Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vi leser i slektsboka
Veldig flott den EZM 3F klokka
Släktingen från albumet säger ”Hej”
Från en vinkel som endast UX kan prestera så bra . Snyggt med rött gummi!Dubbelpostar skamlöst för att få mysa i tråden
Trivelig at du gir klokka en ny sjans. Det er en svært flott klokke, og du tar meget gode bilderHej igen, tråden!
Jag drog tillbaka annonsen nu. Klockan ska få en ärlig chans. För övrigt nollställde kronografen perfekt nu, kanske gäller att den rätta knycken. Men jag anser det nog fortfarande ändå vara ett fel att man inte kan trycka in resetpushern hela vägen in. Men nu glömmer vi det och kollar på ett par bilder istället!
Vanliga 556 I är också ganska toolig. Kanske en 556 I B? Eller MOP? Du får en no-date med applicerade index och stiliga visare. På Finelänk får du en riktigt fin klocka.Tror att den kanske är aningens för toolig för mig, någon i tråden som har något att byta mot? Kanske en 556i?
MOP är inte min grej men är lite sugen på den blanksvarta tavlan, sen kan den blåa såklart va fin men går lite för mycket åt lila, däremot såg jag nån grå anniversary modell som såg trevlig ut. Tack för tipsenVanliga 556 I är också ganska toolig. Kanske en 556 I B? Eller MOP? Du får en no-date med applicerade index och stiliga visare. På Finelänk får du en riktigt fin klocka.
Den bläcksvarta tavla är magisk! Tänkte just om det var mer dress och mindre tool så hjälper det ju till med applicerade index och smala svärdvisare. Jubileumsmodellen är riktigt fin! Läggs ut till rimligt pris då och då.MOP är inte min grej men är lite sugen på den blanksvarta tavlan, sen kan den blåa såklart va fin men går lite för mycket åt lila, däremot såg jag nån grå anniversary modell som såg trevlig ut. Tack för tipsen
Vilken härlig samling, @Clark Kent ! Om Du får tid över skulle det vara intressant om Du skriver ner klockornas ref.
Skulle också gärna vilja veta vilka de välvalda banden är. Många av dem är ju väldigt gångbara på Sinns modeller
Jag har också lyckats få smårepor på mitt tegimenterade spänne till gummit och jag märkte inte ens när!?. Började tro att den blivit felsorterad och felmärkt. Boetten däremot är repfri trots at den varit mer utsatt.....Badade vid klippor som så många andra och lyckades med att repa spännet?
Hm...tegimenterat stål tål inte allt men mycket?
Den är grymt snygg den klockan! Bra att du ger den en chans till!Badade vid klippor som så många andra och lyckades med att repa spännet?
Samma på mitt spänne på silikonband. Äh, klockan ska ju användas i alla väder och situationer så små repor gör inget, mest förvånad. Kanske efter klippet någon la upp i tråden häromveckanJag har också lyckats få smårepor på mitt tegimenterade spänne till gummit och jag märkte inte ens när!?. Började tro att den blivit felsorterad och felmärkt. Boetten däremot är repfri trots at den varit mer utsatt.....
Mycket imponerande................Vänstra raden uppifrån och ner:
103B, 1550, 101B och 809........................
Om det är den jag vill minnas efter ha läst tråden så är det den häftigast vintage Sinn jag sett. Kanske häftigaste vintageur ever. Hoppas du sålde riktigt dyrt så jag ändå inte kunnat köpa den.......men jag har fortfarande svårt att släppa att jag sålde min vintage 104. Den var inte perfekt som enskild klocka, men perfekt som en del i samlingen. Tyvärr förstod jag inte det förrän det var för sent, och köparen vill tyvärr inte sälja den tillbaka till mig.
Mycket imponerande.
Om det är den jag vill minnas efter ha läst tråden så är det den häftigast vintage Sinn jag sett. Kanske häftigaste vintageur ever. Hoppas du sålde riktigt dyrt så jag ändå inte kunnat köpa den.
Klippor kan vara väldigt hårda, granit tex innehåller kvarts som är hårt, 7 på Mohs hårdhetsskala , betydligt hårdare än en spik som har ca 5,5 (safir har 9 och diamant 10). Sorry för OTBadade vid klippor som så många andra och lyckades med att repa spännet?
Trist. Nu såg jag inlägget om hårdhet och sånt, men synd ändå att tegimenteringen inte pallar mer (allt!).Badade vid klippor som så många andra och lyckades med att repa spännet?
Roade mig med att försöka välja en favorit bland dina. Jag måste nog ändå säga 143! Och som tvåa 101B, men knapp marginal för det blev för svårt efter första. Har du någon rangordning på dem? Eller en favorit kanske?Vänstra raden uppifrån och ner:
103B, 1550, 101B och 809.
Mellersta raden:
143 och 8820.
Högra raden uppifrån och ner:
103 St C, 140/1 S Gmt, 903 och 656.
Aaaargghh, plåga mig inte, just denna jag menar. Den konkurrerar och kanske tom spöar min Navigator (som är min avatar) som favoritvintage. Boetten och tavellayoten är lika.Sålde för samma peng som jag köpte för, ca 25'. Kuriosa var dessutom att det var Vintage Sinn Collector, Michel Tripi's klocka. Enda försäljningen av en Vintage 104 som jag har sett någonsin.
Aaaargghh, plåga mig inte, just denna jag menar. Den konkurrerar och kanske tom spöar min Navigator (som är min avatar) som favoritvintage. Boetten och tavellayoten är lika.
Jag tror det är ett Lemania i Navigatorn, vad är det för urverk i 104:an?