• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
Den får ett försök till...gillar klockan, tycker inte att den suttit skönt på vristen, bytte till ett mjukare armband, vi får se ..
16024994211008942616942401996816.jpg
Bandet gör verkligen mycket.
Köpte ett i somras som aldrig kommer bli skönt...
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Jakten fortsätter - börjar förstå tjusningen i att leta efter enhörningar. Den här personen fick den levererad av en pilot i Sydney;
"A few months later a chief pilot from Cathay emailed me to say he was coming to Sydney and my watch would be on board his 747-8 freighter"
Han har nummer 185 av 748 och fick den i december 2019.
2500€.
Jar är optimist och tror alltså de inte sålt alla än :)
upload_2020-10-12_15-36-16.png
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Det kommer ut UX till salu lite då och då med de missfärgade visarna, (exklusivt patinerade/sun coloured och premiumdyyyyrt på Rolex-språk :D ), men jag måste säga att jag tycker att de är estetiskt väldigt tilltalande. Det ser ut som att det är gamla vintagedykare :)
Här är den utlovade "Patinabilden". Foto från 2008 på min förra UX innan garantirep.
Brown.JPG
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Det här kommer väl bli lite knepigt.....
"This commemorative titanium timepiece has been designed by Sinn, a German watchmaker specialized in cockpit clocks and aviation chronographs. With only 748 units being made, This will be a limited edition of 748 numbered watches But now it has been made available to all Swire Group employees."
Sist jag kollade var jag inte anställd där- hm...men eftersom de tyvärr går igenom den värsta krisen för företaget sedan starten kanske de ser genom fingrarna.
Amerikanen som bor i Sydney fick ju köpa en.
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Det här kommer väl bli lite knepigt.....
"This commemorative titanium timepiece has been designed by Sinn, a German watchmaker specialized in cockpit clocks and aviation chronographs. With only 748 units being made, This will be a limited edition of 748 numbered watches But now it has been made available to all Swire Group employees."
Sist jag kollade var jag inte anställd där- hm...men eftersom de tyvärr går igenom den värsta krisen för företaget sedan starten kanske de ser genom fingrarna.
Amerikanen som bor i Sydney fick ju köpa en.
Man kan ju hoppas att intresset varit svalt och att de har klockor över de gärna säljer.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Fler frågor om modell 103. Titta in på SINN:s sida och alla riktigt snygga 103.or verkar bara göras i begränsad upplaga. Hur ofta kommer dom med specialutgåvor? Blev extra sugen på den med blå urtavla men den är väll tvärslut. Såg även en 104 sa A B E med blå tavla och riktiga siffror. Bukar dom gå åt på en gång eller finns det någon chans att läckerheterna finns kvar?
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Den där 103 ST är det varianten med plexiruta? Gillar plexi varianterna. Kan den finnas på hyllan hos Eriksson. Går den att få med genomskinlig baksida?
Är lite sugen på en sådan (åxå) .:)
Ja det är plexi och solid baksida. Det var det jag gillade, känns genuint på något sätt. Men det får att få safirglas på baksidan, kostar 100 Euro extra på Sinns hemsida iaf
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Den där 103 ST är det varianten med plexiruta? Gillar plexi varianterna. Kan den finnas på hyllan hos Eriksson. Går den att få med genomskinlig baksida?
Är lite sugen på en sådan (åxå) .:)

Den finns så gott som alltid i montern. Däremot är glasad baksida specialbeställning och kostar ca 1´, men Erikson kan naturligtvis beställa hem en sådan till dig.

Här är den utlovade "Patinabilden". Foto från 2008 på min förra UX innan garantirep.
Brown.JPG

Naturligtvis vill man ha en klocka med rätt oljor, men jag tycker ändå att den där är otroligt charmig :)

Första Sinn på ingång :D
F1473ED2-0E05-4BCA-B468-881A19DA466D.jpeg

Spännande. Grattis i förskott :) Ska bli kul att se vad du har valt.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Fler frågor om modell 103. Titta in på SINN:s sida och alla riktigt snygga 103.or verkar bara göras i begränsad upplaga. Hur ofta kommer dom med specialutgåvor? Blev extra sugen på den med blå urtavla men den är väll tvärslut. Såg även en 104 sa A B E med blå tavla och riktiga siffror. Bykar dom gå åt på en gång eller finns det någon chans att läckerheterna finns kvar?
https://klocksnack.se/threads/sinn-104st-sa-a-b-e-sinn-103st.139271/
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Fler frågor om modell 103. Titta in på SINN:s sida och alla riktigt snygga 103.or verkar bara göras i begränsad upplaga. Hur ofta kommer dom med specialutgåvor? Blev extra sugen på den med blå urtavla men den är väll tvärslut. Såg även en 104 sa A B E med blå tavla och riktiga siffror. Bukar dom gå åt på en gång eller finns det någon chans att läckerheterna finns kvar?

Modellerna du räknar upp en helt slut. Det brukar variera lite hur snabbt de limiterade modellerna säljs slut, men i de allra flesta fall när det släpps limiterat från Sinn så behöver man inte vara med och hugga på en gång eller vara bästis med sin AD. Nu minns jag inte exakt, men det kan ha varit så att EZM 1.1. sålde slut relativt omgående trots 500ex och högt pris. Undantag är också vissa colabs som brukar vara i mindre upplagor, då kan det gå undan.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Modellerna du räknar upp en helt slut. Det brukar variera lite hur snabbt de limiterade modellerna säljs slut, men i de allra flesta fall när det släpps limiterat från Sinn så behöver man inte vara med och hugga på en gång eller vara bästis med sin AD. Nu minns jag inte exakt, men det kan ha varit så att EZM 1.1. sålde slut relativt omgående trots 500ex och högt pris. Undantag är också vissa colabs som brukar vara i mindre upplagor, då kan det gå undan.
Hur ofta kommer det limiterade varianter? Brukar Eriksson ta hem dom? Är lite lat med att beställa via nätet, vill gärna se innan jag köper, en bild säger en sak men verkligheten är något helt annat. Ett typiskt exempel på det är senaste rolex Air-king, ser bedrövlig ut på bild men är en skönhet i verkligheten :)
 
Topp