Föresten @Clark Kent, blev det någonsin något test av djupmätaren, har för mig det diskuterades tidigare?
Så länge pandemin håller i sig så blir det varken besök hos AD eller urmakare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Föresten @Clark Kent, blev det någonsin något test av djupmätaren, har för mig det diskuterades tidigare?
Inväntar resultatet och bilder oavsett ;-)Så länge pandemin håller i sig så blir det varken besök hos AD eller urmakare
Lånad bild ,någon här som äger en 103 A Sa B?
Dassig bild men 356 Roberto är dagens val. Brun tavla och grönt band lirar fint i min bok
Har missat denna gillar den skarpt
Isetan är grym. Är dock inte helt övertygad vad gäller fejkad patina på lysmassa.Bästa 356-modellen före Isetan
Isetan är grym. Är dock inte helt övertygad vad gäller fejkad patina på lysmassa.
Som @Clark Kent redan nämnt så råkar jag ha en sådanLånad bild ,någon här som äger en 103 A Sa B?
GrattisSom @Clark Kent redan nämnt så råkar jag ha en sådan
Alltså denna!!Dassig bild men 356 Roberto är dagens val. Brun tavla och grönt band lirar fint i min bok
Ja det är en mycket trevlig ref bland 103rna och gillar man, som jag, blått är den ännu bättreGrattis
Såg den i flödet förut och blev helt såld.
Hur stor är en Sinn 104 i förhållande till en Omega Speedmaster? Någon som har båda och kan lägga upp några bilder med dom jämte varandra? Har svårt att se storleken på en 104:a framför mig, och då har jag en referens ivarjefall.
Visarna på 8820 är ju helt hystreriskt roliga. Ser ut som att komma från tre olika klockor.Verkar tyvärr redan vara servicedags för 8820. Dålig gångreserv och kronan slirar vid vissa positioner när man ska ställa tiden. Kommer återställa vridringen med lume i triangeln. Den kommer aldrig bli en sliten beater så den har inga fördelar med en sliten vridring. Det skulle vara lite kul att även lägga lume i de stora stavmarkeringarna, men det är nog att gå ett steg för långt
Hade silikonbandet i tio år på min 756.Den här har växt som tusan på mig och den får mycket handledstid!
Enda att klaga på är det gigantiska viklåset på gummit, kanske finns alternativ?
Den här har växt som tusan på mig och den får mycket handledstid!
Enda att klaga på är det gigantiska viklåset på gummit, kanske finns alternativ?
Edit: Tvåa Finns ett mindre spänne på Sinns hemsida. Har inte testat det själv men jag har sett det tidigare i tråden.Den här har växt som tusan på mig och den får mycket handledstid!
Precis så gjorde jag också, hur smidiga som helst att ha göra med!Jag nyttjade Sinns fraktavtal som kostade 50 E och debiteras på servicenotan. Sinn skickade då en fraktsedel till mig. Smidigt då man inte har någon återförsäljare i närheten.
Tackar tackar! Hade nog önskat att 104:an var något mindre i förhållande till Speedyn, men jag måste nog ändå försöka känna på en sådan innan man avfärdar den. Tycker den ändå känns jäkligt bra på alla sätt och vis (utom storleken möjligtvis!)
Den här har växt som tusan på mig och den får mycket handledstid!
Risken är väl att du får byta gummi också då det är kapat för stora spännet?Edit: Tvåa Finns ett mindre spänne på Sinns hemsida. Har inte testat det själv men jag har sett det tidigare i tråden.
Nej, inga steg alls. Rättare sagt går det att känna av små steg när man roterar den. Men jag kan inte tänka mig att det någonsin skulle stoppa jackärmen från att flytta på den.Nu har jag ingen 103 St Sa men en 103 A Sa B (som jag är ganska säker på att den har samma vridring som St Sa) och den är "stegad". Har du alltså inga "click" på din när du vrider på ringen?