Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Selitta skulle jag tro och nej spelar ingen roll skull jag vilja påstå.Om man köper en 556i idag på t.ex. erikssons, vet man på förväg om man får ett ETA eller Selitta-verk? Spelar det någon roll?
Tre veckors sen för mig idag. Väntar och väntar! De uppskattade fyra veckor för garantiärenden.Jaa det lär tyvärr bli så att den får åka ner och bli fixat under ett par månader i Frankfurt. Vet inte hur jag skall klara mig utan min Sinn så länge
Håll ut!Tre veckors sen för mig idag. Väntar och väntar! De uppskattade fyra veckor för garantiärenden.
Får hoppas det går fort för din klocka att komma hem.Tre veckors sen för mig idag. Väntar och väntar! De uppskattade fyra veckor för garantiärenden.
Håll ut!
Tack! Det ska bli ett kärt återseende.Får hoppas det går fort för din klocka att komma hem.
Tror det är så gott som garanterat Sellita nu men nej, jag tror inte det spelar någon större roll. Beror på hur urverksnördig man är, antar jag. Jag har en 556 med ETA och en 104a med Sellita. Det är inte exakt motsvarande verk (104an har datum), men det är snarlikt i alla fall. I mina ögon ser de nära nog identiska ut. Rotorn har lite annan karaktär typ.Om man köper en 556i idag på t.ex. erikssons, vet man på förväg om man får ett ETA eller Selitta-verk? Spelar det någon roll?
Eftersom variansen verkar helt ok så borde det vara en smal sak att rucka den. Men vanligt hos många "Urmakare" (Smyckesbutiker) är ju att klockan ändå skall skickas över hela Europa för att garantin skallen gälla....så antagligen kanske den lilla justeringen måste utföras i moderlandet.
Exakt - ser lite lustigt ut men ska känna efter ett par dagar.
Borde ju se ut så här;
903 nära och långt bort.
EDIT: Undrar vilket ljushuvud på Huawei som beslutade om att de skulle ta bort funktionen att man kunde fixera fokus på ett objekt. Bästa funktionen någonsin när man skulle ta handledsbilder.
Du kommer strax få ett erbjudande om att köpa en Huawei macrolins!
Om jag någonsin varit sugen på en Rolex är det bara att spendera 5 minuter i valfri Rolex-tråd på forumet så försvinner den känslan. Det suger verkligen glädjen ur kroppen mer effektivt än vilken dementor som helst. Glad att intresset landade i Sinn och Sjöö Sandström. Doxa-tråden är förresten också ett riktigt trevligt tillhåll här på forumet. Engagerade, vänliga och intresserade främst av klockorna och inte värdet precis som här.
Tråkigt att det ska bli sådan konsekvens! Jag har själv varit lite sugen på en Rolex någon gång, men känns som att det inte är värt det. De tre modeller jag skulle vilja testa på är Explorer 1, Sky-Dweller och en nyare blå Datejust. Har dock inte sett dem live då Rolex alltid legat en bit från min budget.Kan bara hålla med, en bidragande orsak till att jag sålde min Datejust var att Rolextrådarna lämnade en del att önska.
Tråkigt att det ska bli sådan konsekvens! Jag har själv varit lite sugen på en Rolex någon gång, men känns som att det inte är värt det. De tre modeller jag skulle vilja testa på är Explorer 1, Sky-Dweller och en nyare blå Datejust. Har dock inte sett dem live då Rolex alltid legat en bit från min budget.
Jag har dock reviderat mig och det känns inte aktuellt ens i framtiden. Det är ingen trevlig stämning i Rolextrådar och försöker man bidra med något eller skriva något så blir man antingen ignorerad eller bemött med spe från diverse "forumprofiler". Trist.
Tur då att vi har Sinntråden och Mikrotråden.
Dyker jävligt djupt i kaffet idag...
Köpte en Explorer, en nyare DJ och en Milgauss förra året, bra klockor alla tre som jag kan rekommendera Håller inte med om att alla Rolextrådar har dålig stämning, trevligt i Explorertråden och oftast i Milgauss och OP trådarnaTråkigt att det ska bli sådan konsekvens! Jag har själv varit lite sugen på en Rolex någon gång, men känns som att det inte är värt det. De tre modeller jag skulle vilja testa på är Explorer 1, Sky-Dweller och en nyare blå Datejust. Har dock inte sett dem live då Rolex alltid legat en bit från min budget.
Jag har dock reviderat mig och det känns inte aktuellt ens i framtiden. Det är ingen trevlig stämning i Rolextrådar och försöker man bidra med något eller skriva något så blir man antingen ignorerad eller bemött med spe från diverse "forumprofiler". Trist.
Tur då att vi har Sinntråden och Mikrotråden.
Köpte en Explorer, en nyare DJ och en Milgauss förra året, bra klockor alla tre som jag kan rekommendera Håller inte med om att alla Rolextrådar har dålig stämning, trevligt i Explorertråden och oftast i Milgauss och OP trådarna
För att det inte ska bli OT så kan jag nämna att jag nästan bara använt min EZM 7 senaste fyra veckorna
En okunnighetens man undrar: vad är det där för fet modell?Dyker jävligt djupt i kaffet idag...
Bara jag och chefen som är killar på avdelningen så man får göra vad man kan för att passa in i branschen!Den där är så sjukt ball - älskar indexen.
...bra kaffekopp också. Det är viktigt det med!
Sinn 809En okunnighetens man undrar: vad är det där för fet modell?
Ikke helt det du savner, men i Huawei sin kameraapp så kan nan velge Proff. De valgene for justerbare innstillinger som har en liten prikk bak seg kan låses. Eksempelvis kan fokus låses ved å trykke på AF. Du vil da få beskjed på skjermen at fokus er låst.903 nära och långt bort.
EDIT: Undrar vilket ljushuvud på Huawei som beslutade om att de skulle ta bort funktionen att man kunde fixera fokus på ett objekt. Bästa funktionen någonsin när man skulle ta handledsbilder.
Ikke helt det du savner, men i Huawei sin kameraapp så kan nan velge Proff. De valgene for justerbare innstillinger som har en liten prikk bak seg kan låses. Eksempelvis kan fokus låses ved å trykke på AF. Du vil da få beskjed på skjermen at fokus er låst.
Ja, jag tänkte nog bara på "Rolextråden". Får se om det blir någon Explorer någon gång. Man får flera Sinn för de pengarna.ler inte med om att alla Rolextrådar har dålig stämning, trevligt i Explorertråden och oftast i Milgauss och OP trådarna
En 556/656/856 är ju lite samma stuk, om man gillar "Field Watch" looken Tycker personligen 856 är riktigt grym klocka för pengen med en massa kul Sinn-teknik.Ja, jag tänkte nog bara på "Rolextråden". Får se om det blir någon Explorer någon gång. Man får flera Sinn för de pengarna.
Ja det visar sig väl genom att dom tar in klockan och ruckar den tänker jag...Tur att Erikson är en urhandel då och inte urmakare så att de slipper kallas smyckesbutik För övrigt skickar även Nymans och andra med ett helt batteri urmakare vissa klockor till tillverkaren trots kunskap om verken innanför väggarna. Det handlar väl mer om vad som är avtalat mellan tillverkarna och AD.
Finns det inte risk att övre kanten på ändlänken skaver på boetten?
Är du i rätt tråd nu?Väntar hos frisören