• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Var och tittade på den idag. Grym klocka, tyvärr behöver den en ordentlig service, kronan och kronaxeln helt körda. Oklart om den ens går.

Den är re-listed från en tidigare Kaplans-auktion där den blev utan bud. Säkert ett roligt projekt att ta sig an, med om jag skulle göra det personligen utan garanti på att man till slut skulle få den att fungera, skulle jag aldrig betala 8´+avgifter. Med det sagt kan det säkert bli en bra affär att för den som tar sig av klockan.

Lekte lite med olika band på 556:an.
Ursäkta de dåliga bilderna.

WP_20170512_19_50_52_Pro.jpg

Det här var en rolig överraskning! Jag var helt säker på att det INTE var solida ändlänkar på dessa! :)
WP_20170512_19_53_31_Pro.jpg

Ett vanligt enkelt nato fungerar bra!
WP_20170512_19_57_29_Pro.jpg

WP_20170512_19_58_03_Pro.jpg

WP_20170512_19_58_36_Pro.jpg

Något krokodilliknande... Funkar väl inget vidare...
WP_20170512_20_05_11_Pro.jpg

Allra skönast sitter fallskärmsremmen från @Seikosthlm
WP_20170512_20_17_35_Pro.jpg

Sinns orginalläder passar fint!
WP_20170512_20_27_03_Pro.jpg

Jag tror det får bli fallskärmsremmen ett tag.
Min erfarenhet med 556 är att den är en riktig kameleont, passar och anpassar sig efter nästan vad man än klär den i.

Lekte lite med olika band på 556:an.
Ursäkta de dåliga bilderna.

WP_20170512_19_50_52_Pro.jpg

Det här var en rolig överraskning! Jag var helt säker på att det INTE var solida ändlänkar på dessa! :)
WP_20170512_19_53_31_Pro.jpg

Ett vanligt enkelt nato fungerar bra!
WP_20170512_19_57_29_Pro.jpg

WP_20170512_19_58_03_Pro.jpg

WP_20170512_19_58_36_Pro.jpg

Något krokodilliknande... Funkar väl inget vidare...
WP_20170512_20_05_11_Pro.jpg

Allra skönast sitter fallskärmsremmen från @Seikosthlm
WP_20170512_20_17_35_Pro.jpg

Sinns orginalläder passar fint!
WP_20170512_20_27_03_Pro.jpg

Jag tror det får bli fallskärmsremmen ett tag.

Sorry, för trippelpost. Läste mig bakåt och upptäckte att det var flertalet inlägg jag missat.
Jag tycker att den gör sig absolut bäst på nato av de alternativen du provade. Boetten är så stram att den mår bäst av ett band med samma enkelhet, och då vinner nato för mig. Även grått blir ju ruskigt bra. Obs, lånad bild.

39c529154bfb4308cfe46950e620a98b.jpg

Den är re-listed från en tidigare Kaplans-auktion där den blev utan bud. Säkert ett roligt projekt att ta sig an, med om jag skulle göra det personligen utan garanti på att man till slut skulle få den att fungera, skulle jag aldrig betala 8´+avgifter. Med det sagt kan det säkert bli en bra affär att för den som tar sig av klockan.

Den är ju sjukt ball. Lite snårigt att hitta B&R 103or generellt men den där blir garanterat väldigt dyr tyvärr, ska man köpa får man göra det för att man verkligen vill ha och behålla!

Den är ju sjukt ball. Lite snårigt att hitta B&R 103or generellt men den där blir garanterat väldigt dyr tyvärr, ska man köpa får man göra det för att man verkligen vill ha och behålla!

Absolut, självklart ska man köpa för att behålla. Jag var nog lite otydlig och menade inte att köpa för att laga och sälja.
Jag känner mig själv lite för bra och vet att för egen del så kan jag gå igång till max på ett sådant projekt, men tyvärr om jag inte redan innan har en färdig lösning så slutar det med största säkerhet med att den till slut hamnar i en låda utan åtgärd.

Hur menar du att det är snårigt?
Tycker jag ser dom dyka upp lite här och där, oftare än rena Sinn 103 date-only tex.

Intressant att den endå får 6/10 på urverk.

Absolut, självklart ska man köpa för att behålla. Jag var nog lite otydlig och menade inte att köpa för att laga och sälja.
Jag känner mig själv lite för bra och vet att för egen del så kan jag gå igång till max på ett sådant projekt, men tyvärr om jag inte redan innan har en färdig lösning så slutar det med största säkerhet med att den till slut hamnar i en låda utan åtgärd.

Nej precis, men köpa för att sälja är ju rätt trist! ;)

Det kan ju handla om allt mellan 5-15" i service vilket kan bli lite väl mastigt..

Hur menar du att det är snårigt?
Tycker jag ser dom dyka upp lite här och där, oftare än rena Sinn 103 date-only tex.

Lite fel ordval, har sett ett par här i Svedala. Min koll på den internationella marknaden är rätt kass tyvärr. Det är ju dock betydligt lättare att kliva in och handla en ny 103a hos Eriksons! :)

Godmorgon Sinn-vänner,

Vad kul det är med ett så bra tryck i tråden och att det har tillkommit ett gäng nya medlemmar med vurm för märket.
Det är verkligen läge för ett Sinn-GTG inom en snar framtid. Det gäller väl mest att hitta ett ställe där det serveras bratwurst med sauerkraut samt Weißbier :)
Bierhaus på Tegnérgatan 10 i sthlm? :) Helt tysk meny med allt som är typiskt tyskt. Öl-sortimentet likaså.

Sorry, för trippelpost. Läste mig bakåt och upptäckte att det var flertalet inlägg jag missat.
Jag tycker att den gör sig absolut bäst på nato av de alternativen du provade. Boetten är så stram att den mår bäst av ett band med samma enkelhet, och då vinner nato för mig. Även grått blir ju ruskigt bra. Obs, lånad bild.

39c529154bfb4308cfe46950e620a98b.jpg
Spot on!
Tror vi diskuterat motsatser tidigare. Men som du säger, en stram Bauhaus-design ska inte ha kurbits!
Lånade frugans gamla kortade lädernato.

WP_20170513_10_35_32_Pro.jpg

WP_20170513_10_46_49_Pro.jpg

(fan jag måste ha ett kurbits-nato)

Spot on!
Tror vi diskuterat motsatser tidigare. Men som du säger, en stram Bauhaus-design ska inte ha kurbits!
Lånade frugans gamla kortade lädernato.

WP_20170513_10_35_32_Pro.jpg

WP_20170513_10_46_49_Pro.jpg

(fan jag måste ha ett kurbits-nato)
Det där var snyggt!! Lite rödton i den bruna färgen? Jag tycker ju faktiskt att den gör sig riktigt bra på brunt läder.

Godmorgon Sinn-vänner,

Vad kul det är med ett så bra tryck i tråden och att det har tillkommit ett gäng nya medlemmar med vurm för märket.
Det är verkligen läge för ett Sinn-GTG inom en snar framtid. Det gäller väl mest att hitta ett ställe där det serveras bratwurst med sauerkraut samt Weißbier :)
Strålande idé:)

Det där var snyggt!! Lite rödton i den bruna färgen? Jag tycker ju faktiskt att den gör sig riktigt bra på brunt läder.
Ja jag skulle säga att det har en lite röd ton. Köptes billigt, max en tjuga med frakt från Bukten.
Testade ett militärgumminato. Passar väldigt bra på U1. På denna? Nja... sådär...
WP_20170513_11_57_27_Pro 1.jpg

Bra ställe! Ätit där två gånger och varit nöjd :)

Scheweinhaxe, Zackenbarsc, Spätzle. Det är ingen ände på läckerheterna!
Det här skulle passa mig som handen i Lederhausen!
Synd att det är så avsides bara... :(

Ja jag skulle säga att det har en lite röd ton. Köptes billigt, max en tjuga med frakt från Bukten.
Testade ett militärgumminato. Passar väldigt bra på U1. På denna? Nja... sådär...
WP_20170513_11_57_27_Pro 1.jpg

Scheweinhaxe, Zackenbarsc, Spätzle. Det är ingen ände på läckerheterna!
Det här skulle passa mig som handen i Lederhausen!
Synd att det är så avsides bara... :(
En heldagsutflykt ;) .
Först belägra Erikson och gå igenom varenda sinn som finns inne. Kanske spontanköpa nåt mitt i hetsen. Sen käk å dryck på Bierhaus. :)

Ett Sinn-GTG skulle ju sitta som en Schweinhaxe kring kranskärlen! Måste väl rimligtvis gå att styra upp på enklaste sätt?

Förresten, är det någon här som har närmare erfarenhet av 903'an? Är inte alls osugen på att pröva min namne men höjden och extrakronan avskräcker något.

Frufri idag... Men det kanske ni redan har förstått? ;)
Kollade Youtube igår och såg en kille som bytte vridring.
Sagt och gjort! Det här måste ju testas!
Snygg blev den inte!
WP_20170513_13_51_58_Pro.jpg

Det tjocka safirglaset
WP_20170513_13_52_36_Pro.jpg

Allt man behöver för att ta bort vridringen är det med medföljande verktyget. Den lilla mejseln passar perfekt till skruvarna på vridringen.
Den tunna ringen ska sitta under vridringen. Glöm inte att vända klockan upp och ner när du skruvat bort vridringen så att du får loss den.
Edit: Gör gärna rent här!
WP_20170513_13_55_13_Pro.jpg

Vad du än gör, skruva INTE ut hela skruven! De behöver inte tas bort helt och hållet för att vridringen ska lossna.
Tar du bort dem är du "screwed" ;) och får köpa en ny om du tappar den. (skulle vara skoj att se hur mycket Sinn vill ha för en liten skruv)
WP_20170513_13_56_23_Pro.jpg

Undersidan av vridringen.
WP_20170513_14_01_57_Pro.jpg

Lätt som en plätt!
Om man har en U1 sdr och ska köpa... säg en UX :rolleyes: så är det ju klokt att välja en modell utan sdr.
Alltid kul att kunna byta!

Lite fel ordval, har sett ett par här i Svedala. Min koll på den internationella marknaden är rätt kass tyvärr. Det är ju dock betydligt lättare att kliva in och handla en ny 103a hos Eriksons! :)
Alltid enklare att köpa nytt! :)
För min del har jag svårt för dagvisning som Sinn har på den nya 103an. Därför jag tittar efter lite äldre, lite gula index skadar ju inte heller. ;)

Det var nån som visade en bild på en 556 med cognacsfärgad läder. Skitsnyggt! Minns inte vem bara eller när. Inte hunnit scrolla igenom flikarna här.
Jag har också sett något liknande på Instagram, ser ut som en bra kombo.
Är lite sugen på att testa ett "grey wolf" också. Vad tror ni om det?
$_1.JPG

(Lånad bild)

Tillbaka
Topp