• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

mario1971

Rolex
Efter de första två dagarna kan jag säga att min SW300-1 är väl justerad. På händerna går det till noll, och i lådan med glaset uppåt accelererar det + 3s om dagen. Genomsnitt + 1,7 är ett resultat som positivt överraskade mig.
20200912_090216-01-01.jpeg
Screenshot_20200912-095200_WatchCheck.jpg
 

HSK

Patek
2-Faktor

Torpeden

Omega
Någon som har tips på liknande app till IPhone?

Jag hade toolwatch innan men tyckte det var så irriterande att man behövde skapa ett konto, man blir dessutom spammad efter det med en massa skräpmail. Man ska inte behöva skapa ett konto och logga in för att kunna mäta gångavvikelser tycker jag, finns inget syfte med det.

Skaffade sen WatchTracker som kostade en slant men är mycket mer straightforward. Inget överdrivet lull-lull och bra funktionalitet. Nöjd såhär långt!
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Efter de första två dagarna kan jag säga att min SW300-1 är väl justerad. På händerna går det till noll, och i lådan med glaset uppåt accelererar det + 3s om dagen. Genomsnitt + 1,7 är ett resultat som positivt överraskade mig.
20200912_090216-01-01.jpeg
Screenshot_20200912-095200_WatchCheck.jpg
Kul att höra, har använt toolwatch appen på iphone en vecka och blev nästan skeptisk när B-Uhr (SW300-1) klockat in på fina +2spd hela tiden.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Är det möjligt att få en 556 modifierad med baklock? Jag har blivit riktigt sugen på en 556A men hatar exhibition casebacks och tycker verkligen inte att det passar på en så toolig modell. Jag har för mig att en liknande mod diskuterades ganska nyligen men det kanske gällde en annan modell.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Är det möjligt att få en 556 modifierad med baklock? Jag har blivit riktigt sugen på en 556A men hatar exhibition casebacks och tycker verkligen inte att det passar på en så toolig modell. Jag har för mig att en liknande mod diskuterades ganska nyligen men det kanske gällde en annan modell.
Är ganska säker på att det har diskuterats, annars så kan man ju leta upp en 656 :) https://www.sinn.de/en/Modell/656.htm
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Kul att höra, har använt toolwatch appen på iphone en vecka och blev nästan skeptisk när B-Uhr (SW300-1) klockat in på fina +2spd hela tiden.

Nöjd med resultatet (borde jag vara det?) då jag bar klockan kanske halva dagen igår, flippar runt mellan de få klockor jag har :). Inser nog att hur den ligger över natten spelar roll.
Det är rätt svårt att hitta korrekt tid?
Datorn har en, Text TV en annan, ett flertal olika sajter som menar de har rätt tid en tredje..
EC766F22-0DE9-4D6D-96B0-F01A48DD658F.jpeg
 
Senast ändrad:

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det är rätt svårt att hitta korrekt tid?
Datorn har en, Text TV en annan, ett flertal olika sajter som menar de har rätt tid en tredje..
Om du jämför med samma källa så får du i alla fall skillnaden/avvikelsen. Sen det här med vad klockan är exakt är nog lite av en vetenskap om du ska ner på sekundnivå eller ännu noggrannare.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Nöjd med resultatet (borde jag vara det?) då jag bar klockan kanske halva dagen igår, flippar runt mellan de få klockor jag har :). Inser nog att hur den ligger över natten spelar roll.
Det är rätt svårt att hitta korrekt tid?
Datorn har en, Text TV en annan, ett flertal olika sajter som menar de har rätt tid en tredje..
EC766F22-0DE9-4D6D-96B0-F01A48DD658F.jpeg
Jag använder ToolWatch.
20200913_093850.jpg
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Nöjd med resultatet (borde jag vara det?) då jag bar klockan kanske halva dagen igår, flippar runt mellan de få klockor jag har :). Inser nog att hur den ligger över natten spelar roll.
Det är rätt svårt att hitta korrekt tid?
Datorn har en, Text TV en annan, ett flertal olika sajter som menar de har rätt tid en tredje..
EC766F22-0DE9-4D6D-96B0-F01A48DD658F.jpeg
Gissar man behöver vara rätt konsekvent i användande och sovsida för att få rättvis bild på hur den går. När jag kollat nu senast så har den fått vara på hela tiden och sovit på samma sida etc. hela arbetsveckan (måndag hela veckan).
 

HSK

Patek
2-Faktor
Gissar man behöver vara rätt konsekvent i användande och sovsida för att få rättvis bild på hur den går. När jag kollat nu senast så har den fått vara på hela tiden och sovit på samma sida etc. hela arbetsveckan (måndag hela veckan).
Nja, inte nödvändigtvis. I de flesta appar går det att lägga in notering om hur klockan har förvarats, om den har burits osv. och då är det ganska enkelt att dra egna slutsatser kring hur gångavvikelse påverkas och hur man bör göra för att få den att hålla tiden så bra som möjligt. Om något så är det kanske till och med bättre att prova sig fram och experimentera lite i olika positioner för att lära sig hur den beter sig. :)

Om man däremot har gjort detta så bör man så klart vara konsekvent för att få ett så rättvisande snittvärde som möjligt men det behöver inte nödvändigtvis innebära att man alltid förvarar den på samma sätt utan snarare att man med hjälp av tidigare noteringar har lärt sig hur man bör variera positionerna för att kompensera för att den fortar eller saktar sig i olika situationer.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ok den klockan verkar många Sinn fans gå igenom är lite sugen själv,ser så clean ut.
Jag saknar den till och från. Sålde den för att köpa annan klocka som jag inte heller har kvar så kan bli en sån framöver. Jag gillar I-modellen även om A är mer Sinn-DNA och lättavläst med snyggare lösning för datumfönstret.
 
Topp