Så, post 10.000 avklarad
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så, post 10.000 avklarad
Wow, jobbade hårt på den . Så snabb att den flyger ur bild!Så, post 10.000 avklarad
Grattis! Härligt provocerande suddig bild också. Som i Superman III, när du blev berusad av röd kryptonit!Så, post 10.000 avklarad
Kasst ljus men nytt grönt band från Borealis till 8820. Tyvärr lite för långt. Jag förstår tanken med långa gummiband på dykarklockor, men det borde alltid finnas en kortare variant för oss skrivbordsdykare.
EDIT: Hur i h-vete kan man inte gå från diamant till adamantium vid 10.000 inlägg???
Kasst ljus men nytt grönt band från Borealis till 8820. Tyvärr lite för långt. Jag förstår tanken med långa gummiband på dykarklockor, men det borde alltid finnas en kortare variant för oss skrivbordsdykare.
EDIT: Hur i h-vete kan man inte gå från diamant till adamantium vid 10.000 inlägg???
Sedan behöver ju du inte adamantium- du är ju redan "mannen av stål"!
Fantasilöst namn för övrigt. JC borde kunna bättre.Kan man undra. Vilken gräns skulle gälla för unobtanium?
Stål, liksom. Världens hårdaste material!Sedan behöver ju du inte adamantium- du är ju redan "mannen av stål"!
Fantasilöst namn för övrigt. JC borde kunna bättre.
Stål, liksom. Världens hårdaste material!
Det som kan hända efter 10 papp inlägg är att forumledningen förärar användaren med en unik titel med tillhörande avstar!
Var på @ERIKSON URHANDEL idag, fick lite hjälp med en länk och klämde på u50. Oj oj vad fin den var. Och smidig. Min 158 i bakgrunden.
Grym service och pratstund med Richard och hans anställda.
Nästan oanständigt att använda den så sällan. Särskilt om man jobbar i branschen?Dyker in sällan i denna tråd med bilder men läser ikapp med jämna mellanrum. Skön stämning här. Kvar 573 poster innan jag är klar och fick lite feeling med att ta fram en trotjänare. Tror att det är ett och halvt år sedan den varit med på jobbet men i morgon skall den med; Finanzplatzuhr 6000.
Noen av Barton sine gummiband blir levert med den ene delen i to forskjellige lengder, slik at du selv kan bestemme lengden. Legger til at jeg ikke har prøvd de selv. Ligger forresten mange discount codes for Barton rundt om kring.Kasst ljus men nytt grönt band från Borealis till 8820. Tyvärr lite för långt. Jag förstår tanken med långa gummiband på dykarklockor, men det borde alltid finnas en kortare variant för oss skrivbordsdykare.
Ojojoj, det skojar man inte bort, stort grattis din klockfantast!!Så, post 10.000 avklarad
Du har PM..@Bezelman Är sugen på bandet du har på bilden till min 104. Vad har du för omkrets på handleden? Är det detta band månne?: https://www.stowa.de/en/Leatherstrap+old+style+brown.htm
Såg även ett erbjudande om ett köp till @MaBr Knep han det...
Du har PM..
Möjligt att det är finisherat av Sinn på ett par detaljer, men inget som omöjliggör för vilken kompetent uris som helst att serva. Frågan är snarast vad du får betala och hur länge du blir av med klockan. Sinn tar 240€ för att serva en 556, tillkommer frakt 50€.
EDIT: Väntetiden skulle jag uppskatta till 4-6 veckor baserat på hur länge medlemmar i tråden har fått vänta på service och reklamationer.
Jag nyttjade Sinns fraktavtal som kostade 50 E och debiteras på servicenotan. Sinn skickade då en fraktsedel till mig. Smidigt då man inte har någon återförsäljare i närheten.Nu har jag äntligen fått svar från min lokala uris. 4 500 kronor vill de ha för en service av min 556i. Har mailat Sinn kring frakt i veckan men ännu inte fått något svar. De 50 euro du nämnde, är det standard? Kan de ordna med fraktsedel som man bara skriver ut och lämnar in på sin lokala butik eller måste man hitta försäkrad post själv?
Jag nyttjade Sinns fraktavtal som kostade 50 E och debiteras på servicenotan. Sinn skickade då en fraktsedel till mig. Smidigt då man inte har någon återförsäljare i närheten.
Låter bra. När jag tittar på alla stora fraktfirmor får man varken skicka klockor eller föremål med ett värde över 5000. Gäller de 50 euro frakt åt båda hållen? Mailar man dem för att få en sådan fraktsedel?
Sitter och börjar sukta efter en UX igen. Att köpa på gummi vs länk så känns det sistnämnda som det smartare draget och sedan skaffa ett gummi extra, men är det samma viklås så man bara flyttar över det från länken?
Prismässigt har det inte varit någon (stor) skillnad hos Sinn om man köper på länk och tar gummi sedan eller tvärtom. Som jag har förstått att andra märken kan göra.Sitter och börjar sukta efter en UX igen. Att köpa på gummi vs länk så känns det sistnämnda som det smartare draget och sedan skaffa ett gummi extra, men är det samma viklås så man bara flyttar över det från länken?
Verkligen- köpte ju länken för "bara" 3200:- av @ERIKSON URHANDEL och fick den professionellt tillpassad på köpet.Och prismässigt har det inte varit någon (stor) skillnad hos Sinn om man köper på länk och tar gummi sedan eller tvärtom. Som jag har förstått att andra märken kan göra.
Det blev ju riktigt snyggt, mailade och frågade även jag när dom svarta skulle komma i lager, men det ekar tomt i svarslådan, får anta att det blir nästa år :-(Planen var att beställa ett grönt och ett svart band från Borealis, men svart var slut och fick inget svar när det skulle komma in igen. Nöjd i alla då jag verkligen gillar gröna band.
Föresten @Clark Kent, blev det någonsin något test av djupmätaren, har för mig det diskuterades tidigare?