Är det inte ovanligt att Sinn stavar Automatik med "c" som på denna?Definitivt rimligt. Personligen hade jag siktat in mig på någon av de mer ovanliga chapterringarna om jag jagat en äldre 144, varav den här är min absoluta favorit.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det inte ovanligt att Sinn stavar Automatik med "c" som på denna?Definitivt rimligt. Personligen hade jag siktat in mig på någon av de mer ovanliga chapterringarna om jag jagat en äldre 144, varav den här är min absoluta favorit.
Är det inte ovanligt att Sinn stavar Automatik med "c" som på denna?
Vackra så det förslår. Gillar 70-tals stuket. Snabb googling visar att det verkar finnas många varianter på 140-serien genom tiderna. 144 St Diapal skulle jag inte tacka nej till.Det är absolut mer ovanligt. Jag har med C på min 140, 143 och 809 och om jag ska skjuta från höften och gissa tror jag att desto tidigare ju större chans att det är C istället för K.
Mitt tusende inlägg! Hade kanske kunnat göra något skojigare/mer genomtänkt men så gick tiden och nu blev det för mörkt för få bra ljus, så jag gör såhär istället... Dagens klocka/klockor!
Och du har ju snart 10 000! Jösses!En i allra högsta grad värdig jubileumspost
Och du har ju snart 10 000! Jösses!
Alltså den till vänster är ju heeeelt otrolig! Och med gamla loggan och allt.Även jag har köpstopp och en tydlig målbild som jag hoppas ska hjälpa.
Alltså den till vänster är ju heeeelt otrolig! Och med gamla loggan och allt.
556i/a? Kanske ett lite tråkigt förslag men det är en väldigt kompetent vardagsklocka till rimligt pris. Att den är jäkligt snygg är inte heller någon nackdel.Vad har Sinn för modeller < 40mm? Är ute efter en smidig vardagsklocka 38 - 39mm.
556i/a? Kanske ett lite tråkigt förslag men det är en väldigt kompetent vardagsklocka till rimligt pris. Att den är jäkligt snygg är inte heller någon nackdel.
Jag är inte mycket för vintage, mest för att jag typ inte orkar läsa på ordentligt för att ge mig in i det och för att jag gillar att inte behöva oroa mig för klockan och sådär... men ja, den där är verkligen fantastisk. Liksom precis lagom ålders-knögglig också, haha! Allt ser liksom mjukt och varmt ut.Det såldes en på eBay förra veckan som jag tyckte hade en del problem för runt 80´. Shucktheoyster är alltid tokdyra, men de sålde en i supermysigt skick, bild nedan, för ca ett år sedan för 75´. Så det lutar åt att det är tyska bondloppisar post-pandemin man får ställa hoppet till
Jag är inte mycket för vintage, mest för att jag typ inte orkar läsa på ordentligt för att ge mig in i det och för att jag gillar att inte behöva oroa mig för klockan och sådär... men ja, den där är verkligen fantastisk. Liksom precis lagom ålders-knögglig också, haha! Allt ser liksom mjukt och varmt ut.
När den här jäkla pandemin är över så hoppas jag att vi kan ha ett riktigt stort Sinn-GTG där jag ska övertyga dig om förträffligheten med vintage.
Nytt har sina fördelar men det där ”mjuka och varma” är det sällan man upplever Men jag förstår dig verkligen angående att läsa på, och Sinn är extra krångligt jämfört med många andra märken då det inte finns några register att tala om och inga extract of the archives från huvudkontoret som man kan begära ut.
Det vore verkligen himla kul med en GTG!
Jaa, med de nya är det snarare det kyliga, sylvassa man får. Vilket jag absolut också gillar, så det är inte fel alls!
För övrigt lustigt, ofta när jag sneglat på nån annat märke så har det ofta också varit något tyskt, sylvasst och stramt. Typ Nomos (som tetran som ligger på K&S), eller Junghans t ex.
Japp, exakt min tanke också. För långa bandhorn på de flesta. Men som du säger, finns ändå några!Nomos är en favorit, men de har ofta lite för långa bandhorn för min smak/handled. Men en mörkblå Zürich, Autobahn eller Ahoi skulle jag kunna stå ut med. De har för övrigt en riktigt bra ”instegsklocka” också i Club-serien där Club Campus 38mm Night är riktigt jäkla bra. Sorry tråden för Nomos-OT
Vackert att se 556 och U50 bredvid varandra så där. U50 ser nästan mindre ut än 556, beroende boettring och annat förstås.Mitt tusende inlägg! Hade kanske kunnat göra något skojigare/mer genomtänkt men så gick tiden och nu blev det för mörkt för få bra ljus, så jag gör såhär istället... Dagens klocka/klockor!
Vackert att se 556 och U50 bredvid varandra så där. U50 ser nästan mindre ut än 556, beroende boettring och annat förstås.
Hur känns 556 och U50 att bära i förhållande till varandra? Smidighet tyngdkänsla osv?
Vet du om det gjorts någon version med bara datum?Definitivt rimligt. Personligen hade jag siktat in mig på någon av de mer ovanliga chapterringarna om jag jagat en äldre 144, varav den här är min absoluta favorit.
Har också Nomos som favorit vid sidan om. Har en Tangente, köpte nyss en Ludwig 39mm. Cluben är trevlig. Jag håller med om att bandhornen är onödigt långa, men det verkar ju inte gå att få dom att ändra sig. Det gör att dom bärs stort. Tangente 35 är inte på något sätt en liten klocka, och jag fick prova Ludwig 39 flera gånger innan jag kom fram till att den fungerar på mig (drygt 18,5cm handled). Ville ha 39, för den har nya inhouseverket, och så har den 50m WR. Jag blir alltid lite ängslig med 30m (ja, jag vet, man ska inte behöva oroa sig så mycket, men så är det) - då är ju Sinn skönt att ha (har en 556 och en EZM3 nu, hade en 356 förut). Också sorry för lite OT!Nomos är en favorit, men de har ofta lite för långa bandhorn för min smak/handled. Men en mörkblå Zürich, Autobahn eller Ahoi skulle jag kunna stå ut med. De har för övrigt en riktigt bra ”instegsklocka” också i Club-serien där Club Campus 38mm Night är riktigt jäkla bra. Sorry tråden för Nomos-OT
- Vad är det i paketet undrar nu alla...Ännu en Sinn som bytt ägare i tråden...
Svarar mig själv.Vet du om det gjorts någon version med bara datum?
Vet du om det gjorts någon version med bara datum?
Ännu en Sinn som bytt ägare i tråden...
- Vad är det i paketet undrar nu alla...