De där 3 extra millimetrarna i kombo med 22mm luggar och samma tjocklek (konstigt nog är 836 0,4mm tunnare) gör att den upplevs klart bekvämare i komfort och allmän ”handledskänsla” än 856an men jag är lite partisk till stora klockor personligen.Kul, visste inte att den fanns på tråden-grattis, tycker den är väldigt lyckad!
Jmf med 856B hur känns den?
Samma tjocklek men några mm större?
Den relativt avskalade tavlan med polerad ring runt glaset (övriga ytan är satinerad) ger den brutal närvaro på handleden så det är inte en diskret klocka som 856an och den ser absolut så stor ut som den är, speciellt när man har den på 22mm länken. Har haft den lite mer än ett halvår och reagerar fortfarande med ett leende när solen får de rodiumkantade visarna och polerade ytan att blänka som silver .
Att den är tegimenterad är ju helt klart ett plus då det ger klockan den där lite speciella stålfärgen men jag misstänker att den polerade ytan inte är lika reptålig som resten av klockan, så där är det nog mer ”style before substance” som valts i design. Den röda sekundvisaren försvinner lite i tavlan om man inte har mycket ljus så det är en väldigt lugn och harmonisk tavla jämfört mot 856B.
836an är en klocka som känns helt rätt i princip alla tillfällen (förutom dressat pga storleken, om man rör sig i petiga miljöer) med ett bandbyte, mycket pga att den är just antimagnetisk, tegimenterad och 100m vattenresistent med skruvad krona och har lite samma DNA som 556an. Skulle jag vara tvungen att bara välja en klocka att ha hela tiden så skulle det absolut vara 836an faktiskt.
edit: herrejävlar wall of text, la till lite mellanrum
Senast ändrad: