• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
Sluta nu, man vet ju inte hur många som finns kvar, snart kanske någon kniper den sista!! :eek:;) Är du nära beställning nu?
Tror inte det är någon risk.
Kom ju 2016(?) och 856 stycken.
Jag gillar den mer och mer. Försöker bara motivera köper inför mig själv. Läste ett citat typ;
"Har du kvar pengar på kontot innebär det bara att du inte levt på riktigt".
Andra lägger massor på båtar, bilar mc, golf...så varför inte köpa klockor?
Flest leksaker när vi dör vinner.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
8972D1BE-B8BC-4F93-B836-C6AE40136684.jpeg


Kul med nya band på gammal klocka! Tankar om denna kombination?
Jag tycker att Sinn 104 St Sa I är en fantastisk klocka!
 

Torpeden

Omega
Tror inte det är någon risk.
Kom ju 2016(?) och 856 stycken.
Jag gillar den mer och mer. Försöker bara motivera köper inför mig själv. Läste ett citat typ;
"Har du kvar pengar på kontot innebär det bara att du inte levt på riktigt".
Andra lägger massor på båtar, bilar mc, golf...så varför inte köpa klockor?
Flest leksaker när vi dör vinner.

Nej, det är väl sant. Tycker 856 ex låter lite, men sen är ju Sinn lite av ett nischmärke också.

Är lite i samma stadie som du då. Efter jag sålde min 356 till @Remofflan så har jag sneglat på B-uhren. Om du frågar mig så är det en av de mest snabblästa klockor jag sett, upplägget med olika färger för minuter och timmar gör sig sjukt bra i det hänseendet. Det jag skulle kunna invända mot den är om man skulle tröttna på gilten, men samtidigt så känns det ändå som en modern take på ett B-uhr pga blandningen med vita index/markeringar. Hmm...........
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Nej, det är väl sant. Tycker 856 ex låter lite, men sen är ju Sinn lite av ett nischmärke också.

Är lite i samma stadie som du då. Efter jag sålde min 356 till @Remofflan så har jag sneglat på B-uhren. Om du frågar mig så är det en av de mest snabblästa klockor jag sett, upplägget med olika färger för minuter och timmar gör sig sjukt bra i det hänseendet. Det jag skulle kunna invända mot den är om man skulle tröttna på gilten, men samtidigt så känns det ändå som en modern take på ett B-uhr pga blandningen med vita index/markeringar. Hmm...........
Bild för likes. Är parkerad i klocklådan idag.
1AED2441-7D60-4B9D-80F0-082B46952C8A.jpeg
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Nej, det är väl sant. Tycker 856 ex låter lite, men sen är ju Sinn lite av ett nischmärke också.

Är lite i samma stadie som du då. Efter jag sålde min 356 till @Remofflan så har jag sneglat på B-uhren. Om du frågar mig så är det en av de mest snabblästa klockor jag sett, upplägget med olika färger för minuter och timmar gör sig sjukt bra i det hänseendet. Det jag skulle kunna invända mot den är om man skulle tröttna på gilten, men samtidigt så känns det ändå som en modern take på ett B-uhr pga blandningen med vita index/markeringar. Hmm...........
Jag är mest faschinerad att inte de 856 exemplaren är slut med tanke på hur mycket vi hyllat den i här i tråden. Men jag är benägen att hålla med. den är riktigt fin.
 
Topp