• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Jag kollar i kväll. Men det rör sig om 3 pinnhål på gummit gissar jag så centimetern kanske. Kalla läget längst in och varma läget inte längst ut för mig i alla fall.
Inre vs yttre läge på nya spännet till tex U-serien eller 857. 10mm slaglängd med 5mm mellan varje steg alltså 3 lägen.

1602769392382.png


1602769426505.png
 
Senast ändrad:

JoelD

Rolex
2-Faktor
Och när släpps dessa nyheter inofficiellt då? 😉

Man ska nog inte hoppas på för mycket med tanke på vilket antiklimax deras tidigare nyheter har varit men jag hoppas i alla fall på en mindre UX! Det känns som att det borde vara en lite större nyhet om man teasar om den i förväg men vi får väl se.
Nej sant, får tygla hypen, hehe.
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Fast åka på momsen ville jag ju helst slippa... 2500€ är ju rätt svettigt redan det.
Mitt klockkonto är lite övertrasserat :)
UX var ett rent spontanköp, mycket nöjd, men meningen var det verkligen inte.
Hade tänkt att invänta nyheterna - gick så där :rolleyes:
Ja nej, det är ju mycket pengar förstås.
 

seppo

Omega
2-Faktor
Hoppla!
:oops:
Svar gällande Cathay 856:an!

"I’m chuffed that you found the article, loved the concept and want to buy an example.
It’s a great watch anyway, the SINN 856 UTC and with Sinn Spezialhuren, we’ve made a superb example with unique provenience.
Do you know someone in Cathay Pacific by any chance, because the delivery of watch to you, from Hong Kong, is really the major logistical hurdle?
Let me know and we’ll try and work it all out.
//Rod."


Nu fick man ju något att fundera på..
OT, men man får ju hoppas att det var en enkel felstavning och att han inte alltid skrivit så av misstag, med tanke på vad det betyder..;)
 

Yoko

Panerai
2-Faktor

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Det ser dessutom ut som att du har kapat ditt gummi men att det skulle finnas plats för ytterligare ett ”hack” och då blir det ytterligare 5mm justeringsmöjlighet.
Det är spåret i spännet som begränsar slaget till 10mm och tre lägen. Om man skulle flytta styrpinnen också ett steg (om man har minst 4 lägen) skulle man kunna få ytterligare ett hack :) .

1602787379766.png


1602787426707.png
 

seppo

Omega
2-Faktor
Provar bära på vänstern.
Att ha kronan klockan 4 borde ju vara den optimala placeringen om man inte vill ha den gnagande in i handen?
D9956CDE-C5A4-40F1-A9E0-A035BAD731B5.jpeg
Fick i princip en synlig förhårdnad av SKXen då kronskyddet är rätt kantigt och vasst mot armen/handen, trots kl4 positionen, men kronan känns inte av alls på U1, dessutom tycker jag den sitter bättre generellt. :)
 
Topp