• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Yay, och om jag skulle jag försöka hitta efter en 303 hade jag definitivt försökt hitta en modelljärnvägsref. Så smalt som det kan bli och därför extra coolt :) Tycker att den glasringen är riktigt snygg, (de två till höger). Dessutom en rolig baksida.

Skärmavbild 2020-10-10 kl. 18.34.04.png


Skärmavbild 2020-10-10 kl. 18.36.29.png
Det är också min favorit, sedan sist vi hade den uppe i tråden. :)

Det finns flera annonser av 303 M-kmh på eBay, men alla verkar vara samma klocka. Dessutom från Japan, deras Sinn-annonser/auktioner är alltid så märkliga. Ofta flera av samma klocka och ofta mycket märklig prissättning. Men den skulle jag gärna vilja ha en fullset i fint skick. Men från Europa då gärna.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Alla blåtavlade 103 har varit limiterade och är tyvärr slutsålda. Så om du vill få tag på 103 med blå tavla finns det tre varianter med ref A Sa B, Sa B E eller St Sa RB och det blir till att jaga begagnat dessvärre.



Vad kan gå fel, de är ju flygkaptener :D

Lite besviken på att inte Mark svarat än så drog iväg ett mejl även till Rod.
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Båda finns troligen kvar på bolaget enligt LinkedIn profilerna. :)
Positivt att Rod verkar befinna sig i Frankrike.
Så tänker att han ringer mig på måndag och ger mig en fantastisk deal.
Klockan skickas sedan från Frankfurt på tisdag, jag lägger upp roliga bilder här på onsdags kvällen :)
AEDC3F16-6BEB-4228-87DA-7397429F00B2.jpeg
227B5FEA-3704-491F-9A45-ED9ACA0FD3EE.jpeg
Du ska köpa en om de fortfarande finns alltså?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Finns en säljare på Sinns ÅF i Shibuya som lägger ut en del bilder;
https://sinn-depot.jp/blog/
Hon är tuff. I det senaste inlägget bärs 856B-Uhr på bunden.
Men vad är det för två klockor vi ser till vänster i skåpet?
Japanmodeller igen??
Förlåt urusel bild..
ABEA72D8-5A18-45CA-AC4F-1CFA03D8E9AF.jpeg

Längst upp till vänster är en limiterad Japan-103 som gjordes i 100ex. Vet inte vad den med röd vridring är annat än att det också ser ut att vara en 103.

Skärmavbild 2020-10-11 kl. 13.56.47.png
Skärmavbild 2020-10-11 kl. 13.56.56.png
 
Topp