüger. Härligt smurfig sommarklocka :)
15567154-5v0227vpqpye1ueknpls6xn7-Zoom.jpg
15566282-z92tu1zg40i1gmvhdtlnm6zf-Zoom.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tänkte häromdagen fråga om det finns någon samlad info om modeller som släpps i väldigt små serier och i samarbete med exempelvis juvelerare eller butiker. Så dina inlägg är uppskattade @Clark Kent

Tanken slog mig när jag upptäckte denna U1 som gjorts i 35 exemplar av Juwelier Krüger. Härligt smurfig sommarklocka :)
15567154-5v0227vpqpye1ueknpls6xn7-Zoom.jpg
15566282-z92tu1zg40i1gmvhdtlnm6zf-Zoom.jpg

Jag kan inte minnas att jag har sett någon lista. Den som med största säkerhet är tillverkad i minst upplaga är U2 Solebox som det endast finns 10st av och som jag nosade på att få köpa för ett par år sedan. Surt...men win some, lose some :)

img_sinn_u2_watch_solebox_3.jpg


Det verkar som att pendeln har svängt tillbaka efter förra årets flyt :)

Såg en otroligt intressant Sinn-annons på eBay sent igår och var uppe i natt och mailade fram och tillbaka med en amerikan som först inte gick med på att skicka internationellt, men efter lite övertalning så kunde han tänka sig det. Han bad mig till och med att lägga bud vilket jag gjorde och han skulle återkomma idag om han accepterade eller inte. Men...imorse när jag vaknade så var auktionen avslutat i förtid och fick mail om att han hade ändrat sig och kommer att behålla klockan.

Såååååååå tråkigt då det är en av endast 10! U2 Solebox som togs fram av en sneakersfirma i Berlin...semi-graal :(

Skärmavbild 2018-04-05 kl. 17.39.21.png
 

David71

Rolex
2-Faktor
Jag kan inte minnas att jag har sett någon lista. Den som med största säkerhet är tillverkad i minst upplaga är U2 Solebox som det endast finns 10st av och som jag nosade på att få köpa för ett par år sedan. Surt...men win some, lose some :)

img_sinn_u2_watch_solebox_3.jpg
Jo det är LE på riktigt när det kommer till Sinn. Inte 7007 exemplar som vissa Schweiziska tillverkare ;)
BLU1 i svart gjordes i 15 exemplar om jag minns rätt, funderade på att köpa en men tyckte att inte texten BLU1 såg så bra ut, hade det stått U1 på den hade jag nog slagit till :)
Sinn-Page-Cooper-6.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jo det är LE på riktigt när det kommer till Sinn. Inte 7007 exemplar som vissa Schweiziska tillverkare ;)
BLU1 i svart gjordes i 15 exemplar om jag minns rätt, funderade på att köpa en men tyckte att inte texten BLU1 såg så bra ut, hade det stått U1 på den hade jag nog slagit till :)
Sinn-Page-Cooper-6.jpg

Ja, 15 svarta och 35 av den ”vanliga”. Synd att du inte slog till, tycker att BLU1-trycket ser bra ut :)
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Just läst @Fliegerchronograph
Recension av SINN UX EZM 2B GSG9
Lysande!


"Jag kom i kontakt med denna klocka första gången för ungefär fem år sedan när jag under en övning i södra Tyskland kom att samspråka med en styrka från den tyska polisens (Bundespolizei) antiterroristenhet, GSG9 (Grenzschutzgruppe 9), som jag träffade när jag landade för att tanka på en militär flygplats någonstans i Bayern. Vi pratade helikoptrar, taktiskt utrustning och jämförde avslutningsvis våra tjänsteklockor över en kopp svart kaffe. Tyckte att det var en jäkligt clean och fältmässig klocka som GSG9 var utrustade med och la den på minnet, inte mer än så"

@Rolexsearch läs den ;)
 
Senast ändrad:

Torpeden

Omega
Hej och grattis! :)

Jag har länge funderat på en 356, men tvekar lite pga finish (blästring) och höjden i förhållande till storleken. Lika hög som 103, men den är lite större och har fler ”lager” som förmildrar omständigheterna.

Kan du ge ett utlåtande på detta och eventuellt visa med bild om möjligt? Tack på förhand. :)

Är du sugen på en 356 så kan det vara så att min kommer upp på köp&sälj snart... tog ut den i våras men den uppfyllde inte riktigt mina krav som bruksklocka och därför har inte vågat använda den så mycket. Måste bara uppnå rätt antal posts för att få annonsera ;)
 
Topp