• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

BorisTheSpider

Cartier
2-Faktor
God förmiddag!
20200905_093913.jpg
Det är fränt med MILITARY :cigar:
Ruggit fin.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nu är jag inte opartisk men tycker nog det stora spännet är snyggare, mer rejält.:)

Beror helt på till vilken klocka. Jag hade det lilla till 103 Ti IFR. Enligt mig blir det oharmoniskt med det stora spännet till 103/104-boetten. När låset är lika långt eller till och med längre än klokans mått lugg till lugg så förändrar det hela klockans intryck.

Men det finns inga rätt och fel när det kommer till personlig smak :)

EA63D9EF-7F58-4EF5-8268-F8C9F8D4055A.jpg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Beror helt på till vilken klocka. Jag hade det lilla till 103 Ti IFR. Enligt mig blir det oharmoniskt med det stora spännet till 103/104-boetten. När låset är lika långt eller till och med längre än klokans mått lugg till lugg så förändrar det hela klockans intryck.

Men det finns inga rätt och fel när det kommer till personlig smak :)

EA63D9EF-7F58-4EF5-8268-F8C9F8D4055A.jpg

Det är ett rejält lås- ingen tvekan om det. Tror det är samma lås som de har på huvudluckan på tyska u-båtar :)
 

N.M.O

Cartier
2-Faktor
Verkar tyvärr redan vara servicedags för 8820 :( Dålig gångreserv och kronan slirar vid vissa positioner när man ska ställa tiden. Kommer återställa vridringen med lume i triangeln. Den kommer aldrig bli en sliten beater så den har inga fördelar med en sliten vridring. Det skulle vara lite kul att även lägga lume i de stora stavmarkeringarna, men det är nog att gå ett steg för långt.

IMG_20200904_214311.jpg
Sitter Det samma urverk i den som i 809? Det är precis så min beter sig nämligen och har ju sagt tidigare att den ska få åka på spa. Måste bara ta tag i det eftersom jag inte kan svänga förbi en AD. Jag är lat och gillar fysisk handel så att posta känns tråkigt :arghh:
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Sitter Det samma urverk i den som i 809? Det är precis så min beter sig nämligen och har ju sagt tidigare att den ska få åka på spa. Måste bara ta tag i det eftersom jag inte kan svänga förbi en AD. Jag är lat och gillar fysisk handel så att posta känns tråkigt :arghh:

Japp, samma ETA 2829-2. Känns trist att behöva lämna in en klocka så pass snart efter köp, men den får ligga nerbäddad i lådan tills det är grönt ljus att åka förbi Tidlösa Ur igen.

EDIT: Du kan åka förbi vilken habil uris som helst, det är ett verk som de flesta kan serva.

EDIT 2: Sinn tar 240€ för service av 809 och 8820, plus 50€ i frakt.
 
Senast ändrad:

N.M.O

Cartier
2-Faktor
Japp, samma ETA 2829-2. Känns trist att behöva lämna in en klocka så pass snart efter köp, men den får ligga nerbäddad i lådan tills det är grönt ljus att åka förbi Tidlösa Ur igen.

EDIT: Du kan åka förbi vilken habil uris som helst, det är ett verk som de flesta kan serva.

EDIT 2: Sinn tar 240€ för service av 809 och 8820, plus 50€ i frakt.
Klart överkomligt! Känner ändå att den kan få åka hem för en rejäl översyn. Tänker på packningar och dylikt framförallt. Sen blir man ju lite dum i huvudet men jag funderar om man ska köpa en extra uppsättning visare och tavla? Har sett så många risiga 809or och vill gärna behålla just de delarna i bra skick.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Klart överkomligt! Känner ändå att den kan få åka hem för en rejäl översyn. Tänker på packningar och dylikt framförallt. Sen blir man ju lite dum i huvudet men jag funderar om man ska köpa en extra uppsättning visare och tavla? Har sett så många risiga 809or och vill gärna behålla just de delarna i bra skick.

Glaset är nog det som jag skulle lägga pengar på först att köpa ett extra av . Det finns att köpa från Sinn och kostar 67€ så det är en väl värd investering.
Men du får gärna återkomma med om även visare och tavla finns kvar att köpa och i sådana fall vad de kostar.
 

Ironlung

Cartier
2-Faktor
Bryter in med min 104:a. Blev förtjust i 104:an på h-länken och kunde inte riiiktigt tänka mig att testa strapmonster-ryktet. Särskilt då jag försökt minska lådan med både klockor och band. Men nu slängt på ett grått mockaband:
20200905_135600.jpg
20200905_135500.jpg
20200905_135327.jpg

Det var ju själva fan vad snyggt det blev. Nu måste jag fylla på med en drös till för att testa mig trött. Släng gärna upp era 104or på band så man kan smala ner sökfältet.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Mja tänkte mest på att om jag ngn gång är i Norge, vilket säkert kan hända igen, är det kanske värt att spana in på finn.no.
Om jag sedan köper en klocka från en privatperson eller butik för den delen tänker jag inte betala moms vid tullen :pirate:
Eller så får jag be @norgar köpa den och faxa den till mig
Du får åka i ett sällskap om fyra personer och inte handla något annat.

”Eftersom Norge inte tillhör EU råder strängare krav på hur mycket varor du kan föra över gränsen. Du får fritt föra över varor till ett sammanlagt värde av 3 000 kronor per person. Om du har köpt målarfärg för 6 000 kronor, till exempel, ska du anmäla till tullverket före du passerar gränsen.”
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Nej, inga steg alls. Rättare sagt går det att känna av små steg när man roterar den. Men jag kan inte tänka mig att det någonsin skulle stoppa jackärmen från att flytta på den.
Låter, i mina öron, som att fjädern i ringen har tröttnat. Lämna in och få det åtgärdat tänker jag. I alla fall innan eventuell försäljning (om du inte själv stör dig på det) :)
 
N

norgar

Guest
Bryter in med min 104:a. Blev förtjust i 104:an på h-länken och kunde inte riiiktigt tänka mig att testa strapmonster-ryktet. Särskilt då jag försökt minska lådan med både klockor och band. Men nu slängt på ett grått mockaband:
20200905_135600.jpg
20200905_135500.jpg
20200905_135327.jpg

Det var ju själva fan vad snyggt det blev. Nu måste jag fylla på med en drös till för att testa mig trött. Släng gärna upp era 104or på band så man kan smala ner sökfältet.
Meget vellykket kombinasjon:)
 
Topp