• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

JoelD

Rolex
2-Faktor
Jag checkar in på klubben! Det tog ett tag, men det kom äntligen. Tack Erikson Urhandel för att slutföra min gruppköpstransaktion.:)
20200910_131204-01.jpeg
U50 på länken är verkligen topp! Och välkommen till U50(och Sinn)-klubben :D
 

mario1971

Rolex
Den var jo meget flott. Gratulerer:)

Grattis!
Snygg snygg!

Nej nej nej! Just denna bilden väcker otroligt osunda tankar... Otrolig tur att jag inte bor i sthlm och kan testa den för då hade det nog varit kört...

U50 på länken är verkligen topp! Och välkommen till U50(och Sinn)-klubben :D
Tack så mycket för den trevliga mottagningen!:D
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Var inne en vända hos Eriksons i Sumpan för att kika lite klockor igår när jag för en gångs skull var i närheten.
För det första, mycket bra bemötande av personalen på Eriksons! Och det har det alltid varit! Hatten av!

Kikade lite på U50, 103 bland annat. Sjukt vill ha begär på U50, vilken jäkla fullträff. Riktigt perfekt storlek. En sådan kommer det nog bli någon gång framöver. 103an är bra den med!
430D0C95-9F77-4423-87D3-D24332A5FA03.jpeg
2D0E35C5-0959-4D05-8706-A6233C878CA0.jpeg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
OT; När jag läste texten kom jag att tänka på en flygning med Lufthansa för ett par år sedan. Strax innan landning meddelade den tyske kaptenen hur vädret var och att han hoppades vi hade haft en bra flygning ner, etc,. Till sist sa han; -Vi landar om 12 minuter..
Exakt tolv minuter senare satte han ner planet i ett dimmigt Hamburg.
Att en kapten säger ETA så exakt har jag varken hört före eller efter den flygningen. Brukar alltid vara 15 eller 20 minuter.
Borde givetvis kollat vad han bar på armen men det vet vi ju eller hur?
 
Senast ändrad:

David71

Rolex
2-Faktor
Från Sinns Japanska twittertråd;
U2.J-SBF. A model for the Maritime Self-Defense Force submarine fleet, with the JMSDF (Japan Maritime Self-Defense Force) and SBF (Fleet Submarine Force) abbreviations for the Maritime Self-Defense Force and the submarine fleet.
En kvar av 50!
https://twitter.com/sinn_depot/status/1304347990920814593?s=21
AF4CADCF-DD04-4843-ADE3-F8929E7E1029.jpeg
Varför tog dom bort 24h visaren på en U2? Tänker att det skulle vara en bra komplikation om man jobbar på en ubåt.
 
Topp