• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Visst verkar Japan vara ett bra land :)?

Den röda är 103 B Sa WH R. R för Rot som i röd vridring. Har bara sett den vanliga Sa WH innan som har vit tavla och svart vridring.

t2040-1.jpg
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Är det någon som har en 556a på finelink?? Isf, hur gör den sig??
Jag har en som är tänkt till 103 A Sa B och min sammanfattning är väl att det är en jättertrevlig länk om den "råkar" passa dig. För mig passar den bra på vintern men inte alls på sommaren hur jag än mekar med halvlänkar. Med det sagt så är det en fantastisk länk om den passar dig storleksmässigt. Jag har nog mest otur/okunskap skulle jag tro. :)
 

JeppeH

Omega
Hur upplevs H-länken till 556? Haft modellen tidigare fast med band men är sugen på länk nu. Dock bara om länken inte känns allt för billig/enkel. Hur är låset? Mikrojustering?

(ber om ursäkt ifall detta tagits upp tidigare i tråden)
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Hur upplevs H-länken till 556? Haft modellen tidigare fast med band men är sugen på länk nu. Dock bara om länken inte känns allt för billig/enkel. Hur är låset? Mikrojustering?

(ber om ursäkt ifall detta tagits upp tidigare i tråden)
Tycker den gör massvis för utseendet och jag älskar den. Dock har jag ingen erfarenhet av andra länkar så jag kan inte jämföra.
20200513_170221_edit.jpg
 

Bilagor

  • 20200509_203022.jpg
    20200509_203022.jpg
    213.4 KB · Visningar: 1

Dr. D

Patek
2-Faktor
Hur upplevs H-länken till 556? Haft modellen tidigare fast med band men är sugen på länk nu. Dock bara om länken inte känns allt för billig/enkel. Hur är låset? Mikrojustering?

(ber om ursäkt ifall detta tagits upp tidigare i tråden)

"Alla" tycker nog att låset på H-länken är lite daterat och borde uppdateras och det vore ju kul med till exempel microjusteringen som Tudor har på vissa modeller.
Samtidigt så funkar ju själva konstruktionen klanderfritt.
Lite OT kanske men bild på en 33 år gammal och H länken från Sinn.
Edit; jag tycker verkligen om H-länken :)
93B0C2B3-DE4A-420F-8C24-2F142F99E731.jpeg
 

JeppeH

Omega
"Alla" tycker nog att låset på H-länken är lite daterat och borde uppdateras och det vore ju kul med till exempel microjusteringen som Tudor har på vissa modeller.
Samtidigt så funkar ju själva konstruktionen klanderfritt.
Lite OT kanske men bild på en 33 år gammal och H länken från Sinn.
Edit; jag tycker verkligen om H-länken :)
93B0C2B3-DE4A-420F-8C24-2F142F99E731.jpeg

Snyggt! Kanske börjar bli läge att göra affär. Har inte slutat tänka på 556 med H-länk under ett års tid trots att flera andra klockor kommit och gått under tiden.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Snyggt! Kanske börjar bli läge att göra affär. Har inte slutat tänka på 556 med H-länk under ett års tid trots att flera andra klockor kommit och gått under tiden.
Du lär inte möta på något större motstånd i den tråden.
Köpte min 756 för 10 år sedan utan att veta speciellt mycket om märket utom att det var grundat av en pilot som i början bara såldes till just piloter.
Ser man på deras modellprogram idag är det ju underbart att det finns ett företag som tar fram modeller som de nedan. Tror de rent kommersiellt är inga kassakor, särskilt med Sinns minst sagt humana prissättningsmodell.
Jag kompletterade min 756 med en tegimenterad H-länk i somras.
Den kostade 3200:- och @ERIKSON URHANDEL justerade in den perfekt för min handled.
Jag hade också tänkt köpa en länk till en annan klocka jag har. De ville ha 9100:-!
Så rådet från oss alla är att du tar dig till Sundbyberg och klämmer lite på modellerna de har hemma :)
upload_2020-10-12_7-59-26.png
upload_2020-10-12_8-0-2.png
 
Senast ändrad:

Dr. D

Patek
2-Faktor
Nja, helt olika boetter, EZM7 är en 857, så 43/12mm vs 44/13,3mm, men visst väger oljan några gram :)
Korrekt!
Lite förvånad att UX inte vägde mer?
Provade UX i helgen och upplevde den tyngre än min 756 såklart och trodde att skillnaden skulle vara större än 30 gram.
Spelade säkert stor roll att länken hängde löst när jag provade.
Skillnaden mellan 756 och 856 känns inte speciellt stor och länkens tyngd runtom handleden balanserar upp bra.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Korrekt!
Lite förvånad att UX inte vägde mer?
Provade UX i helgen och upplevde den tyngre än min 756 såklart och trodde att skillnaden skulle vara större än 30 gram.
Spelade säkert stor roll att länken hängde löst när jag provade.
Skillnaden mellan 756 och 856 känns inte speciellt stor och länkens tyngd runtom handleden balanserar upp bra.
Båda mina är ju överviktiga, föredrar lite lättare klockor. Dock upplevde jag skillnaden som större än ca 15 gram, UX känns rejält tung, men får man till rätt längd på länken så sitter UX bra.
 
Topp