• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Så, post 10.000 avklarad :D

IMG_20200903_202408.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kasst ljus men nytt grönt band från Borealis till 8820. Tyvärr lite för långt. Jag förstår tanken med långa gummiband på dykarklockor, men det borde alltid finnas en kortare variant för oss skrivbordsdykare.

EDIT: Hur i h-vete kan man inte gå från diamant till adamantium vid 10.000 inlägg??? :)

IMG_20200903_221028.jpg
 

UncleBear

Panerai
Dyker in sällan i denna tråd med bilder men läser ikapp med jämna mellanrum. Skön stämning här. Kvar 573 poster innan jag är klar och fick lite feeling med att ta fram en trotjänare. Tror att det är ett och halvt år sedan den varit med på jobbet men i morgon skall den med; Finanzplatzuhr 6000.
2E8E699F-44AB-4165-A598-7941FF63A3A6.jpeg
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Kan man undra. Vilken gräns skulle gälla för unobtanium?
Kasst ljus men nytt grönt band från Borealis till 8820. Tyvärr lite för långt. Jag förstår tanken med långa gummiband på dykarklockor, men det borde alltid finnas en kortare variant för oss skrivbordsdykare.

EDIT: Hur i h-vete kan man inte gå från diamant till adamantium vid 10.000 inlägg??? :)

IMG_20200903_221028.jpg
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Sedan behöver ju du inte adamantium- du är ju redan "mannen av stål"!
Kasst ljus men nytt grönt band från Borealis till 8820. Tyvärr lite för långt. Jag förstår tanken med långa gummiband på dykarklockor, men det borde alltid finnas en kortare variant för oss skrivbordsdykare.

EDIT: Hur i h-vete kan man inte gå från diamant till adamantium vid 10.000 inlägg??? :)

IMG_20200903_221028.jpg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor

Canee

Cartier
2-Faktor
Dyker in sällan i denna tråd med bilder men läser ikapp med jämna mellanrum. Skön stämning här. Kvar 573 poster innan jag är klar och fick lite feeling med att ta fram en trotjänare. Tror att det är ett och halvt år sedan den varit med på jobbet men i morgon skall den med; Finanzplatzuhr 6000.
2E8E699F-44AB-4165-A598-7941FF63A3A6.jpeg
Nästan oanständigt att använda den så sällan. Särskilt om man jobbar i branschen? :)
 
N

norgar

Guest
Kasst ljus men nytt grönt band från Borealis till 8820. Tyvärr lite för långt. Jag förstår tanken med långa gummiband på dykarklockor, men det borde alltid finnas en kortare variant för oss skrivbordsdykare.

EDIT: Hur i h-vete kan man inte gå från diamant till adamantium vid 10.000 inlägg??? :)

IMG_20200903_221028.jpg
Noen av Barton sine gummiband blir levert med den ene delen i to forskjellige lengder, slik at du selv kan bestemme lengden. Legger til at jeg ikke har prøvd de selv. Ligger forresten mange discount codes for Barton rundt om kring.
 
Möjligt att det är finisherat av Sinn på ett par detaljer, men inget som omöjliggör för vilken kompetent uris som helst att serva. Frågan är snarast vad du får betala och hur länge du blir av med klockan. Sinn tar 240€ för att serva en 556, tillkommer frakt 50€.

EDIT: Väntetiden skulle jag uppskatta till 4-6 veckor baserat på hur länge medlemmar i tråden har fått vänta på service och reklamationer.

Nu har jag äntligen fått svar från min lokala uris. 4 500 kronor vill de ha för en service av min 556i. Har mailat Sinn kring frakt i veckan men ännu inte fått något svar. De 50 euro du nämnde, är det standard? Kan de ordna med fraktsedel som man bara skriver ut och lämnar in på sin lokala butik eller måste man hitta försäkrad post själv?
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Nu har jag äntligen fått svar från min lokala uris. 4 500 kronor vill de ha för en service av min 556i. Har mailat Sinn kring frakt i veckan men ännu inte fått något svar. De 50 euro du nämnde, är det standard? Kan de ordna med fraktsedel som man bara skriver ut och lämnar in på sin lokala butik eller måste man hitta försäkrad post själv?
Jag nyttjade Sinns fraktavtal som kostade 50 E och debiteras på servicenotan. Sinn skickade då en fraktsedel till mig. Smidigt då man inte har någon återförsäljare i närheten.
 
Jag nyttjade Sinns fraktavtal som kostade 50 E och debiteras på servicenotan. Sinn skickade då en fraktsedel till mig. Smidigt då man inte har någon återförsäljare i närheten.

Låter bra. När jag tittar på alla stora fraktfirmor får man varken skicka klockor eller föremål med ett värde över 5000. :( Gäller de 50 euro frakt åt båda hållen? Mailar man dem för att få en sådan fraktsedel?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Låter bra. När jag tittar på alla stora fraktfirmor får man varken skicka klockor eller föremål med ett värde över 5000. :( Gäller de 50 euro frakt åt båda hållen? Mailar man dem för att få en sådan fraktsedel?

Som @R.Capac skriver så behöver du bara beställa en fraktsedel. Om jag inte minns fel så är det Fed-Ex som transporterar, men oavsett så behöver du inte fundera på förskringar med mera, det är redan löst från Sinn.
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Sitter och börjar sukta efter en UX igen. Att köpa på gummi vs länk så känns det sistnämnda som det smartare draget och sedan skaffa ett gummi extra, men är det samma viklås så man bara flyttar över det från länken?
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Sitter och börjar sukta efter en UX igen. Att köpa på gummi vs länk så känns det sistnämnda som det smartare draget och sedan skaffa ett gummi extra, men är det samma viklås så man bara flyttar över det från länken?
Prismässigt har det inte varit någon (stor) skillnad hos Sinn om man köper på länk och tar gummi sedan eller tvärtom. Som jag har förstått att andra märken kan göra.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Och prismässigt har det inte varit någon (stor) skillnad hos Sinn om man köper på länk och tar gummi sedan eller tvärtom. Som jag har förstått att andra märken kan göra.
Verkligen- köpte ju länken för "bara" 3200:- av @ERIKSON URHANDEL och fick den professionellt tillpassad på köpet.
Som jämförelse så funderade jag på att köpa en länk av ett annat varumärke, börjar på T och slutar med R... de ville ha 9000:-! Galet.
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Planen var att beställa ett grönt och ett svart band från Borealis, men svart var slut och fick inget svar när det skulle komma in igen. Nöjd i alla då jag verkligen gillar gröna band.
Det blev ju riktigt snyggt, mailade och frågade även jag när dom svarta skulle komma i lager, men det ekar tomt i svarslådan, får anta att det blir nästa år :-(
 
Topp