• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Kul, visste inte att den fanns på tråden-grattis, tycker den är väldigt lyckad!
Jmf med 856B hur känns den?
Samma tjocklek men några mm större?
De där 3 extra millimetrarna i kombo med 22mm luggar och samma tjocklek (konstigt nog är 836 0,4mm tunnare) gör att den upplevs klart bekvämare i komfort och allmän ”handledskänsla” än 856an men jag är lite partisk till stora klockor personligen.

Den relativt avskalade tavlan med polerad ring runt glaset (övriga ytan är satinerad) ger den brutal närvaro på handleden så det är inte en diskret klocka som 856an och den ser absolut så stor ut som den är, speciellt när man har den på 22mm länken. Har haft den lite mer än ett halvår och reagerar fortfarande med ett leende när solen får de rodiumkantade visarna och polerade ytan att blänka som silver :).

Att den är tegimenterad är ju helt klart ett plus då det ger klockan den där lite speciella stålfärgen men jag misstänker att den polerade ytan inte är lika reptålig som resten av klockan, så där är det nog mer ”style before substance” som valts i design. Den röda sekundvisaren försvinner lite i tavlan om man inte har mycket ljus så det är en väldigt lugn och harmonisk tavla jämfört mot 856B.

836an är en klocka som känns helt rätt i princip alla tillfällen (förutom dressat pga storleken, om man rör sig i petiga miljöer) med ett bandbyte, mycket pga att den är just antimagnetisk, tegimenterad och 100m vattenresistent med skruvad krona och har lite samma DNA som 556an. Skulle jag vara tvungen att bara välja en klocka att ha hela tiden så skulle det absolut vara 836an faktiskt.

edit: herrejävlar wall of text, la till lite mellanrum :confused:
 
Senast ändrad:

Nedro

Panerai
2-Faktor
Dagens lektyr, dvs Herrtidning xD
image.jpg
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Hej,

Försökte googla lite på ämnet, men känns som att jag får lite tvetydiga svar. Ägde en Sinn 104 W för ca. ett år sedan, och övervägde ett tag om jag skulle slänga på ett gummi. Slutade dock i avyttring, som så många gånger tidigare..

Gillade dock caset på 104, den satt som en jävla smäck så nu har jag en ny på ingång igen, vilket leder mig till den fråga jag borde ställt för ett år sedan: Hur lirar Sinns integrerade gummiband (tex. de som finns till 556 resp. 103 mfl.) med 104? Någon som prövat, och har bilder på hur det ser ut?
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Hej,

Försökte googla lite på ämnet, men känns som att jag får lite tvetydiga svar. Ägde en Sinn 104 W för ca. ett år sedan, och övervägde ett tag om jag skulle slänga på ett gummi. Slutade dock i avyttring, som så många gånger tidigare..

Gillade dock caset på 104, den satt som en jävla smäck så nu har jag en ny på ingång igen, vilket leder mig till den fråga jag borde ställt för ett år sedan: Hur lirar Sinns integrerade gummiband (tex. de som finns till 556 resp. 103 mfl.) med 104? Någon som prövat, och har bilder på hur det ser ut?
Fanns en del bilder här på en blå.
https://www.definewatches.com.au/shop/sinn/104-st-sa-i-b/
BA1BD673-7AAD-4F8E-8F02-8CE17E29AF95.jpeg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Jo, jag hittar några, men skulle vilja ha nördigt detaljrika bilder där passformen verkligen är i fokus... Tvivlar inte på att man kan kränga på det, men vil veta om det är tillfredsställande även för oss med orimliga krav..:D
:)
Tillhör numera good enough ligan, liver blir lättare då.
Hade gummit på min 756 och tyckte det var bra passform.
 
  • Like
Reactions: HSK

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Hej,

Försökte googla lite på ämnet, men känns som att jag får lite tvetydiga svar. Ägde en Sinn 104 W för ca. ett år sedan, och övervägde ett tag om jag skulle slänga på ett gummi. Slutade dock i avyttring, som så många gånger tidigare..

Gillade dock caset på 104, den satt som en jävla smäck så nu har jag en ny på ingång igen, vilket leder mig till den fråga jag borde ställt för ett år sedan: Hur lirar Sinns integrerade gummiband (tex. de som finns till 556 resp. 103 mfl.) med 104? Någon som prövat, och har bilder på hur det ser ut?

Om någon Ezm3-ägare är sugen på gummi men som jag inte gillar det med raka ändar och det vanliga spännet, så fungerar det kurvade gummit till 856.
Provmonterade det idag hos Erikson och det satt toppenfint.

Det lär ju passa ännu bättre till 104 som har snudd på identisk höjd som 856.
 
Topp