• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Rixard

Cartier
Grymt ordnat med passarounden @Moorflax ! Hade vart med om jag inte vart lite tveksam om modellen passar mig :) Den ser grymt shysst ut iaf!

Knäppte en bild på lumen igår. Tyckte det blev en bra bild så delar med mig av den här :)
IMG_3895.JPG
 

leiden

Rolex
Grymt ordnat med passarounden @Moorflax ! Hade vart med om jag inte vart lite tveksam om modellen passar mig :) Den ser grymt shysst ut iaf!

Knäppte en bild på lumen igår. Tyckte det blev en bra bild så delar med mig av den här :)
IMG_3895.JPG
Snygg bild!
Att vara med på passaround är ju ett bra tillfälle att testa en modell man kanske är lite osäker på :)
 

Hans Beck

Cartier

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Ja, jag såg det. Tänkte dock försöka hitta en beggad. Men man kankse kan köpa ett baklock löst och skruva på? Vad tror ni
Man kan tjäna? 1-2mm?
Spontant så tycker jag att det ser ut som baklocket är plattare om det är samma som på 103 st. Den är ju 1,5 mm tunnare totalt. Svårt att avgöra om hesalitglaset är mer kupat än safiren.
 
Är riktigt sugen på en 104:a med länk. Funderar dock på det yttre AR-lagret. Har någon erfarenhet av att beställa en utan det yttre lagret? Eller är min oro för att snabbt få repor obefogad? Vill nån sälja (med eller utan AR på utsidan) så säg till :)
 

mega

Rolex
Är riktigt sugen på en 104:a med länk. Funderar dock på det yttre AR-lagret. Har någon erfarenhet av att beställa en utan det yttre lagret? Eller är min oro för att snabbt få repor obefogad? Vill nån sälja (med eller utan AR på utsidan) så säg till :)
Har ingen erfarenhet av just Sinn, men andra klockor (Breitling, Seiko) som jag har haft har aldrig strulat med AR. Finns det som tillval skulle jag välja det utan att tveka. Reflexer/blänk i glas så att det blir svårare att se tiden är lite småtrist.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Är riktigt sugen på en 104:a med länk. Funderar dock på det yttre AR-lagret. Har någon erfarenhet av att beställa en utan det yttre lagret? Eller är min oro för att snabbt få repor obefogad? Vill nån sälja (med eller utan AR på utsidan) så säg till :)
Har en. Gillar den skarpt.
Klockan har använts, därom råder inget tvivel. Men AR är såvitt jag kan se utan anmärkning. Så kvalitet på beläggningen är mycket god i mina ögon. Har även haft andra Sinn. Även dessa har klarat sig bra. Hade jag ett val att göra skulle det absolut vara med AR.
IMG_20170613_122957.jpg
 
Har en. Gillar den skarpt.
Klockan har använts, därom råder inget tvivel. Men AR är såvitt jag kan se utan anmärkning. Så kvalitet på beläggningen är mycket god i mina ögon. Har även haft andra Sinn. Även dessa har klarat sig bra. Hade jag ett val att göra skulle det absolut vara med AR.
IMG_20170613_122957.jpg

Okej, tack för att du delade med dig av din erfarenhet! Antar att man som oftast hör mest av de som är missnöjda, trots att majoriteten inte har några problem.
 
Topp