• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Blackpercy

Panerai
2-Faktor
Gick rakt i fällan- jäklars vilken klocka det är och tack för att du monterade länkbiten, sitter som en smäck.
En extrem handledsnärvaro och tycker faktiskt inte den känns tung?
756 känns nästan tyngre då den är högre och mindre diameter. Vikten blir utsmetad på en större yta.
Den är riktigt bra. Kul att du gillar den. Går ju att bada med också.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nu har mail 4 i ordningen gått iväg till Sinn´s nuförtiden helt värdelösa kundtjänst. Vi får se om det kommer något svar den här gången, annars får jag göra som förra tillfället där svar uteblev och köra PM på Instagram till folk på Sinn. Man kan tycka att det inte ska behövas.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Hoppla!
:oops:
Svar gällande Cathay 856:an!

"I’m chuffed that you found the article, loved the concept and want to buy an example.
It’s a great watch anyway, the SINN 856 UTC and with Sinn Spezialhuren, we’ve made a superb example with unique provenience.
Do you know someone in Cathay Pacific by any chance, because the delivery of watch to you, from Hong Kong, is really the major logistical hurdle?
Let me know and we’ll try and work it all out.
//Rod."


Nu fick man ju något att fundera på..
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Hoppla!
:oops:
Svar gällande Cathay 856:an!

"I’m chuffed that you found the article, loved the concept and want to buy an example.
It’s a great watch anyway, the SINN 856 UTC and with Sinn Spezialhuren, we’ve made a superb example with unique provenience.
Do you know someone in Cathay Pacific by any chance, because the delivery of watch to you, from Hong Kong, is really the major logistical hurdle?
Let me know and we’ll try and work it all out.
//Rod."


Nu fick man ju något att fundera på..
Tja, det verkar gå bra för dig! Kul!
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Om jag inte är helt ute och cyklar är det samma ETA verk i dessa; 955.652.
Det är väl den enda likheten förutom att de numera bor ihop 😁
94C32559-AD12-4A20-B0E6-D036F2C6BA30.jpeg
 
Senast ändrad:

JoelD

Rolex
2-Faktor
Undrar vad det andra "smått och gott" är... borde ju inte vara en helt ny klocka för det vore ju mer än bara smått och gott, det vore ju huvudrätten... 🤔🤔
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Bästa Sinnister,
Fick information idag berörande kommande nyheter som släpps den 6 november officiellt. Två limiterade och lite annat smått och gott;-)
Ha en fortsatt skön vecka!
Ahhh så kan ni inte göra!! :) Jag är ju sjukligt nyfiken!! 3 veckors väntan.... :) Men det är klart, kommer det en snygg version av EZM med KS snyggt graverat på boetten så är allt förlåtet! :)
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Hoppla!
:oops:
Svar gällande Cathay 856:an!

"I’m chuffed that you found the article, loved the concept and want to buy an example.
It’s a great watch anyway, the SINN 856 UTC and with Sinn Spezialhuren, we’ve made a superb example with unique provenience.
Do you know someone in Cathay Pacific by any chance, because the delivery of watch to you, from Hong Kong, is really the major logistical hurdle?
Let me know and we’ll try and work it all out.
//Rod."


Nu fick man ju något att fundera på..
Sätt dig på första bästa plan till HK! ;)
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Please explain. Har saker ändrats? Allt är väl portionsförpackat ändå?
OT, men I princip alla bolag har ju begränsad service nuförtiden pga COVID, en långflygning i lite bättre klass är ju rätt trevligt annars med god dricka mm. Även om det börjat bättra sig lite senaste månaden, som man brukar säga "Själva resan kan vara målet"
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Men vadå, skicka post från HK är väl inga konstigheter?
Fast åka på momsen ville jag ju helst slippa... 2500€ är ju rätt svettigt redan det.
Mitt klockkonto är lite övertrasserat :)
UX var ett rent spontanköp, mycket nöjd, men meningen var det verkligen inte.
Hade tänkt att invänta nyheterna - gick så där :rolleyes:
 

HSK

Patek
2-Faktor
Bästa Sinnister,
Fick information idag berörande kommande nyheter som släpps den 6 november officiellt. Två limiterade och lite annat smått och gott;-)
Ha en fortsatt skön vecka!
Och när släpps dessa nyheter inofficiellt då? 😉
Undrar vad det andra "smått och gott" är... borde ju inte vara en helt ny klocka för det vore ju mer än bara smått och gott, det vore ju huvudrätten... 🤔🤔
Man ska nog inte hoppas på för mycket med tanke på vilket antiklimax deras tidigare nyheter har varit men jag hoppas i alla fall på en mindre UX! Det känns som att det borde vara en lite större nyhet om man teasar om den i förväg men vi får väl se.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Och när släpps dessa nyheter inofficiellt då? 😉

Man ska nog inte hoppas på för mycket med tanke på vilket antiklimax deras tidigare nyheter har varit men jag hoppas i alla fall på en mindre UX! Det känns som att det borde vara en lite större nyhet om man teasar om den i förväg men vi får väl se.
Har du provat en vanlig UX?
Jag är förvånad över hur bekväm den är.
Min handled är 18,2-18,5cm.
 
Topp