• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Glömde bild i all hast!
IMG_20200901_092229.jpg

Som I är även denna ett strapmonster- go figure! Gummit är trevligt men nu måste det något smaskigt läder på! Det är trots allt en annalkande höst. Eller kanske länk ändå...det brukar ju sluta där för mig. Dessa val!:)
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Är helnöjd med Sinn´s orginal canvas/läderband.
Kanske väl dyrt men just kombon canvas/läder känns väldigt gedigen och passar verkligen ihop med Sinn.
Ska nog köpa ett grått också.
5A4B178E-39E9-46BE-AA6E-77FEC88E34CB.jpeg
84C3A786-35E1-4748-98AF-1FA11B831280.jpeg
[/QUOTE]
Det ser mer "slitet" ut på dina bilder än på Sinns hemsida. På ett bra sätt förstås, riktigt snyggt. Kan även rekommendera Hadley Romas Canvas med syntetskinn på undersidan som ett prisvärt alternativ.

upload_2020-9-1_10-13-47.png

upload_2020-9-1_10-7-4.png
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Minns inte var jag sparade ner bilderna från, men roligt hemmameck med en vridring. Man skulle ju till och med kunna fylla med lume om man var lite ambitiös )
Till exempel U1 B skulle må bättre med en vridring utan röda detaljer, så det finns definitivt lägen att modda.

mobile.286842qac.jpg
mobile.28644hsre.jpg
mobile.2863cjzbm.jpg
mobile.2870qcsnf.jpg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Minns inte var jag sparade ner bilderna från, men roligt hemmameck med en vridring. Man skulle ju till och med kunna fylla med lume om man var lite ambitiös )
Till exempel U1 B skulle må bättre med en vridring utan röda detaljer, så det finns definitivt lägen att modda.

mobile.286842qac.jpg
mobile.28644hsre.jpg
mobile.2863cjzbm.jpg
mobile.2870qcsnf.jpg
När jag ser inlägg som dessa inser jag att mina talanger som urmakare inte existerar. Vågar ju knappt på att byta band själv...
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Minns inte var jag sparade ner bilderna från, men roligt hemmameck med en vridring. Man skulle ju till och med kunna fylla med lume om man var lite ambitiös )
Till exempel U1 B skulle må bättre med en vridring utan röda detaljer, så det finns definitivt lägen att modda.

mobile.286842qac.jpg
mobile.28644hsre.jpg
mobile.2863cjzbm.jpg
mobile.2870qcsnf.jpg
Appropå det, kan man typ prova linjera om vridringen på egen hand? Eller är det sånt som sitter djupare än att man bara lossar på den och trixar?
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
500 inlägget måste givetvis vara med mina två Sinn. Så olika men ändå lika; Visarna har till exempel samma form men ändå så olika. Sen är tegimenterat stål det vackraste materialet att bygga klockor i. Noterbart är att de har exakt samma mått förutom tjockleken :).
Tror siffrorna på 756 gör så att den ser större ut?
515589BB-798E-4870-B577-5C52E6EC180B.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp