• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

IMG_0620.JPG

Även på Tropic Vintage!
Snygg kombo.

Bumpar den här frågan. Ingen som har en 903 och kan komma med input?

E63C0D84-A00E-4D19-98B4-ECC10C046067-1051-000000A5117C41CE.jpeg
Jag sneglade på Navisar en gång i tiden, tycker dom är grymt läckra, speciellt dom äldre. Tyvärr aningens för dyra känns det som. Jag skulle nog inte trivas riktigt med en Sinn som är så pass lik Navin, det skulle inte riktigt kännas som äkta vara.

Jag sneglade på Navisar en gång i tiden, tycker dom är grymt läckra, speciellt dom äldre. Tyvärr aningens för dyra känns det som. Jag skulle nog inte trivas riktigt med en Sinn som är så pass lik Navin, det skulle inte riktigt kännas som äkta vara.
Tycker sinns variant är skitsnygg! Men håller med om priset. Det är lite saftigt, för en sinn. Och designen är djupt förknippad med Breitling. Trots att Sinn tog över designen när Breitling höll på att konka. Men då är man tillbaka till det dilemmat som egentligen borde vara ett icke-dilemma. Nämligen, vem/vad/varför bär man sin klocka för? Jag personligen skulle nog störa mig på (ytlig som jag är) att folk jämnt skulle fråga: "är det en breitling?" "Jaha en sinn?" ;)
När jag egentligen bara bär mina klockor för min egen skull.

Tycker sinns variant är skitsnygg! Men håller med om priset. Det är lite saftigt, för en sinn. Och designen är djupt förknippad med Breitling. Trots att Sinn tog över designen när Breitling höll på att konka. Men då är man tillbaka till det dilemmat som egentligen borde vara ett icke-dilemma. Nämligen, vem/vad/varför bär man sin klocka för? Jag personligen skulle nog störa mig på (ytlig som jag är) att folk jämnt skulle fråga: "är det en breitling?" "Jaha en sinn?" ;)
När jag egentligen bara bär mina klockor för min egen skull.

Skaffa en Sinn 903 och garva åt alla som köpt en Breitling för 3 x pengarna. :D
Jag gillar den som 17 och skulle absolut kunna tänka mig att försvara köpet inför vilken Breitlingfantast som helst!
Visst, B har ju inhouse och ett "bättre" namn men tänker man logiskt så skulle jag inte tveka att välja Sinn framför Breitling om jag valde mellan dessa två.

Sitter och bläddrar i Sinns nya katalog som man fick på minibasel. Från början var jag enbart grymt vansinnigt sugen på en U1. Nu har det vuxit till 103, 103 UTC, 857 och EZM10. Fyfan, skall det vara så ?
DSC_2122.JPG
När jag stack så var den slut
Beställde en för länge sedan på Sinns hemsida, men de har nog glömt mig. :(
Får väl bli en tur till Erikson snart igen.

När jag stack så var den slut
Beställde en för länge sedan på Sinns hemsida, men de har nog glömt mig. :(
Får väl bli en tur till Erikson snart igen.
Den är grymt påkostad och matig. Ca 150 sidor fulla med klockor och deras teknologier, Diapal, Tegiment etc. Tyvärr rätt liten text, men hade den varit större hade väl katalogen varit hur fet som helst. Den är värd att kämpa för!

Vanligt dödliga - sådana man möter på stan - skulle knappast reflektera över att "originalet" är en Breitling. (Ofta inte ens över huruvida man öht bär en klocka).

Men om någon ändå skulle fråga "Jaha, du har köpt en Breitling?", så skulle jag mer än gärna förklara att "Närå, verkligen inte. Detta är faktiskt en äkta Sinn, serru."

Tanken på att få göra ett sådant statement är barnsligt nog det som lockar mig allra mest med att köpa en Sinn 903 :D

Vanligt dödliga - sådana man möter på stan - skulle knappast reflektera över att "originalet" är en Breitling. (Ofta inte ens över huruvida man öht bär en klocka).

Men om någon ändå skulle fråga "Jaha, du har köpt en Breitling?", så skulle jag mer än gärna förklara att "Närå, verkligen inte. Detta är faktiskt en äkta Sinn, serru."

Tanken på att få göra ett sådant statement är barnsligt nog det som lockar mig allra mest med att köpa en Sinn 903 :D
Helt rätt!

Tidvattenfunktion är skitballt. Tidvatten påverkar ju trots allt sjöfarten mer än vad man tror om än dock inte i Östersjön. :)

Kan väl inte riktigt se finessen med denna komplikation. Men det har ju inte stoppat mig förut iofs! :happyhappy:
Hur använder man en tidvattenbezel?
Jag kan tänka mig att vi som jobbar till sjöss eller de som rättare sagt som jobbar utanför Östersjön kan ha nytta av en sådan:) gällande funktionen på bezeln är jag inte exakt insatt i men eftersom tidvattnet beror på i största del av månens dragningskraft och den är ju kopplad till tiden beroende vart månen befinner sig. Olika delar av jorden har olika tidvatten då kontinenter, uppgrundningar och sund påverkar tidvattnet. Dock om jag inte minns helt fel så är det alltid två högvatten och två lågvatten per dygn, dock varierar längden sinsemellan dygnet beroende på plats. För att räkna ut tidvattnet på just den plats du befinner dig på eller ska till behöver du en tidvattenkalender och ett tillhörande formulär för att räkna ut tid för neap (lågvatten) och spring (högvatten). Antar att du ställer in bezeln på den tiden på något sätt. :)

Tillbaka
Topp