• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
UX är väl 13,3mm hög och 756 diapal 14mm?
Med länk tror jag inte att du @R.Capac kommer störa dig.
Köpte min med läderband först, beställede ett silikonband en vecka senare :)
Nu tio år senare en länk- borde köpt med länk från början.
 

Canee

Cartier
2-Faktor
Flipparsjukan drabbar inte mig. Allt är under kontroll. Jo tjena. Den kommer krypandes, man märker det inte själv. Nu är jag i stadiet att jag skyller ifrån mig... På Er!! ;) Jag har blivit sugen på en 756 Diapal på länk. E.v åker 857UTC och/eller UX för att finansiera detta o_O. Lägger in en lånad bild från Sinns hemsida för att fånga ert intresse :).

upload_2020-8-12_10-30-24.png
Eller så säljer du 856an till mig...
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Skulle gjort en plan innan jag började hänga här på KS :)
  1. Vilket märke tänker du hålla på med?
  2. Vilken bandbredd?
  3. Hur många?
  4. Vilken är summan?
Glömde det och skjuter hej vilt - skulle hållit mig till Sinn som @Clark Kent (snälla säg att du bara har Sinn...)?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Klokt - borde lära mig det.

Finns för- och nackdelar. Hade högen med pengar varit gigantisk hade jag aldrig låst in mig så som jag gör nu, utan då hade jag provat det som föll mig i smaken från en rad olika märken. Men som det är nu blockerar andra köp potentiella Sinn-affärer, så då får jag avstå.

Sen är det ju naturligtvis roligt att över ett längre perspektiv försöka få ihop en så bra samling som möjligt, och med Sinn krävs det mer tålamod än vad som gäller för många andra märken. Som kvinnan i videoklippet berättade så tillverkade man endast ca 100st 103A överhuvudtaget, och då är jag rätt säker på att det menas både ”vanliga” A och A Big Eyes.

Min poäng är hur som helst att det inte finns något självändamål i att samla smalt, utan huvudspåret ska alltid vara det som ger en störst glädje oavsett om det är ett eller tio olika märken :)
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Finns för- och nackdelar. Hade högen med pengar varit gigantisk hade jag aldrig låst in mig så som jag gör nu, utan då hade jag provat det som föll mig i smaken från en rad olika märken. Men som det är nu blockerar andra köp potentiella Sinn-affärer, så då får jag avstå.

Sen är det ju naturligtvis roligt att över ett längre perspektiv försöka få ihop en så bra samling som möjligt, och med Sinn krävs det mer tålamod än vad som gäller för många andra märken. Som kvinnan i videoklippet berättade så tillverkade man endast ca 100st 103A överhuvudtaget, och då är jag rätt säker på att det menas både ”vanliga” A och A Big Eyes.

Min poäng är hur som helst att det inte finns något självändamål i att samla smalt, utan huvudspåret ska alltid vara det som ger en störst glädje oavsett om det är ett eller tio olika märken :)

- Klokt.
Jag satsar vidare på mitt spår med flygplan eller flygbolags relaterade klockor så risken finns att det dyker upp någon ny Sinn även här ;)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
- Klokt.
Jag satsar vidare på mitt spår med flygplan eller flygbolags relaterade klockor så risken finns att det dyker upp någon ny Sinn även här ;)

En Polerouter SAS borde finnas med på den listan :) (men de kostar både skjortan och brallorna)

Fick precis trist svar från Amerikat. En U1 Professional som dök upp på WUS och fortfarande stod som osåld i morse. Visserligen bara ”domestic sale”, men det brukar oftast gå att förhandla om. Kalasskick, och med tanke på att dollarn rasat så var priset väldigt rimlig 25´+-. Men den var redan såld, men han hade glömt att markera annonsen som avslutad innan han gick och la sig igår. Jag börjar få Professional-cravings :)

746629b60d2f9457cd437c1cd521ded4497c8b02.jpg

23d36991007c790c40f82be3ef25e3198947b7a7.jpg
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
En Polerouter SAS borde finnas med på den listan :) (men de kostar både skjortan och brallorna)

Fick precis trist svar från Amerikat. En U1 Professional som dök upp på WUS och fortfarande stod som osåld i morse. Visserligen bara ”domestic sale”, men det brukar oftast gå att förhandla om. Kalasskick, och med tanke på att dollarn rasat så var priset väldigt rimlig 25´+-. Men den var redan såld, men han hade glömt att markera annonsen som avslutad innan han gick och la sig igår. Jag börjar få Professional-cravings :)

746629b60d2f9457cd437c1cd521ded4497c8b02.jpg

23d36991007c790c40f82be3ef25e3198947b7a7.jpg
Wow, otroligt snygg. U50 i den konfigurationen hade varit najs.
 

Torpeden

Omega
Någon som beställt ny klocka från Sinn direkt? Några för- och nackdelar med detta? Allt eftersom kronan stärks blir detta ju rätt lockande... :bored:
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Någon som beställt ny klocka från Sinn direkt? Några för- och nackdelar med detta? Allt eftersom kronan stärks blir detta ju rätt lockande... :bored:

Valutakursen är en sak, momsen en annan. I Tyskland är momsen 16%.
Frakt upp 50€.
Så rent ekonomiskt är det en bättre deal. Köper du från @ERIKSON URHANDEL får du förstaklass hjälp med vad som än händer före och efter köpet. Har du tummen mitt i handen, som jag, fixar de till länken på ett utmärkt sätt.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Finns för- och nackdelar. Hade högen med pengar varit gigantisk hade jag aldrig låst in mig så som jag gör nu, utan då hade jag provat det som föll mig i smaken från en rad olika märken. Men som det är nu blockerar andra köp potentiella Sinn-affärer, så då får jag avstå.

Sen är det ju naturligtvis roligt att över ett längre perspektiv försöka få ihop en så bra samling som möjligt, och med Sinn krävs det mer tålamod än vad som gäller för många andra märken. Som kvinnan i videoklippet berättade så tillverkade man endast ca 100st 103A överhuvudtaget, och då är jag rätt säker på att det menas både ”vanliga” A och A Big Eyes.

Min poäng är hur som helst att det inte finns något självändamål i att samla smalt, utan huvudspåret ska alltid vara det som ger en störst glädje oavsett om det är ett eller tio olika märken :)
Om man ser sina klockor som "en samling" är det ju klokt logiskt och lönsamt att ha ett tema i samlandet. Om man däremot ser dom som något man äger och bär för att man just gillar klockor kanske det är roligare att ha lite fler märken. Dels för variationen men också för att kunna jämföra och se vad man kan få för sina surt förvärvade slantar...
 
Topp